• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykkypyörän pakkaaminen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
MotOrg ry jäsen
Emännän kanssa saimme eilen päähämme että kesällä olisi mukava lähteä kesällä kiertämään pariksi päiväksi vaikka Turun saariston saaria mopottimen kanssa - ainoa mitä jäin miettimään miten tuollaiseen kyykkypyörään (Thundercat - kuvia) pakkaisi kamoja.

Matkaan olisi siis lähdössä 2 henkeä ja pyörässä tällähetkellä käytössä tankkilaukku ja emännälle selkään lyötävä reppu. Vaatteet sun muut mahtuvat noihin kahteen ihan mainiosti mutta mieltä jäi askarruttamaan milläköhän esim makuupussit (ja paskimmassa tapauksessa teltta) mahdutettaisiin mukaan. En tiedä saako tuonne taakse mitenkään mitään kiinni kun nuo takakahvatkin ovat kisussa tuolleen vekkulisti.

Jos on ideoita niin kaikki otetaan mielellään vastaan. Takalaukkua en haluaisi hankkia mutta muut kiinnitys- ja kuljetusehdotukset olisivat tosiaan kivoja
smile_org.gif

Pelkät makuupussithan ei nykyään enää paljoa tilaa vie (ellei niillä ole tarkoitus yöpyä ulkona kunnon pakkasella) eli yksi kiinni reppuun ja toinen tankkilaukkuun. Oma McKinley-makuupussini on pakattuna n. 35 cm pitkä ja halkaisija 20 cm, lupaavat mukavat olot vielä +2 asteessa ja sietokykyä -6 asteeseen (testattu teltassa, noin +10 asteessa ja liian lämmin oli pelkissä alkkareissa
biggrin.gif
), painoa 1,2 kiloo. Noku-reppua isompi vaihtoehto on tietysti sellanen >60 litranen rinkka mihin mahtuu sit vaikka jo noi molemmat pussit.
Esim. Louisilta (ei siis pitäs maksaa liikaa) löytyy kuulemma jotku kankaiset sivulaukut mitkä vois sopia hyvin myös tolleen kaks päällä matkatessa (kuulin noista vasta eilen niin ei osaa sanoo oikeen tarkemmin, tällä viikolla tarvii mennä ite etsimään, katseleen ja mahd. sovittamaan). Tälleen luulis jo tohon Kattiinkin pakkaavan tavaraa enemmän ku riittävästi, jopa sen teltan mitä ette sit kuitenkaan tarvi koko reissulla (kokemusta on tästäkin)
tounge.gif

Pelkät makuupussithan ei nykyään enää paljoa tilaa vie (ellei niillä ole tarkoitus yöpyä ulkona kunnon pakkasella) eli yksi kiinni reppuun ja toinen tankkilaukkuun. Oma McKinley-makuupussini on pakattuna n. 35 cm pitkä ja halkaisija 20 cm, lupaavat mukavat olot vielä +2 asteessa ja sietokykyä -6 asteeseen (testattu teltassa, noin +10 asteessa ja liian lämmin oli pelkissä alkkareissa
biggrin.gif
), painoa 1,2 kiloo.
Jepjep, Louisillakin näytti olevan jonkunmoisia makuupusseja tarjolla. pienin taisi mennä 15x25 cm pakettiin ja siinä luvattiin lämmintä tuonne +7 tasolle - eli ihan riittävä esim sisätiloissa yövyttäessä. Toki tietty aina vaihtoehtona on pakata lakanat koska yleensähän yövyntäpaikoissa on sentään patja+peitto+tyyny.

sanoi:
Esim. Louisilta (ei siis pitäs maksaa liikaa) löytyy kuulemma jotku kankaiset sivulaukut mitkä vois sopia hyvin myös tolleen kaks päällä matkatessa
Jep, uusi slipari vaan on sen verta lyhyttä mallia että veikkaanpa että tollanen jäis retkottamaan suoraan siihen putken päälle. Mulla on Louisin kuvasto himassa, pitänee tutustua illalla.

sanoi:
jopa sen teltan mitä ette sit kuitenkaan tarvi koko reissulla (kokemusta on tästäkin)
tounge.gif
Teltassa nukkuminen on yhtä mulkuinta hommaa mitä tiedän
smile_org.gif

Osaakos joku sanoa, voiko jostakin ostaa esim. TV-shopissa mainostettuja rullattavia vakuumipusseja (ihan periaatteista en osta suoraan sieltä mitään)? Sellaisella menisi vaatteet tosi pieneen tilaan. Kokeilin asiaa hieman jämäkämmällä vakuumipussilla, eikä tulevalla parin viikon Keski-Euroopan reissulla tarvittavien kamojen pakkaaminen 18 litran reppuun ollut mikään ongelma. Taitaapa 46 litran takalaukku mennä kyytiläisenkin tavarat huomioiden hieman överiksi. Makuupussit ja teltat jää tosin kotiin.

Osaakos joku sanoa, voiko jostakin ostaa esim. TV-shopissa mainostettuja rullattavia vakuumipusseja (ihan periaatteista en osta suoraan sieltä mitään)? Sellaisella menisi vaatteet tosi pieneen tilaan. Kokeilin asiaa hieman jämäkämmällä vakuumipussilla, eikä tulevalla parin viikon Keski-Euroopan reissulla tarvittavien kamojen pakkaaminen 18 litran reppuun ollut mikään ongelma. Taitaapa 46 litran takalaukku mennä kyytiläisenkin tavarat huomioiden hieman överiksi. Makuupussit ja teltat jää tosin kotiin.
Onks noi niita mitka polynimurilla imetaan littanoiks?

