• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lähde mukaan Kroatiaan -09!

Aika pitkiä siivuja per päivä... Vaikka oonkin ajanu rautaperseen, niin lomalla en välttämättä jaksais...

Tietty kokonaismatka on kyllä kohtuullisen pitkä...
tuo on tolleen ajateltu et menomatka 600 km päivä..sitte vois rentoutua, mut jos alkaa tökkimään ni voihan menoon uhrata päivän lisää.
ja kaikista kauhujutuista huolimata, noil balttian teillä matka joutuu aika kivasti loppujen lopuksi. tietysti nuo varsovat yms.on syytä kiertää.

aamulla yhdeksän jälkeen pyörän päälle ja kohtuullista tahtia pitäen ajoa tuonne kuuden korville niin aika kaukana on.

mitään rautapyrstön tapaista pakkopulla ajamisesta ei saa tulla. taukoja sopivin välein ja ni sitä ei huomaakkaan ku päivä on illas.

ja jos vertaa ironbuttiin, ni yksi sellainen ja olisi melkein perillä ja viel ois 3 vrk ajaa 800 kilsaa..

ei tuo ihan löysä veto ole, mut ei loppujenlopuksi paha.

Montako matkapäivää oli yhteensä ajateltuna? Entä perilläolo päivät?

tosta palaverista..pidettäskö se messujen aikaan? itse pelipaikoilla varmaankin jo perjantaina, palaveria ajatellen lauantai sopisi itselle parhaiten.

nuo bosnian pienemmät tiet..tän hetken tilaa en osaa sanoa, mut nuo pääväylät ok.

serbian voi jättää välistäkin, matkassa ei ole eroa vaikka reitin ajaakin krakowa,budapest,doboj,mostar...tolppatietä..

Joo vaari hei...600 km päivä ei varmaan tääl suames oo yhtään mitään, mut ei tuol kaiken maailman "viia baltikan" teil voi ihan oikeesti pitää sellasta vauhtia
nixweiss.gif

Mä voisin yhtyy tohon "bikerinnaan", et kyl sitä ajetaan kun sikseen on, MUT lomalla ei hirveesti huvita vetää mitää "pikkurautapersettä".
Ja onko se otettu huomioon, et sitten kun MENNÄÄN, niin sitte kans mennään? Kyl mäkin hyvällä tiellä sit vedän yli nopeusrajotusten ja takuuvarmasti. Pysyykö kaikki "pikkasemmat" sitten perässä?
Mut suunnitelkaa jne... Mä sitten katon onko minusta mukaan.
Sinne on viel NIIIIIN pitkä aika.
Mukana hengessä  
062802jumpie_prv.gif

Montako matkapäivää oli yhteensä ajateltuna? Entä perilläolo päivät?
ainakin vielä noitten talojen vuokran aloituspäivissä oli sovittamista, mut yleensä taitaa olla tapana lauantaina aloittaa ja siitä viikko.
esimerkiksi. lauantai 20.kesä kuuta-27kesäkuulle talo ois käytössä.
homman tekee helpoksi sen että voi saapua hieman myöhempäänkin tai lähteä aikaisemminkin.
käytännössä jos tuon ajan valitsemme..ja ajatuksena olisi olla tuolloin lauantaina perillä, lähtö tiistaina iltapäivällä hki ja siitä tallinnan.pikku pyrähys vaikka pärnu josta aamulla menox.tällä tavoin olisimme perillä löysäillenkin lauantaina.
vaihtoehto kaksi.keskiviikko 17.pv.aamuvarhaisella tallinnaan ja menos.600-650 km per päivä ja iltapäivällä perillä.
paluun takas voisi ajatella seuraavaksi perjantaiksi tai lauantai aamuna viimeistään.
omana ajatuksena käyttää tuohon paluumatkaan 5-6pv jotta vosi hieman katsella ympärilleen.
tämmöisellä tapaa takas suomes oltas 1-2pv heinäkuuta.
takana 6000-7500 kilometriä riippuen siitä kuinka ahkeraan on pyörän päällä tuon perillä olo ajan.
mahdollisuuksia tutustua montenegroon,bosniaan,albaniaan  
smile_org.gif

tämmöstä..

ilkka näköjään onkin kans sieltä etelän suunnalta et ilmeiseti tuo la palaverix sopisi?

ps..täähän sellanen karkea runko, mutta tuo aika olisi hyvä saada lukkoon mahdollisimman pian.jotta jokainen saa sovittua lomansa ja tietysti jotta saamme varattua tuon talon.

