• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä naismotoristeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro

Mitenkäs olette naiset kokeneet yhdistelmän meikki & kypärä? Onko meikkaaminen tyssännyt sikseen vai oletteko kehittäneet selviytymiskeinoja? Itse en haluaisi luopua meikistä, mutta kun päätä tarpeeksi kypärässä hautoo niin meikistä ei juuri mitään jää jäljelle ja kypärän sisusta on puolestaan turhanki laitettu. Onko jotain tuotteita, jotka kestäisivät paremmin tuon kypärän?

Ja sitten ne hiukset. Oletteko keksineet miten voi välttää littaantunutta "liimalettiä"? Se tuskin on mahdollista, että tukka näyttäisi samalta kuin lorealin mainoksessa kypärästä riisuuntuvalla feikatulla mallilla, mutta kun edes jonkun verran pysyisi tuuheana.

smile_org.gif

Mä olen ratkaissut tän asian itsepetoksella ja sillä, etten katso peiliin. Ainahan sitä voi kuvitella olevansa hyvän näköinen, ja tässä taitaakin olla hyvä kohta pyytää anteeksi niiltä kaikilta, ketkä ovat joutuneet tai joutuvat kohtaamaan ja näkemään omin silmin todellisuuden.  
tounge.gif

Itselläni on ollut ripsiväri oikeastaan ainoa meikki pitkän aikaa ajaessa, muut olen todennut ihan turhaksi, varsinkin lämpimällä säällä. Ja siis nimenomaan veteen liukenematonta sellaista olen käyttänyt.

Hiusten osalta olen antanut periksi aikas pitkälti. Tosin kunnolla tupeerattu pohja ja tiukka lakka auttavat kyllä tarvittaessa, mutta se auki repiminen sitten kotiin päästyä ei oo aina niin kivaa... Toisaalta sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä miten tukka on, kun kypärän alta paljastuu nainen, sen verran harvinaisia me vielä ollaan  
biggrin.gif

Kyllä se valitettavasti on tää "naturel" look. Ei ehkä niin kaunis katsoa, mutta ei sekään kivaa ole kun meikit valu mustina noroina poskille lämpimänä päivänä.

No näinhän se varmasti menee. Itselle tuo hiusten auki repiminen kuuluu asiaan, hiukset kun ei ole hyvin ennen kuin ne tuuheudeltaan muistuttaa leijonan harjaa
wink.gif

siispä kunnon tupeeraus hiuspuuterin kera. Mites sit noi kypärämössykät, auttaako ne vaiko pahentaa asiaa?

Kyllä se taitaa niin vaan olla, että parempi matkustaa autolla, jos tahtoo pitää ulkosen olemuksen priimakunnossa. Lättänää tukkaa ei taida millään välttää, kuulunee asiaan. Naamassa kamalat punaiset painaumat ja mahdolliset meikitkin ympäri naamaa.
crazy.gif

Kyllä naama paremmalta ilman meikkiä, kuin meikit ympäri naamaa.
tounge.gif

uskon kyllä että naisellakin on erittäin seksikäs olo pyörän päällä, mut pitäähän sen olon jatkuu ku ottaa kypäränki pois. Kyllä sen tukan pitää sillon kunnos olla  
tounge.gif

Vastaukset kysymyksiin:

1. Lähes mahdoton tehtävä; silmämeikit ja huulipuna pysyvät jotenkin ainakin lyhyemmillä reissuilla, mutta kovin turhan räikeesti ei kannata maalata, kun kuitenkin otsa kiiltää ja poskissa on pehmusteiden kuvat
tounge.gif

2. Ei ole tullut vastaan

3. Ei. Tukka on käytännössä aina letillä. Lyhyehköt etuhiukset auttavat asiaa..tai sitten kauttaaltaan pitkät hiukset, että nekin saa letille. Toisinaan kypärälook on vähän suopeampi, joskus taas ei...