Jos, ni meinasitko sit saastyneeseen tilaan pistaa sen imurin mukaan
biggrin.gif
biggrin.gif
Ja pakatessa kannattaa muistaa etta ei se ole aina vaan siita tilavuudesta kiinni, vaan sikapainavakin reppu on aika epamiellyttava..

Samasta galleriastahan se vastaus alkup. kysymykseen löytyy

nahkat ja reppu
Ööh, mitenkä tuo liittyy kahden hengen matkantekoon ja makuupussien + teltan saamiseen sillon kiinni pyörään?
Telttaa ei kuitenkaan tarvita ja ilman takalaukkua et varmaan kaks päällä kyykkyyn kauheita pakkaa.

Huumorilla postasin ton mielestäni aiheeseen sopivan kuvan, tosin kyllä että nyt on tosi kyseessä  
wink.gif

Henk.koht. varmaan tyytyisin kevyeen reppuun ja tankkilaukkuun. Meinaa siihen reppuun ei hirveitä voida pakata.

Telttaa ei kuitenkaan tarvita ja ilman takalaukkua et varmaan kaks päällä kyykkyyn kauheita pakkaa.
Ok, mielipide ja vinkki huomioitu...

sanoi:
Huumorilla postasin ton mielestäni aiheeseen sopivan kuvan, tosin huomasin kyllä että nyt on tosi kyseessä
wink.gif
Juu, kyllä mä tiedän että paras varuste matkamiehelle on Brauni ja paali rahaa - se ei kuitenkaan tässä ollut pointti =)

Mulla on käytössä joskus ostettu Everest-merkkinen vaellusteltta, (mallia en muista) sekä Haltin vaelluspussi. Teltan paino joku 1,4kg ja pussin 0,6kg, pussi pakattuna ~23cm*12cm.

Paremmin pakkaamalla teltan pussiin mahtuu 2 kpl makuupusseja jonka jälkeen sulla on ~60cm*20cm tuubi jossa kaikki(mulla on ollu siinä paketissa teltta, 1 pussi, tyyny ja riippumatto...
biggrin.gif
). Sen voi köyttää vaikka repun sivuun tai "taakse" pystyyn.  
062802moto_prv.gif
Ajokamat käy kesällä hyvin makuualustasta. Eiku retkelle!  
033102beer_1_prv.gif

Aika pieniä ja kohtuuhintaisin kamoja löytyy Heinolassa olevasta vapaa-ajantavaratalosta, nettiosoite oli kai vapaa-aika.com (?)
buttrock.gif

Neuvoja ei mulla ole mut kerron meidän mammelin jutun.
Kun meitin prutkussa on kolmen laukun teline ja kolme laukkuakin, mammeli totesi: "mihis sun tavaras laitetaan, tarvii kai ostaa sun tavaroilles tankkilaukku". Meinasi että hän tarvitsee kaikki kolme takana olevaa ja mun juttuni mahtuis kaikki tankkilaukkuun.
biggrin.gif

sad_orig.gif
tounge.gif

Kun meitin prutkussa on kolmen laukun teline ja kolme laukkuakin, mammeli totesi: "mihis sun tavaras laitetaan, tarvii kai ostaa sun tavaroilles tankkilaukku". Meinasi että hän tarvitsee kaikki kolme takana olevaa ja mun juttuni mahtuis kaikki tankkilaukkuun.
Se on sitten samaa kastia mun mutsin kanssa, mutsi lähtiessään matkalle pakkais varmaan pianon ja sohvakalustonkin mukaan jos ne vaan mahtuis
smile_org.gif

Onks noi niita mitka polynimurilla imetaan littanoiks?
Juuei. Niemenomaan sitä rullattavaa versiota haetaan.
Oukei, anteeksi tietamattomyyteni, on vahan heikolla ollu ton ostosteeveen kattelu  
biggrin.gif
"Travel Space Bag
Makes Travel Packing Easy   Our Price: $17.95
Now you can pack your clothing for travel much easier and fit more in your suitcase. These space bags are sized perfectly to fit in your suitcase and carry on!"
http://youcansave.com/section.asp?cat=housewares-clothing
http://www.totalvac.com/store....otalvac

Itse jouduin/sorruin ostamaan tuommosen joulun alla Kaliforniasta, kun muutin sieltä takas Suomeen. Kyllä se vaan säästi tilaa. Se ei kuitenkaan pelastanut kokonaan minun tilannettani.. Vaikka ostin yhden uuden jääättiläislaukun ja survoin vielä kaverinkin laukkuun 10 paria kenkiä. Mutta eipähän tarvinut nakata niin paljon vanhoja vaatteita roskiin.  
wink.gif

Luulen kyllä, että nuille Space Bageille on käyttöä myös kesän motskarireissuilla. Minulle kun ei passi ja hammasharja ihan riitä.  
wink.gif

Katselin Louisin luetteloa ja sieltä pisti silmään tuotenro 10025339 (pdf-file) - pystyyköhän ton kanssa kyytiläinen istumaan kyydissä ?

Faktahan se on että ei kyykky mikään erikoinen matkapyörä toki ole juuri tuon hankalan lastattavuuden takia eikä tuollaiset laukut toki tyyliin hirveästi sovi - mutta esim mökkiretkellä tollaset vois olla kätevät jos vaan pelkääjä pystyy moisen laukkusetin kanssa istumaan..

Back