• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kyssäri:kumpi kannattaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kisu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
*snaip*
Soittelin vakuutusyhtiöön sekä pyörän korjaanneelle huoltomiehelle liikkeestä X: Jos mopon ostan ja jotain vikaa ilmenee + todetaan että vika johtuu viimesyksyisestä kolarista niin minulla on oma oikeusturvani vaikka olenkin sen yksityiseltä ostanut. Korjauksen maksaa vakuutusyhtiö.
Tästä hieman eri mieltä. Jos se on liikkeessä korjautettu, niin liikkeellä saattaa olla vastuu. Tuskin vakuutusyhtiö maksaa mitään? Itse olen itselleni tehnyt kolme pyörää autovahinkokeskuksen tarjonnasta (1991, 1999 ja 2002), ja niissä kaikki vastuu on ollut itsellä. Viimeisen kanssa täytyi oikein kuluttajaneuvojalta varmistaa...

Ja itse aiheesta, on mulla ollut yksi tuontipyöräkin. Ei sillä ole mun mielestä mitään väliä mitä valitsee. Ostaa vaan sellaisen pyörän johon on varaa ja nauttii siitä!

Osta tuontipyörä.. itseasiassa 60-luvun jälkeen moottoripyörien valmistus ollut suomenmaassa hieman alakantissa, joten hyvää suomipyörää voi olla vaikea löytää..
lookaround_orig.gif

Toi kolaripyörä on tolla korjauslaskulla melkoisen hyvin kolaroitu ja uusittu, kolaripyörän maine pysyy pyörän mukana aina ja ikuisesti..

Jos pelkäät tuontipyörien mainetta, niin harvalla järkevällä ihmisellä on ennakkoluuloja.. lukuunottamatta muutamaa kekkosenaikaista ajattelutapaa omaavaa kauppiasta..
wink.gif

Mikäs siinä on, että tuontipyöriä kieroon katsotaan? Itse ajellut sellaisella n. pari kautta ilman minkäänlaisia vikoja. Kaverilla on samanlainen Suomesta uutena ostettu, jossa ollut jarrulevyt kierot sekä nokkahihna meni poikki.
Ovat PAAALJON paremmassa kunnossa kuin samanikäiset "Suomi"-pyörät! Mene vaikka katselemaan Korpiahon Ernestin liikkeeseen, niin ei tollasta viis vuotta vanhaa Saksan tuliaista helpolla erota uudesta.
Ostohetkellä sain pyörään takuunkin, joka loppui yhtäaikaa samanlaisesta, Suomesta uutena ostetusta.
Nykyinen on ensimmäinen ulkomailta käytettynä tuotu pyörä, ja seuraavakin tulee olemaan sellainen. Lisäksi värivalikoima on laajempi, mitä täällä pohjolassa.

Mun mielestä aivan sama, missä se ensimmäinen rekisterikilpi pyörään lätkäistään. Aivan jokainen Suomessa myytävä pyörä on joskus ulkomailta tullut, sillä eihän Suomessa niitä valmisteta.
wink.gif

Ja ylläoleva on vain ja ainostaan mun mielipide, sekä parin kaverin.
cool.gif

Back