• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kytkin-remppa

Kannattaa ostaa työntömitta ja mitata levyt ja jouset. Todennäköisesti pelkkä massalevyjen ja/tai jousien vaihto riittää. Edit: myös kannattaa mitata levyjen kierous peilin ja rakotulkin avulla.

-ei
-ei
-kyllä,kantsii tehdä itse,oppii pyöräänsä ja seuraavalla kerralla ei "pelota"tehdä remppaa.
-kantsii mitata kytkinjousien pituus_/vs,manuaali
-jossain tapauksissa kandee vaihtaa jäykemmät kytkinjouset.(meinaan jos on vakiota enemmän puhtia pannussa tahi muuten luisteleepi kytkytin)levyistä nyt puhumattakaan,ja väli sellaisista kans.)Nimittäin jos ovatten kyrvähtäneet/ottaneet siipeensä.
-kandee laittaa nippusiteellä kytkinkaffa yöx ilmaantuun.

Kytkinremppa kirjoitetaan kytkinremppa eikä kytkin-remppa. Käy peruskoulu uudestaan ennenkuin alat ihmisille kirjoittelemaan.

Pyöränä mulla on 10 vuotta vanha, 70tkm ajettu, 1200cc Bandit. Mokomassa luistaa kytkin.

Niinpä ajattelinkin vaihtaa "kytkinpaketin" uuteen.

-Onko ylivaikeaa?
-Tarvitsenko erikoistyökaluja?
-Onko järkeä, siis rahallisesti, käydä vaihtamaan itse? Vai viedäkö laitettavaksi...?
-Suositteletko kenties jotain muuta kytkimelle tehtäväksi?
-VINKKEJÄ/NEUVOJA???

Kokemusta kytkinremonteista löytyy lähinnä mopoajoilta jolloin rassattiin PV:n kytkin kondikseen
smile_org.gif
Juu ei tuossa hommassa ole mitään ihmeellistä.
8 pultti missä tietty 8 jousta.
9 massalevyä ja 10 välilevyä muistaakseni.
Paikalleen latominen alkaa massalevyllä, of course.

Suosittelen että vedät koko paketin uusiksi. Kytkimessä
millikin vaikuttaa huomattavasti, ainakin työsylinterin puolella.
Jäykemmät jouset, jos vain löytyy, paikalleen. Tohon vanhempaan
fillariin käy kyllä shellin X-100:kin öljyksi.

Sitten tuo momenttiavain. SUOSITTELEN. Napsista-hupsista-kokemusta
on tästäkin touhusta ja se ketuttaa hakea siihen uutta pulttia.

Koko homma maksanee palttiarallaa 150€, kenties?

Jos joku vielä suunnitelee kytkimen räpläämistä niin mulla ois osia tarjolla ----> täällä
Kerrotkos vähän lisää?
Olen kiinnostunut osista, mutta kerrotkos tuosta jousihommasta lisää...!? mikäs jousi sulla nyt tarkalleen on kyseessä? Itte en ole vielä aikaseksi saanut edes avata koko kytkinkoppaa... Mutta eikös noita jousia siis ole joku kahdeksan kappaletta? vai olenko nyt aivan metsässä?

No nythän tää toimii!

Eli massalevyt ja toinen "lautasjousi" tuli vaihdettua uusiin. Selvisi ettei tässä isossa banditissa olekaan sellaisia "vieterijousia" vaan kaksi tuommoista lautasta. Toisen kun vaihtoi kisakireeseen niin johan kytkin pitää!

nimimerkki: mopo ja äijä kurassa koeajon jälkeen.

Back