• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä ss750ff

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SuperSportissa on vielä ne tuulenohjaimet jotka ohjaavat ajoviimaa takasylinterille -> parempi jäähdytys kuin Sportissa.
Löytyy ne ilmanohjaimet Sport malleistakin (katso vaikka minun profiili). Mitä tulee jäähdytyksen toimintaan, niin empä ole Suomen kesässä vielä saanut lämpömittäria puolen välin yli nousemaan (edes kaupungisssa madellessa). Pikemminkin on ollut vaikeuksia saada kevät / syksy keleillä kone riittävän lämpimäksi  
smile_org.gif
Tarpeeton tarkennus:

Ilmanohjaimet on täyskatteellisessa Sportissa, ei puolikatteellisessa.
smile_org.gif
Tarkennus:
Taitavat olla ainakin joissakin puolikatetuissakin Sporteissa...
Jaa, sitten olen mennyt ostamaan karvalakkimallin työkkäriversion riisutun halpaversion.
Et, vaan keräilyharvinaisuuden
smile_org.gif
Palautus maanpinnalle

Mullakaan ei ole, vaikka on puolikatettu. Että ei se nyt niin harvinainen olekkaan.  
smile_org.gif

Tai sitten sama makarooni on tehtaalla koonnut nämä kaksi pyörää, huomannut että ilmanohjaimet unohtui, eikä ole jaksanut alkaa asentamaan niitä ohjaimia jälkikäteen.
....varmaan sama jätkä kuin asensi kakkosen O-renkaat
thumbs-up.gif

750 Sportista voi kylmällä ilmalla peittää osan öljynlauhduttimesta ilamstointiteipillä... tai asentaa termostaattiventtiili tuloputkeen...

750 Sport on yksi parhaista perusmopoista mitä Ducati tekee ja sitä on helppo kutitella kireämmäksi...jos haluaa...

750 Sportista voi kylmällä ilmalla peittää osan öljynlauhduttimesta ilamstointiteipillä... tai asentaa termostaattiventtiili tuloputkeen...

750 Sport on yksi parhaista perusmopoista mitä Ducati tekee ja sitä on helppo kutitella kireämmäksi...jos haluaa...
Kiitos Fabio, tuntuu vähän paremmalta.
biggrin.gif
Mua ei ainakaan tarvi lohdutella sen vuoks, että omistan 750SS:n. Se on paras ja kaunein peli, mitä mulla on koskaan ollu. Tehoa ja ajo-ominaisuuksia on ainakin omasta mielestäni mulle riittävästi ja vähän enemmänkin siinä vaiheessa kun mutkatiellä ei pysty ajamaan läheskään täysillä. Suorilla voi vääntää tupin nurin, mutta mitä iloa siitä on kun joutuu kuitenkin mutkiin himmaileen kun ei uskalla ajaa oikeesti kovaa. Siinä vaiheessa tarviin nopeamman pyörän kun tällä tuntuu, ettei paukku riitä vaikka on kaasu kuinka auki koko ajan. Voi tietenkin olla ukostakin kiinni, jos en vaan osaa ajaa, mutta ainakaan kahdeksan kesän harjottelulla en oo niin hyväks kuskiks tullu, ettei toi mopo riittäis. Joku 749 tai 999 olis täyttä tuhlausta antaa sellaselle jannulle, joka ei SS:täkään saa kaikkea irti.
  Tietenkin kaikki saa ajaa millä haluaa, mutta en oo oikein vaan ikinä ymmärtäny sellasta, että pitää olla isoin ja nopein pyörä vaan sen takia, että sillä on hieno käydä nakkikiskalla ja vetää suoraa motaria täysillä.

Niin mutta jb600, sinulla onkin SS.

Nythän nostettiin S kehityskelpoisten luokkaan. Siitä ainakin minä riemastuin.
062802jumpie_prv.gif

Mä pidän myös jotenkin tuosta S750:stä. Upea laite, ja huolimatta perusjousitusosista se on hyvä ja tasapainoinen ajaa, toisin kuin useimmat jaappaninkilpailijansa (lue: sv650).

Siitä väristä on jotenkin, siis mattamustasta, turha koristelu ja homostelu pois. Kertakaikkisen upea
inlove.gif

biggrin.gif
Mua ei ainakaan tarvi lohdutella sen vuoks, että omistan 750SS:n. Se on paras ja kaunein peli, mitä mulla on koskaan ollu. Tehoa ja ajo-ominaisuuksia on ainakin omasta mielestäni mulle riittävästi ja vähän enemmänkin siinä vaiheessa kun mutkatiellä ei pysty ajamaan läheskään täysillä. Suorilla voi vääntää tupin nurin, mutta mitä iloa siitä on kun joutuu kuitenkin mutkiin himmaileen kun ei uskalla ajaa oikeesti kovaa. Siinä vaiheessa tarviin nopeamman pyörän kun tällä tuntuu, ettei paukku riitä vaikka on kaasu kuinka auki koko ajan. Voi tietenkin olla ukostakin kiinni, jos en vaan osaa ajaa, mutta ainakaan kahdeksan kesän harjottelulla en oo niin hyväks kuskiks tullu, ettei toi mopo riittäis. Joku 749 tai 999 olis täyttä tuhlausta antaa sellaselle jannulle, joka ei SS:täkään saa kaikkea irti.
  Tietenkin kaikki saa ajaa millä haluaa, mutta en oo oikein vaan ikinä ymmärtäny sellasta, että pitää olla isoin ja nopein pyörä vaan sen takia, että sillä on hieno käydä nakkikiskalla ja vetää suoraa motaria täysillä.
"auts"
tounge.gif