Joo vaari hei...600 km päivä ei varmaan tääl suames oo yhtään mitään, mut ei tuol kaiken maailman "viia baltikan" teil voi ihan oikeesti pitää sellasta vauhtia
nixweiss.gif

Mä voisin yhtyy tohon "bikerinnaan", et kyl sitä ajetaan kun sikseen on, MUT lomalla ei hirveesti huvita vetää mitää "pikkurautapersettä".
Ja onko se otettu huomioon, et sitten kun MENNÄÄN, niin sitte kans mennään? Kyl mäkin hyvällä tiellä sit vedän yli nopeusrajotusten ja takuuvarmasti. Pysyykö kaikki "pikkasemmat" sitten perässä?
Mut suunnitelkaa jne... Mä sitten katon onko minusta mukaan.
Sinne on viel NIIIIIN pitkä aika.
Mukana hengessä  
062802jumpie_prv.gif
en halua pelotella, mut siellä on melkein pidettävä sitä vauhtia..muutoin zastavat painelee ohitte
smile_org.gif

tuon balttian teistä sen verta...vähämpä löytyy nykyisin suomesta sellasia teitä jotka olisi kunnoltaan parempia. toki on huonojakin kohtia, mutta ne yleensä rajoittuu taajamiin. ja mitään mopolle ylivoimaista ei ole.

liikenteestä yleensä. reippaammin siellä ajetaan, mutta vertailupohjax sanoisin..joka on ajanut kehä kolmosta aamuisin ja kehä ykköstä silloin kun ruuhka alkaa helpottaa, pitää palasena kakkua tuota itäeurooppaa.

itseäni ainakin on eniten pelottanut liikkua juuri noilla em.kehillä.

vaatimus tasosta senverta. normaalia matkavauhtia mennään, ilman jotta kenenkään tarvitsee alkaa ajaan henkikurkus.
jos tiellä on tilaa ja liikenne vetää mennään reippaammin, jos hakristaa on aivan turha yrittää päästä jokaisesta takavalosta tulijasta ohitte. se ei jouduta yhtään.

nuo nopeusrajoitukset on syytä pitää mielessä tuollakin..poimivat kyllä sivuun hätäsimmät.

Ihan hyvältä vaikutaa. Itse olen varsin joustava noiden matkojen suhteen, mutta paluumatkaan voisi tosiaan käyttä vähän enemänkin aikaa. Paluuksi meinasit varmaankin n. 1-2. heinäkuuta, vai meinaatko katsella vähän enemmänkin maimesia paluumatkalla...?

Sellainen homma vielä, että eihän koko remmin ole pakko ajaa samaa tahtia perille asti. Joskus on hyvä jakaantua pareihin tai pieniin ryhmiin, jos menohalut on kovin erilaisia. Kokoontua voi siten yöpaikkoihin tai siten vasta perillä. Vaihtoehtoja on monia...
Esim. minä voin ajaa tuonne vaikka yksin, tai sitten ottaa mukaan vaikka vähemmänkin matkustaneita.

Ja joo, munkin mielestä reissun runko suht nopeesti kasaan ja talo varaukseen (helmikuu?) Sitten olis hyvä saada selville kuinka moni on jo suht. varmasti lähdössä niin saatais selville se minimäärä porukkaa (ettei mahd. perumiset nostaa liikaa vuokraosuutta muille)

Edit: Ja samaa mieltä Tupperin kanssa tuosta liikenteestä. Esim Baltian tiet on nykyisin varsin suoraa ja hyväkuntoista, matka etenee vähintäänkin yhtä hyvin kuin Suomessa. Puolakaan ei ollut kovin paha. Uskoisin kelin olen suurin vaikuttava tekijä (eli jos on huono tuuri ja vettä tulee kovasti niin se hidastaa).