Eikös harrastuksen olemukseen kuulu olla hieman "räjähtäneen" näköinen...?!?  
tounge.gif
Minusta yliampuvasti paklattu leidi ei ole uskottava motoristi, sori vaan. Jätä ne meikit suosiolla muihin tilaisuuksiin jossa ne puolustavat enempi paikkaansa.

Jos vetäiset kajalit tai linerit niin ne vauhtiviivat ovat ajon jälkeen silmäkulmissa. Käytä kestoväriä jos omat ripsesi ovat vaaleat. Tai ota kestopigmentointi. Tukkaa on turha yrittää väkertää ja pitkä tukka on vaan haitaksi ellei se ole kiinni. Permis voi auttaa siihen ettei tukka mene ihan päätä myöten. Ketä varten muuten tuunaisit? Jos prinssin toivossa olet niin eikös ole vaan parempi että hän näkee sut ekan kerran ns. saunakauniina ettei tule myöhemmin ylläreitä..

talktohand.gif

Käytän vain ripsiväriä + eyelineria, sen verta pittää olla turhamainen  
wink.gif
pitkät hiukset pelastaa hiusongelman, letille vaan niin ei oo haitolla. Pitkän ajoreissun jälkeen sitä on kyllä ihan se ja sama minkänäköinen ilmestys kypärän alta löytyy ja jos joku tulee muuta sanomaan niin sitten tulee ja lujaa...
tounge.gif

Juu, eipä ole asiaa tohon MC Divaan (MP-maailma 03/2009)  
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei ole ajohanskojen päällä Swarowskin kristallisormuksia eikä tukat ja meikit kun elokuvatähdillä...  
omg.gif

Mitenhän tässä kehtaa edes ajella, saati ottaa pottaa pois päästä....
tounge.gif

*mä yritän kestää*  
biggrin.gif

Mä tunnen oloni aina kuningattareksi kun olen ajelemassa.. ja muutenkin, asenne ratkaisee enemmän kuin kasa pakkelia.

Mutta.. varmuuden vuoksi en mieluusti pelottele pikkulapsia tahi pudottele pikkulintuja oksilta, ja paikkailen maltilla vähä pigmenttisiä kohtia ihan normi laadukkailla kamoilla, kanebon 38:a(lähtee pois vain kuumalla vedellä) ja ammattistuffi kryolanin muilla kamppeilla. Tämä siis ajeltiin tai ei.  

Täytyy kyllä mainita jotta hieman hymyilyttää kun kypärän alta joskus paljastuu SuPErlaitettu täti, ja ekana juostaan peilin äärelle tukkaa kohentelemään. Hei comoon, Asennetta!

ps. mcdiva, älkää lähestykö minua..

Edittiä; typot

Tuon murehtimisen lopettanut aika päiviä sitten... Nuorempana käytti ripsaria... Nykyään ei sitäkään.

Mutta.. varmuuden vuoksi en mieluusti pelottele pikkulapsia tahi pudottele pikkulintuja oksilta, ja paikkailen maltilla vähä pigmenttisiä kohtia ihan normi laadukkailla kamoilla, kanebon 38:a(lähtee pois vain kuumalla vedellä) ja ammattistuffi kryolanin muilla kamppeilla. Tämä siis ajeltiin tai ei.

Kanebon 38 on täälläkin luottokamaa. Muuten sitten tarpeen mukaan jotain vähän parempia meikkejä kevyesti. Eyelinerin kanssa pärjää kun muistaa silmätipat. Mulla kun silmät vuotaa välittömästi, jos unohdan tipat. Pitkien hiusten kanssa käytännöllisyys määrää tyylin eli letillä ne on pakko pitää.

Ainahan sitä voi vähän huijata. Kesäkelillä aurinkolasit ovat koleat. Vievät nätisti huomiota kiiltävältä ja punaiselta naamalta. Buffin tai huivin voi kietaista päähän peittämään littaantuneet hiukset.

Edit: Lisätään vielä, että kypärähuppu estää korviksia tarttumasta kypärään kiinni, mutta ei se minulla tukkaa mitenkään estä littaantumasta.

