Moro!
Olen suunnitellu 1. pyöräksi otsikon mukaista. Pari hankintaan liittyvää (tyhmää?) kysymystä:
1. Miten paljon on paljon ajettu? Mites jakoketjun kesto/ muuta huomioitavaa moottorista?
2. Tyyppivikoja?
3. Pystyykö ajamaan matkaa 2 päällä?
4. Huoltoa Oulun alueella?
Tattis
Helppoihin kysymyksiin vaikeita vastauksia
F650 mallista on ainakin kolme sukupolvea, 90-luvun Fundurot yms. kaasarimallit, 2000 luvun alun GS ruiskumallit ja tänä vuonna julkaistut 800 kuutioiset F650 mallit. Itse kuuluun tuollaisen ruiskumallin omistajiin, joten en osaa kommentoida muista malleista. Ilmeisesti kahden ekan sukupolven välillä ei ole suuria muita teknisiä eroja kuin tuo kaasarin vaihtuminen ruiskuun.
1) Itselläni tulee kohta 40 tonnia mittariin ja sanoisin että eipä pahemmin kilsoja ajossa huomaa. Edellisessä pyörässäni (kawa) oli noin luokkaa saman verran kilometrejä ja siinä ne näkyivät selvemmin esim nivelissä yms. kulutusosissa. Jakoketjun kestosta ei ole hajua.
2) Ei ilmeisesti mikään vikapesäke. Itselläni on ruiskua jouduttu vähän säätämään, mutta muuten on ollut pelkkää kovaa ajoa. Tarkempi vian kuvaus löytyy toisesta viestiketjusta.
3) Eihän tuo mikään varsinainen Goldwing ole, mutta kyllä parempi puolisko takapenkillä on viihtynyt. Eikä tullut negatiivisia viboja kummallekaan, vaikka pikkukesälomareissukin tehtiin. Ainakin tuossa GS-sarjassa takaiskaria voi säätää nupista, joten yksin soralla voi pitää perää löysällä ja kaksin matka-ajossa kireämmällä.
4) ei tietoa
Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa. Itse meinasin kääntyä 5 km koeajon jälkeen takaisin, mutta kun pääsin mutkatielle, niin rakastuin pyörään. Jos olet aikaisemmin ajanut kyykkypyörällä, niin tämä on aivan uusi maailma, mutta hieno sellainen