• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lämpöliivit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arikorho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hankin vastaikään Klanin lämpöliivin. Kylmällä ilmalla ajosta tulee kyllä nautintoa. Puvun alla pelkkä pitkähihainen t-paita eikä kylmä enää häiritse. Ajoin kahtena päivänä yhteensä 1200 km lämpötilan vaihdellessa -2 - + 17 astetta ja osin sateessa. Ilman pysähdystä peräkkäin 288 km ja 267 km, eikä tarkenemisen kanssa mitään ongelmia - polttoaine vain lähestyi loppuuaan.
Onko muilla kokemusta lämmitettävistä varusteista?

......Onko muilla kokemusta lämmitettävistä varusteista?
JOVAINON...!
sport05.gif

......Naaaaa, no mitä tuumaat ku kahtoot meän fotograaffei

Tervetuloa thuliliivimiäästen joukhon !
wink.gif

Jaa-a, vai on niitä nykyään jo lämmitettäviäkin. Topatuista, geelitäytteisistä ja kaarituellisista oon jo kuullutkin.

Hankin vastaikään Klanin lämpöliivin. Kylmällä ilmalla ajosta tulee kyllä nautintoa. Puvun alla pelkkä pitkähihainen t-paita eikä kylmä enää häiritse. Ajoin kahtena päivänä yhteensä 1200 km lämpötilan vaihdellessa -2 - + 17 astetta ja osin sateessa. Ilman pysähdystä peräkkäin 288 km ja 267 km, eikä tarkenemisen kanssa mitään ongelmia - polttoaine vain lähestyi loppuuaan.
Onko muilla kokemusta lämmitettävistä varusteista?
Minulla on ollut nyt kolmatta kautta käytössä Klanin lämpöfleese. Pusakkana siinä on vastuskset myös hihoissa. Klanin täydellisestä kuvastostahan löytyvät kaikki muutkin lämmitettävät vaatekappaleet. Viime viikolla ostin lämmitettävät hanskat, jotka kytkeytyvät fleesen hihansuissa oleviin pistokkeisiin. Kätevää.

Hypotermiahan on vaarallinen tila, joka pidentää reaktioaikaa - eikä paleleminen muutenkaan ole mukavaa
confused_orig.gif
joten olen läpimästi samaa mieltä kuin sinä
smile_org.gif

Laskettelukeskuksista ja hyvin varustetuista urheilukaupoista saa kertakayttoisia lampotyynyja/"laastareita", saatavana erikokoisina hanskoihin, kenkiin, paidan alle jne.

Toimii erittain hyvin satunnaiseen tarpeeseen.

Nahkaa vai gorea päällä? Kiinnostaisi tietää miten toimii nahkojen alla. Häiritseekö virtajohto ajelua?
Mulla on goret - XRC-laminoidut, jossa ei ole irtonaista kalvoa. Ainakin näissä + -asteissa pystyy ajamaan ilman hirveitä välivaatekerroksia. Uskoisin, että tuo liivi menee myös nahkatakin alle. Hihallinen takki voi olla vaikeampi, mutta itse kuvittelin pärjääväni liiveillä, sillä ostin myös lämmitettävät käsineet. Unohdin vain y-haaran kotiin, enkä voinut käyttää molempia yhtäaikaa yhdellä virtajohdolla.

Olen tottunut johtoihin Autocomin kanssa. Nyt niitä on vain yksi lisää. Onneksi BMW:ssä on kaksi virran ulosottoa - LT:ssä lisäksi tupakansytkäri.

......Naaaaa, no mitä tuumaat ku kahtoot meän fotograaffei

Tervetuloa thuliliivimiäästen joukhon !
wink.gif
Jaa-a. Milloinkahan thuliliivimiehillä on seuraava kokoontuminen?
Voisi olla kiva ajella vähän extremeä.

Vaikka en olekaan Lapista, olen kuitenkin Lapin hullu. Vaellukset, marjaretket, kanoottiretket, kalamatkat, autolomat ja viimeksi mp-matkat ovat tuoneet minut Lappiin yli 15 vuoden ajan. Niin ja olen minä opiskellutkin siellä junantuomien Rovaniemellä (joka ei tosin ole Lappia). Joten olisinkohan riittävän "hullu" päästäkseni mukaan?

Ja kuten tiedät, minulla on pyöräkin valmiina.

.......Jaa-a. Milloinkahan thuliliivimiehillä on seuraava kokoontuminen?......
JOVVAIN...
sport05.gif

.....Naaaa, met ja riekot kokkoonnumme taas vähä ennen ku talavi loppuu sieltä.....mie laittelen kokkoontumisajokuhtun sitte, lähe vain myöte !

Kontrolli Kiirunan Q8:ssa ja omat kaasut mukhan.

Kilpailuja, vedenkeittoa, vastathuuleen nojjaamista, akun elvyyttämistä, jarrujen sulattelua, kiehiste vuoleskelua yms.

-jarruta ihmees.. pisimmäl kisa
-miss eskimou kisa?
-hankikantokisa
-apustarttikisa (aamulla)
-lumensulatuskisa
-tuorreen´puun sytytyskisa
-pisimmäl umphankeenajokisa
-lämpötilaveikkauskisa
-revontulkahtelukisa

Että tämmöstä riekkumista ja hauskaa ihan iliman viinaa !
Enkä miekhään mistää lapista ou, keskeltä suomia sinne aina itteän kelkon ja takas. Jovain !

Oman Klan-lämpöpusakan ostin vuosi sitten Moto-parkista valkeakoskelta ~160€ hintaan. Oikeastaan se on ollut vain repsikan käytössä sateella ja kylmällä.

Voin suositella.

Mitenkäs näiden sähköpukujen vedenpitävyys?
Pitääkö ne sateella kuivana, vai miten vältetään sähköiskut?

12 voltin vekottimien kanssa ei juuri kannata sähköiskuvaarasta murehtia, tai korkeintaan jos kielen kärjellä aiot kokeilla jotta onko sitä sähköä vai ei niin sitten voi kirpaista ,)
Ehkei sähköiskut niin valtavia olekaan, mutta kun ne tyhjentää akkua.
Suolavesi on hyvä johde. Onko tarkoitus että sateella lämmitetään vettä? Eikö se ole juotavaksi liian likaista ja suolaista?

Miten on, yritetäänkö niissä asuissa mitenkään välttää sateen aiheuttamia oikosulkuja?

Kyllä kai ne lämpövastukset on suojattuja. Itsellä on tuo Klanin fleecepusakka ja siellä tuntuu selkeästi paksut piuhat välissä, mikä vaikuttaa suojatulta piuhalta. Ja takkihan siihen päälle tulee ainakin näissä välivehkeissä. Tuolla emc:llä on kyllä Klanin päällystakkikin vastuksella myynnissä. Juuri lähden postista hakemaan Klanin pöksyjä, että pysyy pippelikin lämpöisenä. Toivottavasti koko passaa ja piuhat ei paina persuusta.

Back