• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laittakaa nyt joku jarrua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kumppanilla on -96 mallinen 600 F ja ajettu tällä hetkellä n. 69000 km. Hyvin on pelannut kun on vaan huollot tehnyt. Se osti sen v. 2000 10 000:lla autoliikkeestä, oli ajettu jotain 20 000 km. Luotettava pyörä, tervetuloa klubiin jos päätät ostaa! Ja erittäin näppärä kaks päällä, riittävän jämäkkä, mut silti suht kevyt liikutella. Kiihtyy ihan riittävästi, ja mikä parasta, vakuutukset ovat edullisempia kuin isommissa pyörissä!  Ja on nätti vaikka ite sanonkin...
inlove.gif

sport05.gif

jotenki siihe rakastunu jo kevariaikoina
wink.gif
Oman kokemuksen mukaan seeppari on todella helppo ajaa, ovat käytökseltään erittäin sivistyneitä ja mukavia. Vastaa kaasuun pehmeästi ja teho tulee tasaisesti. Mutta samalla ne on aikas tylsiä. Jotenkin fleguja. Asenteettomia.
Tää on just tätä vetomiesten puhetta  
bowdown.gif
Ne vetää noista cepareista kaiken irti ja vielä ei tunnu missään. Vetomiehillä on lemmikkinä koirasusi tai dobermanni, meillä vässyköillä kultainen noutaja
tounge.gif
Meille vässyköille riittää tollanen yllätyksetön ja tylsä mopo kun kalsaripyykkiä riittää ihan oman ajelun aiheuttamien "tilanteiden" kanssa  
biggrin.gif

Eikun joo, CBR:t koosta riippumatta on aina tunnettu neutraaleina, anteeksiantavina ja helppoina ajaa. Tämän kun lisätään yleisesti hyvä luotettavuus ja yllämainituista syistä erittäin suuret myyntimäärät niin onhan toi F4i vähän sellanen 600-luokan Toyota Corolla. Sillä kuitenkin vietiin vielä vuonna 2002 Supersport luokan maailmanmestaruus R6:n ja 6R:ien nenän edestä eli kyllä sellaisella radallakin kerkeää.

jotenki siihe rakastunu jo kevariaikoina
wink.gif
Oman kokemuksen mukaan seeppari on todella helppo ajaa, ovat käytökseltään erittäin sivistyneitä ja mukavia. Vastaa kaasuun pehmeästi ja teho tulee tasaisesti. Mutta samalla ne on aikas tylsiä. Jotenkin fleguja. Asenteettomia.
Tää on just tätä vetomiesten puhetta  
bowdown.gif
Ne vetää noista cepareista kaiken irti ja vielä ei tunnu missään. Vetomiehillä on lemmikkinä koirasusi tai dobermanni, meillä vässyköillä kultainen noutaja
tounge.gif
Meille vässyköille riittää tollanen yllätyksetön ja tylsä mopo kun kalsaripyykkiä riittää ihan oman ajelun aiheuttamien "tilanteiden" kanssa  
biggrin.gif

Eikun joo, CBR:t koosta riippumatta on aina tunnettu neutraaleina, anteeksiantavina ja helppoina ajaa. Tämän kun lisätään yleisesti hyvä luotettavuus ja yllämainituista syistä erittäin suuret myyntimäärät niin onhan toi F4i vähän sellanen 600-luokan Toyota Corolla. Sillä kuitenkin vietiin vielä vuonna 2002 Supersport luokan maailmanmestaruus R6:n ja 6R:ien nenän edestä eli kyllä sellaisella radallakin kerkeää.
Erittäin osuva vertaus, cebari on just niinku kultanen noutaja
tounge.gif

Mun 6R on kuin palveluskäyttöön jalostettu (sota-ja poliisikoirat) saksan paimenkoira. Sillä on halu miellyttää omistajaa ja se tekee täsmälleen kuten ohjaaja haluaa, mutta on pyydettäessä aggressiivinen ja suorittaa annetut tehtävät erittäin suurella asenteella. Ja nauttii siitä.
inlove.gif

Bleidiä en tässä mitenkään morkannut, että lepo vaan
wink.gif
Enkä kusiaistakaan. Jos siitä tykkää niin hienoa, mutta mä en oikein innostu siitä, eli en ostaisi omaksi mopoksi. Vetomies kerkee laitteella kuin laitteella, siitä se ei ole kiinni.

Suomen kotilomyyntitilastojen mukaan toi Toyota Corolla vertaus on tietty ihan osuva.

Ite näkisin kuussatasen cebarin C-sarja mersuna.

Edellisestä voi arvailla:

a) mikä Blackkäri on mun mielestä samoin vertauskuvin
b) monisakarainen tähti on oman kotilon keulilla  
tounge.gif

pääset paljon halvemmalla
cool.gif
, kun ostat mun vanhan CBR 600 vm.93 aj. 36tkm, hyvässä kunnossa.
buttrock.gif

Olet selvästi huumorimies
biggrin.gif
Pyydät mp-foorumista syitä ja kannanottoja pyörän hankintaa vastaa
crazy.gif
062802jumpie_prv.gif

idea3.gif
Hommaa se cbr ja muista
pftroest.gif
sitä.
Ja äkkiä kokoontumisiin
sport05.gif
omalla
062802moto_prv.gif
, sillä aina löytyy tilaa yhdelle
062802moto_prv.gif
henkiselle
biggrin.gif
biggrin.gif
miehelle.

