Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päiväkustannuksia laskiessa tulee itsellä mieleeni lähinnä majoitus (riittäiskö 40 e?), ruoat (10-15 e riippuen tietty henk.koht. mieltymyksistä) ja bensa (n. 0,7-1,0 e/l). Lisäksi sitten virvokepuoli tms., mutta idässähän olut on halpaa ja hyvää.Jos ajelee balttian kautta, pitääkö aikaisemmat arviot 100-125€/ päivä kutinsa? Kokemusta kun ei oo, mut olis mielenkiinoista tietää millaisiin kustannuksiin pitäis varautua... ja onko aikataulu suunnilleen sama? Mua kiinnostaa ajaminen, koska sitä varten ostin pyörän, enkä oo ajanut kuin kaks kesää (10 000km)...
Baltian hintoja auttamaan laskentaa.Päiväkustannuksia laskiessa tulee itsellä mieleeni lähinnä majoitus (riittäiskö 40 e?), ruoat (10-15 e riippuen tietty henk.koht. mieltymyksistä) ja bensa (n. 0,7-1,0 e/l). Lisäksi sitten virvokepuoli tms., mutta idässähän olut on halpaa ja hyvää.Jos ajelee balttian kautta, pitääkö aikaisemmat arviot 100-125€/ päivä kutinsa? Kokemusta kun ei oo, mut olis mielenkiinoista tietää millaisiin kustannuksiin pitäis varautua... ja onko aikataulu suunnilleen sama? Mua kiinnostaa ajaminen, koska sitä varten ostin pyörän, enkä oo ajanut kuin kaks kesää (10 000km)...Aika kovalta kuulostaa mielestäni tuo 100-125 e/päivä (ainakin Itä-Euroopassa, Keski-Euroopassa on varmaan kalliimpaa). Joku muu voisi heittää parempaa tietoa noista päiväkustannuksista, jos on omakohtaisia kokemuksia.![]()
Muutenkin Baltian kautta ajamalla pääsee perille halvemmalla kuin laivalla Saksan kautta. Laiva Hki-Rostock maksaa (tietääkseni) halvimmillaan n. 260 euroa (vrt. Hki-Tallinna n. 40 euroa). Tietty ajamista tulee enemmän, mutta n. 5 l/100 km kulutuksella tuolla parilla sadalla eurolla ajaa todella pitkän siivun ja yöpyykin pariin kertaan (tosin kerta riittää tuolla matkalla, kun laivan kanssa säästää kai vain n. 600 kilsaa). Sitä paitsi Laiva saapuu Rostockiin klo 23, joten sieltäkin joutuu heti etsimään yösijan.
Kuinkas muuten meni tänään palaveri messuilla? Saitteko yhteisymmärryksen alkua / uusia ideoita / päätöksiä syntymään? Harmittaa vieläkin kun en päässyt lähtemään, mutta tässä vaiheessa voin sanoa, että tein oikean ratkaisun. Olisi ollut vähän tuskaista istuskella bussissa 3 tuntia suuntaansa puhumattakaan sitten messuilla eestaas kävelystä.![]()
Jos olisin nähnyt tämän viestin ajoissa, niin olisin tullut paikalle. Olin itse messuilla töissa joka päivä. Sain näistä viesteistä sen käsityksen, ettei ketään kiinnostanu tulla paikalle kun ei löytyny vetäjää kokoukseen. Latistui tuo fiilis sit itselläkinolen klo 15.00 siellä eteläisellä sisään käynnillä,jos sinne ketään tulee
Esitit asian selkeesti - ehkä pitäis asettaa takaraja ilmoittautumiselle. Se olis siinä sitten - kuka tietää esim. helmi- maaliskuun viim. päivä, että lähtee, niin sitten lähtee ( ellei kuolema korjaa tms vakavampaa satu). Sanot, että demokraattisella systeemillä valmista ei tule koskaan - oon samaa mieltä! Eiköhän me olla aikuisia kaikki- täysikäisiä ainakin
rohkeutta kehiin, tuntematon on pian tuttu motoristien joukossa - näin oon ymmärtänyt! Vai oonko ihan väärässä![]()
![]()
![]()