biggrin.gif
biggrin.gif

Ei pelota yhtään vaan suoraan sanoen V-tuttaa
tounge.gif

Mä en oo viel käyny Norjaa pitemmällä (däm), mutta sen verran tiedän tosta "kimpassa ajosta", et siinä sit mennään eikä meinata ja "vetäjän" (usein ollut myös minä) tarvii mennä silleen, et kaikilla on kivaa ja matka joutuu.
Se ei valitettavasti onnistu, jos mukana on joku ns. "kukkahattu" tai muuten vaan "alitehonen"...
Mutta en halua latistaa tätä touhua, puhun vaan ihan omasta kokemuksesta.
Jos porukka ei suunnilleen ole saman moista, niin vithuiks meni heti alkuunsa
sad_orig.gif

Ja minä paraskin puhuja...mulla puutuu kaasukäsi about sadan kilsan jälkeen siihen kuntoon, et tuli muuten tupakkitauko
tounge.gif
So what..sehän sopii hyvin...
Mutta välimatkat PITÄÄ joutua...

Ihan hyvältä vaikutaa. Itse olen varsin joustava noiden matkojen suhteen, mutta paluumatkaan voisi tosiaan käyttä vähän enemänkin aikaa. Paluuksi meinasit varmaankin n. 1-2. heinäkuuta, vai meinaatko katsella vähän enemmänkin maimesia paluumatkalla...?

Sellainen homma vielä, että eihän koko remmin ole pakko ajaa samaa tahtia perille asti. Joskus on hyvä jakaantua pareihin tai pieniin ryhmiin, jos menohalut on kovin erilaisia. Kokoontua voi siten yöpaikkoihin tai siten vasta perillä. Vaihtoehtoja on monia...
Esim. minä voin ajaa tuonne vaikka yksin, tai sitten ottaa mukaan vaikka vähemmänkin matkustaneita.

Ja joo, munkin mielestä reissun runko suht nopeesti kasaan ja talo varaukseen (helmikuu?) Sitten olis hyvä saada selville kuinka moni on jo suht. varmasti lähdössä niin saatais selville se minimäärä porukkaa (ettei mahd. perumiset nostaa liikaa vuokraosuutta muille)
heh..katos maalaispoika mä oon..yrittänyt unohtaa tuon heinäkuun..joo kyl määki koitan olla taks jo heinäkuun alus
tounge.gif

juu...kaiken paras vaihto ehto olisi juuri tuo, et saisimme pari-kolme rymää aikaiseksi.periaatteessa voisimme mennä samas nipus mutta kuitenkin ohitukset yms helpottuisi huomattavasti tollaisina kolmen pyörän ryppäissä.
nämä ryhmät voisivat toimia melko itsenäisesti jos näyttäisi siltä ettei koko ryhmä pysyisi kasassa.

etenkin siirtymäpäivien viimeisille tunneille tälläiselle etujoukolle olisi kovasti käyttöä.
kahden kolmen aikoihin iltapäivällä alkaa selviämään mikä on kyseisen päivän realistinen tavoite..pari pärrää painelee menojaan jos muut ei matkassa pysy ja kattelee sopivaa motellia/savimajaa yöpaikaksi.
mitään sen kummempia etukäteis varauksia mielestäni ei kannata tehdä tuolle siirtymä osuudelle. hyvätasoisia ja edullisia motelleja on tuhkatiheään etenkin puolassa.

varmin tapa saada työnmaku tälläsissä retkissä on  tehdä itselle tavotteita missä on pakko olla määrättyyn aikaan.silloin tulee hampaat irvessä ajamista tai sitten turhaa notkumista keskellä ei mitään.
tapaus kerrallan soveltaen ja kattoen, siitä se lähtee.

ed..niinku zpete tossa sanoi..sää..siitähän riippuu kaikki.jos tulee vettä kuin aisaa niin kaiken saa ajatella uusix. homma menee vaaralliseksi jos yrittää samoja mitä kuivalla kelillä.liikenne jonoutuu ja puuroutuu ja siihen on vain sopeuduttava. mentävä sen mikä on mahdollista.

