• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lämpimät "race"-tyyliset ajohanskat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Nyt alkaa mennä hermot...
... ja kynnet tippumaan.
shaun.gif

Eli pikaisesti tarvitsisin lämpimät ajohanskat, jotka eivät ole mitkään turkisvuorimalliset etelänapamatkailijan, vaan joissa stoppiet ja muut kikkailut sujuisivat kesäiseen malliin.
tounge.gif

Eli olisiko suosituksia hanskoista (ja ostospaikasta), jotka ovat kunnolliset, notkeat ajohanskat, ja olisivat vielä (kohtuullisen) lämpimät?

Mitään superlämmintä ei siis haeta, toi duunimatka on alle 25 kilsaa.

Halvarssons/Jofaman vedenpitäviin nahkahansikkaisiin olen ollut viileillä keleillä tyytyväinen. Mun malli on Zenith, mutta sitä ei vissiin enää tehdä, googletus antaa aika huonosti osumaa. Muita vastaavia malleja näkyisi olevan (edit: lähimpänä malli State). Molemmat ovat Dryway-kalvollisia ja kovilla rystyssuojilla. Zenithiä ei voi juuri käyttää yli +10 asteen keleissä, tossa uudemmassa näyttää olevan kalvona Dryway+. Tiedä sitten mikä on käytännön ero.

Siis sellaiset "pussit", jotka kiinnitetään suoraan stongaan ja pujotetaan käet sinne sisään. Ei tuule käsille.
Tällaset *kliks*

Ja tässä kiinni pyörässä. Tuossa oikeassa reunassa. *kliks*

Mulla Hallvarssonin jotku nahkaset ja kevyesti topatut. Jonkinlaiset "race" suojatkin siinä on päällä....

On hyvin notkeat ja yltää melkeimpä kesähanskojen suorituskykyyn.

Mulla on nää Richan WATERPROOF RACING -hanskat. Oon tykänny, ei oo kastunu läpi ja tuntuneet lämpimiltä syyskeleissä. Hintakaan ei oo paha:Linkki.

Siis sellaiset "pussit", jotka kiinnitetään suoraan stongaan ja pujotetaan käet sinne sisään. Ei tuule käsille.
Tuollaiset rukkaset näyttivät olevan yksi suosituimpia varusteita pariisilaisten moottoripyöräilijöiden ja skootterikuskien käytössä. Useimmat olivat väljempiä kuin tuossa kuvassa. Ilmeisen toimiva ratkaisu kuitenkin, tuskin niitä muuten olisi niin paljon nähnyt. Minuutissa helposti viidet.
smile_org.gif

Meikällä noi Sweepin hanskat ollu käytössä 2 kautta.Oon pitäny aikasesta keväästä myöhään syksyyn ja hyvin on palvelleet kelillä ku kelillä.

http://motovelhot.fi/shop/catalog/product_info.php?products_id=703
Juuri nuo Sweep Winner -hanskat ovat pääasialliset ajohanskani, ja tyytyväinen olen ollut ja suosittelen kyllä...
smile_org.gif

... mutta ei lämpimästi: sormenpäiden saumoista viima hyytää, eli alle +5 C keleihin ei meikäläiselle ole mukavat.

Onkos ne liian tiukat?Silloin yleensä alkaa tuntua sormenpäissä kihelmöintiä ku kylmillä ajelee.Mulla autto ku nykäsin hanskaa hieman eteenpäin niin että sormenpäät ei ollu puristuksissa.

Onkos ne liian tiukat?
No tiukat ja tiukat. Varmaan on tiukat, mutta niin pitääkin olla.
smile_org.gif

Lämpötiloissa +7 -> +20 noi on oikein hyvät. Siksi halusin erilliset - myös vähän väljemmät kooltaan - hanskat alle +7 lämpötiloihin.

Vähäisellä kokemuksellani olen päätynyt siihen tulokseen, että Suomessa tarvitsee kolmet hanskat:
- hellekeleihin ja kaupunkipyörähdyksiin
- normaalikeleihin
- kylmiin keleihin.

Noista sitten riittää myös varahanskoiksi reissuun sateiden varalle.

Back