• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lama tulee - pyörä myyntiin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lama tulee - pyörä myyntiin! - ...mitä teet?

• Äkkiä prätkä myyntiin jos joku hullu vielä ostaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Äkkiä ostamaan jos joku hullu jo myy

• Ajelen entisellä jos rahat riittää

Ääniä: 1 100,0%
  • Vaihdan kaikesta huolimatta uudempaan ja ehompaan

• Vaihdan halvempaan jotta saan vähän pätäkkää

• Jotain muuta - kerron sen nyt teille miten toimin:

• Ääniä yhteensä
    1
Ajelen vanhalla ainakin tämän kesän. Talven aikana uutta väriä mopoon ja täysi huolto/ehostus/remppa.
smile_org.gif

Mikäli työt jatkuu(niinkun nyt näyttää hyvältä, määräaikanen työsuhde) niin pidän nykysen pyörän(uuden, minkä sain just tällä vkolla maksettua) ja ostan ehkä loppukesästä isomman, käytetyn.

Jos työt ei jatku niin en vielä tiiä mitä tekisin :P

Ei sitten minkäänlaista vaikutusta ns. lamalla minun toimintaani.Vaihtohan ei ole lainkaan ajan kohtainen eikä tarpeellinen, vaikka niitä nyt käynkin kyttäilemässä. Vaikka mistä sen ikinä tietää.

Ajelen samalla tavalla samalla prätkällä kun ennenkin, tosin voisi ostaa toisenkin prätkän jos hinnat alkaa olemaan käytetyissä kohdallaan.
Eli X11, alle 15 ajettu, siisti alle viidellä tonnilla tai K 1200 R (sportti) alle 15 ajettu, siisti alle yhdeksällä tonnilla, here i am!! Hondien hinta jo lähestyykin rimaa
062802jumpie_prv.gif

Todnäk pidän nykyisen. Mutta jos joku maksaa siitä tarpeeksi, niin ostan tilalle KTM 990 Supermoton.

Eli ihan samalla tavalla jatkuu harrastus suhdanteista huolimatta. Vaihdetaan jos saa hyvän diilin. Jos ei ni jatketaan samoilla. Halvempaan ei ole odotettavissa vaihtoa, saati kokonaan harrastuksesta luopumista.

typerää tuo lamasta höpöttäminen. ymmärtää jos on työpaikka kortilla mutta kun kaikki vaahtoaa lamasta vaikka ei olis mitään hätää! Samoilla vehkeillä liikutaan kunnes on aika vaihtaa uudempaan.vasta viime "kesänä"vaihdoin niin ei ole nyt tarpeellista vielä!
062802moto_prv.gif

Isomman pyörän ostin syksyllä.
062802moto_prv.gif

Turha sitä lamaa on pelätä jossei omaan talouteen vaikuta.

Puuttu vaihtoehto: Ajelen nykyisellä, riittää rahat taikka ei. Eli pyörä menee sitte vaikka seisontaan jos alkaa näyttää oma talous tosi pahalta. Homma on kuitenkin niin, että jos ahdingossa myisin pyörän, ei mulla olis ehkä vuosikausiin, ei ehkä ikinä varaa ostaa samanlaista tilalle. Lisäksi pyörän joutuis tod.näk. myymään niin halavalla, että vituttais sekin... Tämän siis pidän, kunnes on taas rahkeet vaihtaa vaikka ehompaan ja/tai ehostettuun!

seniorilta viisasta juttua. tosin jos laittaa mopottimen seisontaan nykyään niin eikös piä kilvetkin palauttaa?

Ei tästä mitään kilpiä lähe minnekkään, lokakuu ja huhtikuu on seisonnassa joka vuosi. Tänä kesänä voi olla seisonnassa koko ajokauden, jos ei ole varaa vakuutuksia maksaa. Minä tätä mihinkään myy, saatana. Tyylikäs koriste minun punttisalille.
Kulutusjuhlien muisto saa töröttää tuolla tallissa vaikka eläkepäiville asti.

Liikennekäytöstä poisto(entinen ajoneuvon seisonta) tehään kaiketi katsastuskonttorilla nykyään . Toisaalta onhan vieläkin saatavilla seisonta-ajallisia vakuutuksiakin, joten en mä oikeen noista tiiä...
nixweiss.gif

Ei tästä mitään kilpiä lähe minnekkään, lokakuu ja huhtikuu on seisonnassa joka vuosi. Tänä kesänä voi olla seisonnassa koko ajokauden, jos ei ole varaa vakuutuksia maksaa. Minä tätä mihinkään myy, saatana. Tyylikäs koriste minun punttisalille.
Kulutusjuhlien muisto saa töröttää tuolla tallissa vaikka eläkepäiville asti.
no sitten olen väärässä. autoja kuitenkaan ei saa nykyään seisontaan ellei palauta kilpiä. tai olenko taas väärässä.
withstupid.gif

Minäkin voin ostaa jos joku haluaa välttämättä halvalla myydä ! Unohtakaa lama ja miettikää asiaa niinpäin , että jos työt vähenee niin on enempi aikaa harrastaa näin minä olen sen ajatellut !
062802moto_prv.gif

no sitten olen väärässä. autoja kuitenkaan ei saa nykyään seisontaan ellei palauta kilpiä. tai olenko taas väärässä.
withstupid.gif
Ei niitä kilpiä ole pakko palauttaa:

Liikennekäytöstäpoistetusta ajoneuvosta ei peritä poiston ajalta ajoneuvoveroa eikä pakollista liikennevakuutusmaksua. Vasta ajoneuvon rekisterikilpien palautus katkaisee kaikki ajoneuvoon liittyvät vakuutukset. Omasta vakuutusyhtiöstä on hyvä tarkastaa, mitkä vapaaehtoisen vakuutuksen osan jäävät voimaan, jos kilpiä ei palauteta.  

Liikennekäytöstäpoistoa koskevan ilmoituksen voi tehdä kaikille muille ajoneuvoille paitsi L-luokan ajoneuvoille. L-luokan ajoneuvoja ovat mopot, moottoripyörät, kolmipyörät, kevyt nelipyörät ja nelipyörät.

Lähde ja lisätietoa aiheesta

Back