Matti

biggrin.gif
"auts"
tounge.gif

Matti
Myös *auts*
tounge.gif

biggrin.gif
"auts"
tounge.gif

Matti
Myös *auts*
tounge.gif
Sori jätkät, ei mitään henkilökohtasta...
biggrin.gif
Rupes vaan harmittaan kun porukka puhuu siihen malliin, että on melkeinpä noloa liikkua valosan aikaan näillä edullisemmilla malleilla, vaikka ite tein melkein henkilökohtasen konkurssin viime kesänä sellasta hankkiessani.
smile_org.gif
Vaikka toisaalta, eipä se oo ennenkään mun pyörävalintojani ohjannu mitä muut sanoo.
  Supersportti, varsinkin punanen, vaan oli just se mulle sopiva pyörä ja sellanen oli pakko saada. Nyt sillä pitäs vaan oppia ajaan, koska kesällä tuntu, että ei senkään ominaisuuksista osaa käyttää kun pienen osan. En siis itse tunne tarvitsevani superbikea, mutta ehkä sitten joskus "isona" sellasta vois harkita. Älyttömän hienojahan nekin on ja varmaan huippuhyviä ajettavia, vaikkei ihan kaikkea niistäkään sais irti.

Eikös niissä oo "erona" vaan väri? Se ei mun mielestä oo mikään ero, vaan ajan kysymys siinä tapauksessa, että nykyinen ei miellytä.
wink.gif
Sikäli kuin olen tutkinut noita S ja SS -mallien eroja, on muutakin kuin väri. Väri on kylläkin se suurin ulkonainen ero.

SS-malleissa on edessä Showa (säädettävä), takana Sachs pituussäädöllä ja kevytmetalli takaswingi.

S-malleissa on edessä Marzocchi (ei säätöjä), takana Sachs ilman pituussäätöä ja takaswningi terästä.

Erot vakuttavat ajettavuuteen, jos osaa myös hyödyntää noita säätojä

Vai oliko niin että nuo erot tulivat vasta 2002 ?
withstupid.gif
Nythän on kyse 2001 -mallista

Eikös niissä oo "erona" vaan väri? Se ei mun mielestä oo mikään ero, vaan ajan kysymys siinä tapauksessa, että nykyinen ei miellytä.
wink.gif
Sikäli kuin olen tutkinut noita S ja SS -mallien eroja, on muutakin kuin väri. Väri on kylläkin se suurin ulkonainen ero.

SS-malleissa on edessä Showa (säädettävä), takana Sachs pituussäädöllä ja kevytmetalli takaswingi.

S-malleissa on edessä Marzocchi (ei säätöjä), takana Sachs ilman pituussäätöä ja takaswningi terästä.

withstupid.gif
Ducati S ja SS750 eroja:

S - cliparit peltiä SS - cliparit alumiinia
S - karvalakki takaiskari SS - parempi takaiskari
S - mattamusta SS - värikäs
S - yksi etujarrulevy SS - 2 jarrulevyä

S & SS takahaarukat samat, peltiä
S & SS etuhaarukka sama, ei säätöjä

Elikkäs melkoisen samanlaiset ovat... käytännössä ihan samanlaiset... Toi etujarrulevyn puute on tavallaan etu pienentyneenä jousittamattomana massana
wink.gif

Toi etujarrulevyn puute on tavallaan etu pienentyneenä jousittamattomana massana  
wink.gif
Rauhallisessa katuajossa kylläkin plussa, mutta kun pitää ajjaaa kovvvaaaa ja vetää liinat kines, notta takanakki leijuu, niin sillon tarvitaan kahta levyä, kunnon jarrusylinteriä ja kevlar/teräspunosletkuja...
Olet kyllä oikeassa! Niin tarvitaan... ja samalla tarvittais kunnon takaiskaria, herkempää keulaa, kevyempiä vanteita, enemmän maavaraa... huh

wink.gif

withstupid.gif
Unohdin ton etujarrujen eron, mutta ainakin mun -99 SS:ssä on edessä ilman säätöjä oleva showa (muistaakseni, mutta voi olla muukin merkki) ja takana ilman pituussäätöä oleva showa. Swingi on terästä.
  Muihin säätöihin en ole koskenut kuin takajousen esijännitykseen ennen pidempää kakspäälläreissua. Kakspäällä ajoon sain avun pienellä jousen kiristyksellä. Tosin siinä säätäessä tuli mieleen, että ollappa sellanen "kaukosäädettävällä" esijännityksellä oleva iskari, koska mun työkalut ei mahtunu paikalleen ilman, että tankin irrotti takareunastaan. Tarkoittaa siis, ettei säätöä voi tehdä ilman apumiestä. Etupään "säädöiksi" saa tässä vaiheessa riittää putsaus ja öljynvaihto.
  Niin ja Fabio, saihan tota sporttiakin kokokatteella ja supersporttia puolikatteella. Tai ainakin on saanut jossain vaiheessa, mutta vuosimalleista ei ole hajua. Paitsi, että koeajoin -02 S ff:ää.

Back