• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Langaton kypäräpuhelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unnah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
OULU
Onko tulossa uusia langattomia kypäräpuhelin systeemeitä  
nixweiss.gif

Olen kokeillut:Hello Biker,Scala rider teamset,Cellular line interphone ,mutta noissa laitteissa on puutteita.Meinasin ostaa Autocomin,Mutta hirvittää noiden johtojen määrä
sad_orig.gif

Jos on matkustaja,gsm puhelin ja vielä navigaattori,niin johtoja on mahoton määrä  
confused_orig.gif

Minuakin kiinnostaa.
Varmaan pitää odotella messuja ja kevään uutuuksia.
Johdollisia en osta.

Onko tulossa uusia langattomia kypäräpuhelin systeemeitä
nixweiss.gif

Olen kokeillut:Hello Biker,Scala rider teamset,Cellular line interphone ,mutta noissa laitteissa on puutteita.Meinasin ostaa Autocomin,Mutta hirvittää noiden johtojen määrä
sad_orig.gif

Jos on matkustaja,gsm puhelin ja vielä navigaattori,niin johtoja on mahoton määrä
confused_orig.gif
Itse siis et ole ollut tyytyväinen langattomiin...? Mul on sama kysely aiheena NAVI ja Häntfrii... Olen ymmärtänyt et se ei olis niiiin kauhea johtohelvetti... Mut pitää itsekkin perehtyä vielä lisää... Kypärään tulisi yksi johto ja Intercomiin pitäis saada bluetooth kytkettyä erikseen... Ja sitä mukaa saisi toimimaan kännykän Navigaattorin kautta tai jotain... Vaikeeeeeta on...

Itse olin alkuun myös ostamassa langatonta kypäräpuhelinta Schubertin kypäriin. 2007 MP messuilla pääsin kuuntelemaan Schubertin omaa Blue Sonic langatonta, en ollut tyytyväinen kuulemaani:
- ääni ei ollut täysin häiriötön
- rajallinen toiminta-aika (musiikkia kuunnellessa reissunpäällä akut hyytyvät nopeasti)
- lataus ainoastaan töpselisähköllä, ei pyörän sähköllä
- HINTA !!!!!!!!!!

Päädyin lopulta Autocomiin. Johdosta pyörän ja ihmisen välillä on ainakin minun mielestä vähemmän haittaa kuin etukäteen luulisi. Puhelin/musiikkilaitteet ovat olleet tankki tai takalaukussa. Puhelimen voi tarvittaessa yhdistää lisävarusteena myytävällä bluetooth-mokkulalla. Nyt 25 000 km jälkeen olen jatkossakin Autocomin kannattaja. Tämä laite toimii todella HYVIN.

Päädyin lopulta Autocomiin.  Johdosta pyörän ja ihmisen välillä on ainakin minun mielestä vähemmän haittaa kuin etukäteen luulisi.
Samaa mieltä. Kypärän johto on ainoa, mikä on näkyvissä, muut on piilotettu pyörän uumeniin. Pitää muistaa vaan irrottaa se johto, kun lähtee kaffelle tai vetää lipat.
062802jumpie_prv.gif

No kyllä se irtoo, kun tarpeeksi kauas pyörästä on päässyt.

Meinasin ostaa Autocomin,Mutta hirvittää noiden johtojen määrä
sad_orig.gif

confused_orig.gif
Johdot ovat piilossa penkin alla tai tankkilaukussa. Kypärään kiinnitetään yksi johto. Sitäpaitsi Autocomiin saa BT-modulin, jolloin tuokin johto voidaan hävittää.

Monenmoista on tultu kokeiltua ja täysin piuhatonta ratkasua ei ookkaan.
Suosittelisin tota autocomia. siinä saa kohtuuhinnalla toimimaan kaikki mahdolliset härpäkkeet.kuuluu musa puhe ja muut mukavat. Nuo pluutuutit on siitä ikäviä ku ymmärtääkseni ne on maksimissaan kahden välisiä yhteyksiä.
Jos laittaa autocomin niin ei tarvi ku yhden piuhan kiinittää kypärään ja homma pelaa.
Meinaan on aika rajallinen toimintaaika noilla pluutuuteilla.Virtaa tarvii nekin.

sad_orig.gif

Meinaan on aika rajallinen toimintaaika noilla pluutuuteilla.Virtaa tarvii nekin.

sad_orig.gif
+1. Tosi hyvä kun Autocom ja PMR (ja muut GSM, GPS ja MP3 härpäkkeet) ottaa virrat moposta. Ei tosiaankaan tarvi miettiä, että jokin akku loppuu kesken päivän. Eikä raahata mukana eri latureita joka koneelle.
Ja kannattaa sitten muistaa, että Autocomin virta pitää ottaa katkaisijan/releen takaa, jolloin laittet eivät jää päälle mopon ollessa kylmillään. Syö kuulema virtaa ja tyhjentää akun. Mulla virta tulee akusta erillisen katkaisijan ja sulakkeen kautta. On helppoo katkaista musiikki, jos joudut juttelemaan " kypärästä ulos" sammuttamatta soitinta, joka on kuitenkin asennettu johonkin piiloon.

Minä tarvitsen salatun kahdenvälisen yhdeyden ja riittävällä kantamalla kahdenpyörän välillä. (Bluetooth pitäisi riittää teoriassa)
Virransaanti ei ole ongelma. Kuula laturiin kun ollaan kotona tai voihan sitä köyttää itsensä piuhoihin jos lähtee tuntikausiksi pörräämään.

Blue Sonic olisi paras vaihtoehto kun ääni ja toimivuus saadaan kuntoon. Hintaa on kyllä liikaa ja sen pitäisi pariutua myös muiden laitteiden (Scala jne) kanssa mutta yksi kerrallaan riittää.