Siellä me sitten
bowdown.gif
uutta pyörää
thumbs-up.gif

Nii ja lopuksi ne "negaatiot" jos et hommaa ni
mad.gif
veryangry.gif
kaboom.gif

Erittäin osuva vertaus, cebari on just niinku kultanen noutaja  
tounge.gif

Mun 6R on kuin palveluskäyttöön jalostettu (sota-ja poliisikoirat) saksan paimenkoira. Sillä on halu miellyttää omistajaa ja se tekee täsmälleen kuten ohjaaja haluaa, mutta on pyydettäessä aggressiivinen ja suorittaa annetut tehtävät erittäin suurella asenteella. Ja nauttii siitä.  
inlove.gif

Bleidiä en tässä mitenkään morkannut, että lepo vaan  
wink.gif
Enkä kusiaistakaan. Jos siitä tykkää niin hienoa, mutta mä en oikein innostu siitä, eli en ostaisi omaksi mopoksi. Vetomies kerkee laitteella kuin laitteella, siitä se ei ole kiinni.
All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
Noihin "tylsä" juttuihin on vaan niin kiva tarttua kun se on just sitä mitä itte tahtoo, voipi siellä radallakin keskittyä omiin tekemisiin. Bladeahan ei kukaan voi morkata, sehän on da shitznitz, mä ajan sillä Virtasalmella tänä kesänä 4 sekuntia nopeamman kierroksen kuin sinä 6R:llä. Ihan varmasti, miten ois "tukka lähtee hitaammalta" veto aiheesta?  
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif

All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
Noihin "tylsä" juttuihin on vaan niin kiva tarttua kun se on just sitä mitä itte tahtoo, voipi siellä radallakin keskittyä omiin tekemisiin. Bladeahan ei kukaan voi morkata, sehän on da shitznitz, mä ajan sillä Virtasalmella tänä kesänä 4 sekuntia nopeamman kierroksen kuin sinä 6R:llä. Ihan varmasti, miten ois "tukka lähtee hitaammalta" veto aiheesta?  
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif
Ei se, että mopo ei ole tylsä, tarkoita sitä että se olisi jotenkin arvaamaton radalla. Omani menee kuin kiskoilla, mun virheet on ne mitkä hasardeja aiheuttaa.

Vedonlyönti ja kelloa vastaan ajaminen taitaa täyttää kilpaharjoittelun tunnusmerkit, joten kaskovakuutettuna taitaa olla aika hiljasta... Mutta aika haipakkaa saat mennä jos meinaat 4 sec vetää kaulaa, en lähtis näkemään unta siitä aiheesta.
033102bebe_1_prv.gif

All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif
Ei se, että mopo ei ole tylsä, tarkoita sitä että se olisi jotenkin arvaamaton radalla. Omani menee kuin kiskoilla, mun virheet on ne mitkä hasardeja aiheuttaa.

Vedonlyönti ja kelloa vastaan ajaminen taitaa täyttää kilpaharjoittelun tunnusmerkit, joten kaskovakuutettuna taitaa olla aika hiljasta... Mutta aika haipakkaa saat mennä jos meinaat 4 sec vetää kaulaa,  en lähtis näkemään unta siitä aiheesta.
033102bebe_1_prv.gif
Ottaen huomioon että mä oon kalju niin eipä ois kauheesti hävittävääkään  
033102bebe_1_prv.gif

All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif

Vedonlyönti ja kelloa vastaan ajaminen taitaa täyttää kilpaharjoittelun tunnusmerkit, joten kaskovakuutettuna taitaa olla aika hiljasta... Mutta aika haipakkaa saat mennä jos meinaat 4 sec vetää kaulaa,  en lähtis näkemään unta siitä aiheesta.
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
No niin!
biggrin.gif
"Äijähän on umpikiero!" Aku Ankka, sarjassa Ovela Roope-Setä.

Ei mullakaan tota tukkaa liikaa ole, eli periaatteessa kävis, mutta koitan pitää oman ajon tunnusmerkit sellasina että on vakuutukset voimassa, jos vaikka vahinko sattuu.

Kannattaa sitten huomioida se, että rahaa menee paljon muuhunkin kun pelkkään pyörään. Varusteet, vakuutukset, huollot, bensa jne. Toki jos kaikki tämä huomioon ottaen on varaa uuteen/melkein uuteen pyörään niin mikäs siinä.

Jos CBR 600 F on liian tylsä/kauppakassi, niin onhan hondalla myös CBR 600RR, jossa on pikkasen enemmän asennetta.