biggrin.gif
biggrin.gif

Ei pelota yhtään vaan suoraan sanoen V-tuttaa
tounge.gif

Mä en oo viel käyny Norjaa pitemmällä (däm), mutta sen verran tiedän tosta "kimpassa ajosta", et siinä sit mennään eikä meinata ja "vetäjän" (usein ollut myös minä) tarvii mennä silleen, et kaikilla on kivaa ja matka joutuu.
Se ei valitettavasti onnistu, jos mukana on joku ns. "kukkahattu" tai muuten vaan "alitehonen"...
Mutta en halua latistaa tätä touhua, puhun vaan ihan omasta kokemuksesta.
Jos porukka ei suunnilleen ole saman moista, niin vithuiks meni heti alkuunsa
sad_orig.gif

Ja minä paraskin puhuja...mulla puutuu kaasukäsi about sadan kilsan jälkeen siihen kuntoon, et tuli muuten tupakkitauko
tounge.gif
So what..sehän sopii hyvin...
Mutta välimatkat PITÄÄ joutua...
tähän juuri noilla pienillä ryhmillä on mahdollisuus. vedetään välillä sinkki tiukalla. kuitenkin tasasuus on kaiken a ja o matkanteossa.

esimerkkinä mainittakoon pari kesää sitten halki saksan,tanskan ja ruotsin.

liki 700 kilsaa saksan baanaa sen mitä pannari kulki.joka heti kun vähänkin tilaa oli niin soppaa koneelle.
päivän keskinopeudeksi tuli 130 km/h.tuntu hassulta ettei enempää.
loppujen lopuksi näitä 200-220 vauhteja sai ajaa mitättömän pieniä pätkiä. välillä ajettiin kilometri tolkulla 80 km/h ja hiljempaakin.
sitten ruottin läpi samanen 700 km..voin sanoa ettei kertaakaan tikku mennyt ylitte 120 km/h, mutta vastaavasti ei laskenutkaan alle 110. keskinopeudeksi tuli 115 km/h.
tietysti jos tilaa on lujaa ajamalla ehtii kauemmax.mutta jos muitakin on liikkeellä niin paras on vain mennä liikenteen mukaan.

Hienoa kun joku viitsii järjestellä ja nähdä "vaivaa". Meinaan myös jonkun reissun nakata ensi kesänä mutta ensireissuksi tämä on liian vaativa.
smile_org.gif

... mutta mikäli joku on järjestämässä jotain vastaavaa lähemmäksi niin seuraan mielenkiinnolla koska jostain tukikohdasta vois esim viikossa vetää kaikkiin ilmansuuntiin monta siivua.
062802moto_prv.gif

Hienoa kun joku viitsii järjestellä ja nähdä "vaivaa". Meinaan myös jonkun reissun nakata ensi kesänä mutta ensireissuksi tämä on liian vaativa.  
smile_org.gif

... mutta mikäli joku on järjestämässä jotain vastaavaa lähemmäksi niin seuraan mielenkiinnolla koska jostain tukikohdasta vois esim viikossa vetää kaikkiin ilmansuuntiin monta siivua.  
062802moto_prv.gif
tuosta vaativuudesta...jos parivuottakin on mopoillut ja jokunen tuhat kilsoja takana ei vaativuuden suhteen tuu ongelmaa.

sekaan vain
smile_org.gif

tosta palaverista..pidettäskö se messujen aikaan? itse pelipaikoilla varmaankin jo perjantaina, palaveria ajatellen lauantai sopisi itselle parhaiten.
Vois varmaankin palaveerata ja katsoa mikä on lopputulos. Itse en osaa vielä varmuudella sanoa lähdenkö, mutta edelleen kiinnostaa.

Olen messuilla näiltä näkymin joka päivä, joten mikä päivä tahansa käy.