Maksimissaan itse ajellessa käytän ripsaria ja huulikiiltoa (joka tosin saattaa hankautua kypärähuppuun). Hiusten kohdalta peli on menetetty. Littanat on vaikka mitä tekis. Letillä tai alhaalla niskassa sykeröllä tulee pidettyä aika usein. Ajaminen on tärkeintä!

Lainatakseni viisaan isoveljeni sanoja: Nainen on kauneimmillaan ilman meikkiä. Ja mitä tuohon tukkaan tulee - hulmutkoon takkuun! Sehän tarkoittaa vaan että vauhtia on riittänyt.  
smile_org.gif

Eihän kukaan ole vaittänytkään, että naismotoristit kadottavat naisellisuutensa ajaessaan tai pistävät sen off-moodiin. Mutta ei se helppoa ole, jos haluaa pukeutua semmoisiin kamppeisiin, joissa on oikeat suojat oikeissa paikoissa ja ajaa muuallekin kahville kuin paikalliselle kaffesuugalle. Sitä kun ajaa koko päivän vasten aurinkoa totaalitamineissa, niin johan siitä on diivailu kaukana! Mutta johan täällä tuli hyviä vinkkejä naisellisuuden ylläpitoon. Ja muutoin; plättytukan kyllä pelastaa hyvännäköiset aurinkolasit otsalle nostettuna.

Jenkkilässä on noita Diivakerhoja kyllä, sieltäpä tuo Sikke on varmaan tänne ajatuksen tuonutkin.

Onneksi voi vaan ajaa eikä tartte miettiä joka välissä mikä näyttää hyvältä. Sekin tekee jo paljon, että on fiilis kohdillaan
033102bebe_1_prv.gif
!

Eipä tuota juuri muuta tule laitettua, kun Cliniquen 38 ripsiin. Hiuksia pidin ennen kans letillä, mutta nyt kun kävin lyhentämässä hiuksia reippaalla kädellä... Niin ne vaan on, koska ei ylety kiinni
tounge.gif

Aurajoen rannassa näki viime vuonna ainakin yhden NIIIN paklatun neitokaisen, että pahaa teki, ei sopinu kyllä yhtään..Oli kuin parempiinkin pippaloihin menossa, ehkä menikin
nixweiss.gif

Mut karseelta näytti..kypärä myös sisältä(joo, ohimennen vilkaisin)
(vain ja ainoastaan mielipiteeni)
Eli ripsaria ja baanalle
sport05.gif

Ei jaksa vaivautua.
lookaround_orig.gif
Ja sitä paitsi olen sitä mieltä että ruma naama on ruma parin sentin pakkeleidenkin alla (ja ei, en viittaa tällä keneenkään muuhun kuin korkeintaan itseeni, joten turha sovitella herneitä nenään).

Ainoa tuote mikä jotenkuten saattaa selvitä kypärästä on Kanebon 38C-ripsari, sitä voi laittaa jos laittautuminen on jostain syystä tarpeen. Aiemmin kun hiukset olivat pidemmät, tuli niitä pidettyä ajellessa leteillä, nyt vähän jännityksellä odotan miten tämän häppäräppä ponnarille ylettyvän harjan kanssa käy. Onneksi malli on suht helppohoitoinen, ja näyttää jopa sekaisin kai edes siedettävältä.

Itse en vaan jaksa enää juuri välittää siitä että mitä sivustaseuraajat ajattelevat (yleensä ainakin äijät on olleet ihan riittävän vaikuttuneita jo pelkästään siitä pyörä+nainen-yhdistelmästä, ei ne ole ikinä hiuksista mitään sanoneet
tounge.gif
), ja jos rähjäinen kypärälookki on jollekin katselijalle liikaa, niin.....voi voi.
pftroest.gif

Hiuksiin auttaa joko kyparamyssy tai sitten pieni liina; se imee hien itseensa, joten hiukset pysyvat natteina. Tankoon taukopaikalla kuivumaan, ja sitten taas baanalle.

Meikit mulla ovat aina pysyneet paikallaan, oli sitten kyparamyssy tai liina paalla. Ehka se auttaa, etta on kakkulat silmilla, niin ei veto kay.

Back