All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
No niin!  
biggrin.gif

Ei mullakaan tota tukkaa liikaa ole, eli periaatteessa kävis, mutta koitan pitää oman ajon tunnusmerkit sellasina että on vakuutukset voimassa, jos vaikka vahinko sattuu.
Juuh, ihan tässä vedätysmielessä oltiin liikenteessä  
tounge.gif
 Ei mulla kaluston upgradeista huolimatta oo mitään haaveita kovista kierrosajoista, tossa oli vaan niin kiva aasinsilta kalastaa vähän työpäivän ratoksi. Piti vaan valita sopiva marginaali tohon kierrosaikaan että varmasti puraset. Nähdään varikolla  
biggrin.gif

Olet selvästi huumorimies  
biggrin.gif
Pyydät mp-foorumista syitä ja kannanottoja pyörän hankintaa vastaa  
crazy.gif
062802jumpie_prv.gif

idea3.gif
Hommaa se cbr ja muista  
pftroest.gif
sitä.
Ja äkkiä kokoontumisiin  
sport05.gif
omalla  
062802moto_prv.gif
, sillä aina löytyy tilaa yhdelle  
062802moto_prv.gif
henkiselle  
biggrin.gif
biggrin.gif
miehelle.

Siellä me sitten  
bowdown.gif
 uutta pyörää
thumbs-up.gif

Nii ja lopuksi ne "negaatiot" jos et hommaa ni  
mad.gif
veryangry.gif
kaboom.gif
Samaa minäkin mielessäni naureskelin. Toisaalta jos Apollo on luvannut esim. puolisolleen, että ottaa selvää hankinnan huonoista puolista niin tämähän on aivan loistava siihen. "Niin kultaseni, tein sen selvityksen internetissä hankinnan huonoista puolista ja ei tästä listasta löydy yhtään".

Kyllähän 600 cebari on yksi parhaista. Koska haluat sen kantavan myös kahta niin F on parempi ratkaisu kuin Rrrrrrrr. Ja jos uuden ja vuoden/kahden käytetyn hintaero on vaivaiset pari tonnia niin kyllä ainakin minä kääntyisin neuvottelemaan uuden ostosta. Huollot täytyy teettää merkkikorjaamolla, mutta niin täytyy niistä vähän käytetyistäkin jos haluat takuun pysyvän voimassa.

All good, levossa ollaan
033102beer_1_prv.gif
tounge.gif

033102bebe_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
No niin!  
biggrin.gif

Nähdään varikolla  
biggrin.gif
Yeah !
buttrock.gif

et sää tollasella mitään tee osta naapurin honda monkey pytty ruvella etu ja takakumi puhki rattaista ja ketjuista ei tietoakaan suoraan ihan paskat .
satulassa linnunpesä ja lampun paikalla kynttilä

niinpä miksi ostaa uusi cebari kun saat todella vähän käytetyn hontun mun naapurista
biggrin.gif
tounge.gif

Koitas ny kommentoida et onko näistä mitään apua
biggrin.gif

Parhaamme yritämme
cool.gif
Kaikille kommentteja antaneille suuresti
bowdown.gif

Pitkällisen (hyvin hyvin pitkällisen) harkinnan jälkeen on valitettavasti todettava, että tällä kertaa ainoaksi vaihtoehdoksi jäi pankkitilin saldon reilunpuoleinen rokottaminen
tounge.gif

Eli ostopäätös on tehty, ainostaan kohteen kanssa on vielä hieman epäselvää... Eli tarjolla olisi edelleen tuo uusi -05, ja noin tonnin halvemmalla alle 3000km ajettu -04. Tuossa -04 nyt sitten ilmeisesti on se jousitus sun muut paremmat kuten olen täältä saanut lukea, ja miinuksena lyhempi takuu. Paljon varmasti riippuu tottumuksista ja pyöräilykokemuksesta, mutta pohdituttaa tuon jousituksen säätöjen käytännön merkitys... joku tuossa totesi että ei keskivertokuskille mitään merkitystä, toisen mielestä kaksi päällä jotain väliä, kolmas sanoo että vain radalla tarvii säätää, että ota tästä nyt sitten selvää
nixweiss.gif

Joka tapauksessa uusi Honda-motoristi tullee jo ensi viikolla teille, että muistakaa varoa, tai ainakin nostaa tassua.

Kommentteja tuosta jousituksesta saa vielä antaa jos jotain lisättävää on, maanantaina pitää viimeistään päätös tehdä...

tarjolla olisi edelleen tuo uusi -05, ja noin tonnin halvemmalla alle 3000km ajettu -04. Tuossa -04 nyt sitten ilmeisesti on se jousitus sun muut paremmat kuten olen täältä saanut lukea, ja miinuksena lyhempi takuu.
Osta se käytetty. Saat paremmat komponentit alustaan ja välirahalla ostat hyvät ajokamat. Niistä homma kuitenkin aina lähtee. Farkuilla ei kannata paljoa ajella, nimimerkillä kerran kokeillut.

Nää vehkeet on tänä päivänä semmosia, että takuulla ei ole juuri mitään merkitystä. Varsinkin jos laite on kestänyt 3000 km, niin kyllä se sillon kestää ihan normaalisti. Se mikä tulee ekana vastaan on normaali kuluminen (ketjut/rattaat, nokkaketju...), mutta se ei ole takuun piirissä.

Back