• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lämmöistä

Askaruuttaa sellainen asia, kun pyörän lämpömittari roikkuu alhaalla. Asteikko alkaa 55C ja punaraja 110C. Normaalisti kun lähtee ajelemaan niin 10km jälkeen viisari kiipeää 60C kohdalle ja ei siitä matka-ajossa nouse. Jos ajelee rauhallisesti siis. Taajamassa hieman kiihdytellessä nousee 65C ja kaupunki ajossa 70-80C. Olen kokeillut käyttää paikallaan ja lämmöt nousee 100C, jolloin flekti lähtee päälle ja lämmöt ei siitä enää nouse. Kysymys kuuluukin on lämpömittärin anturi sellaisessa paikassa, jolloin se näyttää jäähdytysveden maksimi lämpötilaa vai käykö kone koko ajan liian kylmänä?? Pyörä -97 Thunderace.

Olen koettanut kavereiden pöyristä tarkkailla samaa asiaa ja ainakin cbr 1000f ja zrx1200s mittarit käyttäytyy samalla lailla. Ei kait kaikissa ole termostaatti paskana??
confused_orig.gif

Askaruuttaa sellainen asia, kun pyörän lämpömittari roikkuu alhaalla. Asteikko alkaa 55C ja punaraja 110C. Normaalisti kun lähtee ajelemaan niin 10km jälkeen viisari kiipeää 60C kohdalle ja ei siitä matka-ajossa nouse. Jos ajelee rauhallisesti siis. Taajamassa hieman kiihdytellessä nousee 65C ja kaupunki ajossa 70-80C. Olen kokeillut käyttää paikallaan ja lämmöt nousee 100C, jolloin flekti lähtee päälle ja lämmöt ei siitä enää nouse. Kysymys kuuluukin on lämpömittärin anturi sellaisessa paikassa, jolloin se näyttää jäähdytysveden maksimi lämpötilaa vai käykö kone koko ajan liian kylmänä?? Pyörä -97 Thunderace.

Olen koettanut kavereiden pöyristä tarkkailla samaa asiaa ja ainakin cbr 1000f ja zrx1200s mittarit käyttäytyy samalla lailla. Ei kait kaikissa ole termostaatti paskana??
confused_orig.gif
itellä kawassa sama juttu... ei syytä huoleen, ainakin itellä menee ajoviima just tosta anturin ohi, et saattaa vaikuttaa asiaan.

Olen myös ajatellut, että sradissani on termari paskana kun maantiellä viileämmillä keleillä lämpö roikkuu 60 asteen tienoilla. Enpä tullut ajatelleeksi tuota ajoviiman vaikutusta lämpötila-anturiin, se on kyllä mahdollista. Kuumilla keleillä näyttäisi lämmöt asettuvan loogisesti 75 asteen tietämille.
062802jumpie_prv.gif

Acessa anturi on syylärin oikeassa yläkulmassa johon ajoviima pääsee suoraan puhaltamaan. Eli lämmöt on ihan ok usko pois... Itse sitä samaa ihmettelin ekana vuotena jolloin Acella ajelin ja kun anturin paikka selvisi niin lopetin ihmettelyn ja lisäsin vauhtia...
wink.gif

Sullahan toimii ihan ok... Et mikä sun ongelma on?
Mulla toimii ihan OK, eikä ongelmia ole  
biggrin.gif

Luulin, että mun pyörällä olisi ollut. Jos autossani on lämmöt kokoajan noin alhaalla kuin pyörässä niin termaria epäilisin jatkuvasti auki olevaksi. Kun mulla ei aikaisemmin ole noita pyöriä ollut niin siksi kyselin, kun epäilin itse tuota anturin sijoittelua. On ollu M-bemareita pari kappaletta ja kun niissä seuraa öljyn lämpeämistä niin ne lämpeää reilusti hitaammin kuin nesteet. Lisäksi noiden ohjekirjassa on isolla varoitettu nostamassa kierroksia ennen kuin öljyn lämmöt on yli 70C, vaikka nesteet olisi jo 90C.

No hyvä jos ei mitään vikaa sitten ole ja uskaltaa kurmuuttaa, eikä tarvi pelätä että kylmää konetta kierrättää. Kun noissa Aceissa on tuota öljynkulutusta niin epäilin sen johtuvan vaikka tuosta syystä..

Jos pikitiellä alhaalla roikkuva lämpöneula tuntuu pahalta pane siihen (lämpöanturiin siis) joku putkieriste tms. tollo ympärille.

Jos sinulla sattuu olevan öljyä vievä Ace niin se öljynsyönti korreloi aikalailla sen kanssa kuin sille annat jenkaa.

Pintakaasulla ei välttämättä mene juuri mitään ja hapettaessa saa öljyä lisätä suht säännölliseen.
Välähtävästä öljyvalosta ei kannata ottaa sykäriä/paskahalvausta/viherpiiperöiden jäsenkirjaa - se kun on öljyntason varoitusvalo - ei paineen.

Jos öljyikkunan silmäily on jäänyt vähän pitemmälle tauolle viimeistään siinä vaiheessa kannattaa toki laittaa lisää ölppää ihan suosiolla ;)

Back