• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laadukkaat retro -saappaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja freq
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kolme kautta (n. 20tmk) ajattu Bootfactoryn bikereillä kovassa sateessa ja helteessäkin. Käyttänyt muussakin kuin pyöräillessä. Kertaakaan ei kintut ole kastuneet ja helteessä ovat miellyttävämmät kun kalvobootsit. Vaatii vain hyvän rasvauksen eikä oo paha rasti. Ostaessani myyjä sanoi niiden kestävän 12 vuotta. Näillä näkymin myyntiargumentti näyttäisi pitävän paikkaansa. Pohjat tosin pitää vaihtaa kohtapuolin, kovassa käytössä kun ovat olleet. Näistä bootseista en luovu.

DOHC sanoi:
Germanlandiassa tarjolla:

https://www.louis.de/produkte/bikerstiefel/825

Vaan kuka näiden koosta tietää, pitäis mennä paikan päälle sovitteleen ...

Mulla on noi Highway Chopper-bootsit, tilasin ne Louisilta moonta vuotta sitten, kun olivat muka tyylikkäät. Ovat olleet viimeiset pari vuotta kaapin pohjalla, koska:
-eivät pidä vettä yhtään, vähänkin on kosteeta, ni on heti sukat märkänä
-hieman hiostavat, mutta on niitä pahempiakin
-hieman myös hankala pukea/riisua, ne tarrahihnat aina avattava/suljettava (toisaalta kaikkeen tottuu)
-ainoa suoja on lätkä säären etuosassa, muuten melkoisen lerput
-koko oli hieman pienehkö, mulla koko 44, ja kaikki 44 bootsit yleensä ok, nämä pikkiriikkisen pienemmät niin, että alkaa isovarvasta painamaan jonkin ajan kuluttua

..mutta en kyllä ala kokoasioissa ketään neuvomaan, se on mahdotonta. Kengillä kun on myös yleensä leveyskin, josta suurin osa verkkokaupoista ei mainitse yhtään mitään. Siksi se on sovittamatta melkoista arpapeliä, varsinkin jos on hieman leveämpi jalka. Rapakon takana olen nähny monissa liikkeissä mainittavan koon yhteydessä myös lestin leveys. Siitä vois saksalaisetkin ottaa oppia.

kardax sanoi:
...jep, mc-lifestyleltä vastattiin, etteivät enää toimita urban gtx, ovat korvanneet sen sillä II-versiolla, ja se ei mua kiinnosta.

Kummallista, sillä tilasin omani samaisesta paikasta toissailtana ja kävin juuri noutamassa Postista paketin, jossa ko. saappaat kokoa 45. Olivat tosin Urban Master II GTX -laatikossa, joten olisko olleet sitten näytekappaleita. Mahdollisiksi näytekappaleiksi kylläkin erittäin siistit, eli kaikinpuolin uudenveroiset.

Itsellä suurin osa kengistä kokoa 45 ja nämäkin istuvat jalkaan kuin nakutettu. Tosin olivat hiukan tiukan tuntuiset puettaessa, mutta kun jalka loksahti lestiin niin istuu todella miellyttävästi. Toistaiseksi en voi kuin suositella, katsotaan myöhemmin minkälaiset fiilikset ajokäytössä.

Noisehunter sanoi:
Kummallista, sillä tilasin omani samaisesta paikasta toissailtana ja kävin juuri noutamassa Postista paketin, jossa ko. saappaat kokoa 45. Olivat tosin Urban Master II GTX -laatikossa, joten olisko olleet sitten näytekappaleita. Mahdollisiksi näytekappaleiksi kylläkin erittäin siistit, eli kaikinpuolin uudenveroiset.

Itsellä suurin osa kengistä kokoa 45 ja nämäkin istuvat jalkaan kuin nakutettu. Tosin olivat hiukan tiukan tuntuiset puettaessa, mutta kun jalka loksahti lestiin niin istuu todella miellyttävästi. Toistaiseksi en voi kuin suositella, katsotaan myöhemmin minkälaiset fiilikset ajokäytössä.

niinsiis mun koko (44) oli loppu, eikä lisää heille sitä tule. Tietenkin myyvät jäljellä olevat muun kokoiset saappaat poies...

Vanhahko triidi, mutta ajattelin kummiski jakaa. Mulla ollut käytössä kohta 4 vuotta Vitesse Hunt -saappaat.

Hyvät saappaat, valitettavasti pulju on ilmeisesti lopettanut toimintansa pari vuotta sitten (oli sen verran kalliit hinnat etten ihmettele). Miinuksena, että eivät pidä vettä. Noita saattaa satunnaisesti pompsahdella ebayhin käytettynä.

Back