Vois varmaankin palaveerata ja katsoa mikä on lopputulos. Itse en osaa vielä varmuudella sanoa lähdenkö, mutta edelleen kiinnostaa.

messuillapa taitaa tuona viikonloppuna suuri osa alan harrastajista ja retkeilijöistä.

lauantai iltapäivä/ilta vois olla se sopivin ajankohta useimmille.

paikkakuntalaisena varmaankin voisit ehdottaa sopivaa paikkaa palaverille.

ja toki muutkin. jos on ideoita niin rohkeesti esille.

sen verta tuosta varaamisesta..
useimmissa kohteissa ennakkomaksu on 30 % koko vuokrasta eli jos tuollanen 10 kiinnostunutta saisimme, ennakkomaksun osuus olisi 30-50 eur.
sillä saisi paikan itselleen ja harkinta aikaa tuonne toukokuun alkupäiville.

Mä googlettelin viime talvena nuita Kroatian villoja ja muita "mökkejä" ja sieltä löyty tosi makeita ja edullisia, isoja, taloja vaikka kuinka ja paljon!
Mulla ei tietenkään oo linkkejä tallessa, mut suosittelen googlettelemaan ja etsiskelemään. Ne ei kylläkään ollut mitään suomalaisia saitteja, mutta mitäpä sitten?!
Jos pikkasen jaksaa etsiä niin väitän, että pääsette paaaaljon halvemmalla!

Mä googlettelin viime talvena nuita Kroatian villoja ja muita "mökkejä" ja sieltä löyty tosi makeita ja edullisia, isoja, taloja vaikka kuinka ja paljon!
Mulla ei tietenkään oo linkkejä tallessa, mut suosittelen googlettelemaan ja etsiskelemään. Ne ei kylläkään ollut mitään suomalaisia saitteja, mutta mitäpä sitten?!
Jos pikkasen jaksaa etsiä niin väitän, että pääsette paaaaljon halvemmalla!
tälläinen idea ois...eli kuuklettamaan ja esittämään löytöjä.

-KLIK-

messuillapa taitaa tuona viikonloppuna suuri osa alan harrastajista ja retkeilijöistä.

useimmissa kohteissa ennakkomaksu on 30 % koko vuokrasta eli jos tuollanen 10 kiinnostunutta saisimme, ennakkomaksun osuus olisi 30-50 eur.
Olisko se möte paras pitää siellä messukeskuksessa, niin ei tarvitse lähteä haahuilemaan mihinkään kauemmaksi.
Kyllä sieltä aina sen verran tilaa löytyy jostain nurkasta, missä voidaan tavata. Vaikka jonkun pubin / roskaruokapaikan liepeillä, johon voidaan sitten yrittää mennä istumaan.

Mikä vois olla sopiva aika? Pe messut avoinna klo 20 ja la
klo 18 saakka.

Olisko se möte paras pitää siellä messukeskuksessa, niin ei tarvitse lähteä haahuilemaan mihinkään kauemmaksi.
Kyllä sieltä aina sen verran tilaa löytyy jostain nurkasta, missä voidaan tavata. Vaikka jonkun pubin / roskaruokapaikan liepeillä, johon voidaan sitten yrittää mennä istumaan.

Mikä vois olla sopiva aika? Pe messut avoinna klo 20 ja la
klo 18 saakka.
joo ainaskin melko liki tuota messukeskusta...lauantain kannalla, ni ainakin ehtii paikoille ajoissa.

Olin suunnitellut matkaa läntisen euroopan puolelle, mutta jos tuo kuivuu ajoseuran puutteen vuoksi kasaan niin tämä on hyvä vaihtoehto. Aikataulullisesti kuiteskin passeli...

E: ja tuohon pitää pari viikkoa varata jos yhden meinaa olla paikan päällä...

Olin suunnitellut matkaa läntisen euroopan puolelle, mutta jos tuo kuivuu ajoseuran puutteen vuoksi kasaan niin tämä on hyvä vaihtoehto. Aikataulullisesti kuiteskin passeli...

E: ja tuohon pitää pari viikkoa varata jos yhden meinaa olla paikan päällä...
seuraappa siis ketjua tätä
smile_org.gif

ps..noin karkeasti aikataulutettuna...matka sijoittus 16.6.-2.7.
mahdollinen talo käytössä 20.6.-27.6.

Back