• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laittaisitko avokypärän päähäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozzy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Laittaisitko avokypärän päähäsi? -

• En mistään hinnasta

Ääniä: 0 0,0%
  • Kyllä sen joskus kaupunkireissulle voi laittaa

Ääniä: 2 50,0%
  • Onko niitä muita kuin avokypärä? Ei minulla ainakaan

Ääniä: 2 50,0%

• Ääniä yhteensä
    4
Nyt kun tuosta ajovarusteiden käytöstä on jauhettu koko kesä, että koska käytetään mitäkin kamoja ja kuinka vaarallista on ajaa ilman kunnollisia varusteita, jne... Tuli vaan mieleeni tuo avokypärien turvallisuuskysymys. Itse lähden helposti esim työmatkalle ilman ajohousuja, mutta avokypärä päässä en uskaltaisi ajaa metriäkään jos vauhtia yli 3Km/h. Kertokaahan mielipiteenne asiasta ja perään voisi vielä lisätä kypärämallinkin. Itse luotan RX-7:aan...

Tuntuu jotensakin turvattomalle
confused_orig.gif
. Lähtee leuka ja naama veks, jos pannuttaa
crazy.gif
.. Umpikypärä
buttrock.gif
.

Jos kypärän kerran päähän laittaa, niin se on joko avoruukku tai brain cap.

iteltä löytyy molemmat, ainut malli joka puuttuu on crossipotta... Kas, jos ajan customilla, niin silloin käytän avopottaa, tyyli ennenkaikkea
biggrin.gif

Jotenkin oma pää tykkää enempi umpimallista, ei tuu kaikki ötökät, pisarat, kivet summuut suoraan naamalle. Jos puhtaasti tyylin mukaan mentäs niin tottakai avo
tounge.gif

Braincappia oon kerran pitäny, ihan oli hauska vekotin
biggrin.gif
Isoihin nopeuksiin en sitä ehkä laittas.. En niinkään turvallisuussyistä vaan mukavuuden takia. Tuuli naamalla ei ole kiva, ei saa happea. Siis minä en saa.
crazy.gif

Muut pitäköön mitä tykkää!

Kerran olen kaatunut niin, että jos se kaikki, mikä oli kypärässä olisi ollut naamassa...
ghostface.gif

Se ratkaisi lopullisesti valinnan umpikypärän puolelle.
sport05.gif

wink.gif
-A-

Silloin tällöin tulee avopottaa käytettyä. Lähinnä jos on 100% varma että tiedossa on pelkkää keskustassa ajelemista. Avopotassa on se hyvä puoli (tuuletuksen lisäksi) että se ei rajoita näkökenttää käytännössä lainkaan.

Lähes aina päässä kuitenkin Suomy 1R.

Avattava on tässä mielessä just passeli
thumbs-up.gif
Cafe cruisin menee leukaosa ylhäällä kun "maisemia" pitää tiirailla ja sitten tien päällä kuono taas kiinni
smile_org.gif

Umpimalli minullakin on aina ollut ja pysyy. Sen verran isoja öttiäisiä on varsinkin Keski-Euroopassa pleksiin mäjähtänyt, että hirvittää ajatellakin, miten sellainen uppoaisi poskeen. Tuppaavat myös nuo silmät vettymään tuulessa niin, että pleksin tarjoama suoja on tervetullut. Toki myös leukasuoja on kiva, jos joskus tulee kaaduttua tms.

Kumppanilla on jo titaanit leuassa, kun leuka murtui palasiks prätkäkolarissa v. -98, ja arvet näkyis muuten selvästi molemmin puolen leukaa, mutta parransänki peittää ne aika hyvin. Tosin plastiikkakirurgi sanoi, että leikkaus onnistui vain kohtalaisesti. Titaanit tuntuu, leuassa vieläkin on välillä kuin olis jotain ylimääräistä. Toisella puolella on ruuvi ja toisella puolella levy. Ja kumppanilla oli sentään umpikypärä päässä, eli todennäköisesti naamakin olis ollu jonkun verran kasassa ilman sitä. Ja tämä tapahtui siten, että auto ajoi kolmion takaa eteen ja kumppanini törmäsi siihen kylki edellä. Joten en kyllä itelleni ainakaan ostais avokypärää pelkästään turvallisuuden takia...jokainen tehköön kuintenkin oman valintansa.
062802moto_prv.gif

Tätä naamaa ei kannata avopotassa näytellä, tulee liikaa traumoja lapsille ja naaraatkin juoksevat kirkuen karkuun.

Avoruukku kun on hyvä keli, umpi kun mennään huonossa kelissä.
Avoruukku myös kokkareista palatessa: on helpompi pysähtyä yrjölle, eikä posket enää umpipottaan mahtuskaan..

062802moto_prv.gif

Äänestysvaihtoehdot oli aika lailla joko/tai, ehkä nyt sentään jostain hinnasta laittaisin. Tarjouksia otetaan vastaan...

Avopotta päässä olen ajellut pari kertaa muistaakseni joskus mopoaikoina. Sen kovempaan ajoon en avomallilla lähtisi. Ja avomallissa koko kasvot peittävä visiiri taas on mun mielestä aika hassun näköinen. Joten: umpikypärä, päähän!

Back