Virrat saa kyllä pyörästä tuohon.

Minä tarvitsen salatun kahdenvälisen yhdeyden ja riittävällä kantamalla kahdenpyörän välillä. (Bluetooth pitäisi riittää teoriassa)
Virransaanti ei ole ongelma. Kuula laturiin kun ollaan kotona tai voihan sitä köyttää itsensä piuhoihin jos lähtee tuntikausiksi pörräämään.
Mikä on riittävä kantama? BT riittää bike-to-bike aivan perstuntumassa ajaessa. PMR kun välit on sadoissa metreissä ja GSM (PoC) sitten siitä yli.

Ei nyt 150m ole ihan perstuntumassa mutta saisi kyllä kantaa enemmänkin.

Tuo PoC voisi teoriassa olla ratkaisu mutta saako tuohon VOXia?
Tangentin paineluun en halua ryhtyä tai se on oltava kypärässä

Eikös tuota voi käyttää kypärän sisään rakennetulla langattomalla HF:llä?

Mitä maksaa Poc käyttö ja millä operaattorilla se on tarjolla?

Muakin kiinnostaisi systeemi, minkä kanssa minä ja toisella mopolla ajava kaveri voisimme keskustella keskenämme ajon aikana. Ilman piuhoja jne.

Onko toi PoC sama kuin se PTT eli Push To Talk jota jenkeissä näyttää olevan tarjolla. Se olisi kyllä tosi kätevä kun kännykät nyt on kaikilla. Osaakos joku kansantajuisesti selittää PTT:n toiminnan:
- suoraan otetaan yhteys kännykästä kännykkään VAI tukiaseman kautta ?
- meneekö laskutukseen ?
- miten yhteys otetaan, numerolla kuten normaalissakin puhelussa ?
sport05.gif

Muakin kiinnostaisi systeemi, minkä kanssa minä ja toisella mopolla ajava kaveri voisimme keskustella keskenämme ajon aikana. Ilman piuhoja jne.
Cellular line interphonella onnistuu kyllä kaverin kanssa maksimi kantomatka 150 metriä.Kaverila pitää tietenkin olla samanlainen laite  
wink.gif

laitteessa on pieni puute,ettei se osaa yhdistää puhelua suoraan.Pitää painaa napista kun puhelu tulee,eli puhelin pitää olla esim rintataskussa ja puhelimessa pitää olla värinähälytys päällä että tiedät milloin puhelu on tulossa.Kun puhelu tulee pitää painaa napista että puhelu yhdistyy.Eli voit valita ootatko puhelua,vai keskusteletko kaverin kanssa jolla on samanlainen laite .Toinen puute on että on ainoastaan yksi kuuloke.

Cellular line interphonella onnistuu kyllä kaverin kanssa maksimi kantomatka 150 metriä.Kaverila pitää tietenkin olla samanlainen laite  
wink.gif

laitteessa on pieni puute,ettei se osaa yhdistää puhelua suoraan.Pitää painaa napista kun puhelu tulee,eli puhelin pitää olla esim rintataskussa ja puhelimessa pitää olla värinähälytys päällä että tiedät milloin puhelu on tulossa.Kun puhelu tulee pitää painaa napista että puhelu yhdistyy.Eli voit valita ootatko puhelua,vai keskusteletko kaverin kanssa jolla on samanlainen laite .Toinen puute on että on ainoastaan yksi kuuloke.
Minä en koe kumpaakaan puutteksi.
Tuo on kuitenkin "rakennettava" piiloon joten samalla lisää toisen kajarin. Puhelimessa on vibra ja en halua koskaan käyttää automaattivastausta.

Kantama ja muu toimivuus arveluttaa...
Nokiani sanoo soittajan nimen. Toimiiko tuon kanssa?

wink.gif

Mulla kuuluu cellularissa puhelimen sointi ja puheluun voi vastata älähtämällä (äänikomennolla).
Jos on hiljaa 10 sekuntia, puhelu katkeaa.
On testattu
smile_org.gif

Välimatka kahden pyörän välillä on riittävästi, eli kaksi rekkaa välissä ja vielä kuuluu.

wink.gif

Mulla kuuluu cellularissa puhelimen sointi ja puheluun voi vastata älähtämällä (äänikomennolla).
Jos on hiljaa 10 sekuntia, puhelu katkeaa.
On testattu  
smile_org.gif

Välimatka kahden pyörän välillä on riittävästi, eli kaksi rekkaa välissä ja vielä kuuluu.
Vaan eipä toimi silloin jos esim.kuskilla ja matkustajalla on kyseinen laite ja he ovat keskenään puheyhteydessä  
sad_orig.gif

Jos jommalla kummalle tulee puhelu kun kuski ja matkustaja on puheyhteydessä,niin laite ei hälytä mitenkään tulevasta puhelusta.Tiedät ainoastaan milloin puhelu on tulossa,jos puhelimessa on värinähälytys päällä,jolloin sinun pitää painaa  cellular line interphonen napista jolloin puhelu yhdistyy.Korjatkaa jos olen väärässä  
wink.gif

Toivottovasti joku kykenee valmistamaan sellaisen langattoman laitteen joka toimii kunnolla  
bowdown.gif

Hello Biker toimi muuten hyvin ,mutta laite piti ihme ääniä.Jatkuvaa rätinää,naksuntaa.Kokeiltu kahta eri sarjaa,ja kummasssakin sama ongelma
mad.gif

Nuo viat kun Hello Biker saisi korjattua niin laite olisi hyvä  
wink.gif

Hinta laittella on kyllä tällä hetkellä melko hirveä,koska laite ei toimi ilman häiriöitä  
mad.gif

Back