• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyparat ja silmalasit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Passe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suosittelen Shoei Syncrotec II:sta. Ostin juuri itse sellaisen, ja täytyy sanoa että on erittäin hyvä ostos. Silmälaseille on syvennys ja lasit on helppo pukea päälle avattavuuden ansiosta. Kypärä on huomattavasti hiljaisempi kuin entine Bieffe B20, mikä johtunee mm. pienemmästä päänaukosta leuan kohdalta. (avattavuuden asiosta)

Allekirjoittaneen päähänkin potta sopii kuin olisi alkuperäinen muotti tehty kaalin mukaan. Siis minun kaalini.
wink.gif

Eil onko kellaan hyvaa vinkkia esim Shoein kyparista, mitka kavisi naiden saakutin kakkuloiden kanssa? Esim Z-One olisi erittain hyva potta, mutta noi poskipalat on vahan liian tiukat.Painaa rillit ohimoiden sisaan. Vai onko mulla liian iso paa  
tounge.gif
. Onko muilla samanlaisia onkelmia?(Ei ison paan vaan pottien ja rillien kanssa)
Siis tossa on todella paljon kiinni rilleistä että meneekö pottaan sisälle

Mulla Z-one ja edellisillä laseilla ei mitään ongelmaa. Kävin uusimassa toissapäivänä ja nyt ei meinaa mennä mitenkään kypärään sisälle kun on muutaman millin leveemmät.

Kannattaa katsoa sellaset kapeemmat sangat niin menee mihin tahansa kypärään sisään, siis sellaset jossa ne sangat menee ihan ohimossa kiinni

Koittakaa hyvät ihmiset ottaa sitten se kypärä mukaan kun menette kehyksiä ostamaan. Sama pätee tietysti aurinkolaseihin. Ja aurinko- ja silmälasit mukaan kun menette kypärää ostamaan!
Joku epäili että optikko vetää jotain palkokasveja nenuun kun menee oikoon laseja. Kummallinen optikko, siitähän sille maksetaan ja luultavasti menee se herne nenään lasien omistajalla sitten kun ne sangat on kahtena kappaleena ja korjaukseen menee noin viikko ja maksaa 50 euroa...

Arain condoriin menee omat lasit(aurinko ja normaalit) kivuttomasti. Onneksi oli kummatkin lasit mukana sovituksessa, sillä Z-oneen ei mennytkään niin helposti aurinkolasit ja painoivat pahasti.

Miten muuten estää rillien huurtuminen, muutenkun aukomalla visiiriä? Siis sateella ja hitaassa ajossa?
cool.gif

Testattu on monetkin huurteenestoaineet. Ongelma on yleensä siinä, että tehokas aine voi jättää pinnoitetun linssin harmaaksi ja siten häiritä näkemistä. Sitten on niitä aineita jotka on nimenomaan suuniteltu pinnoitetuille linsseille ja ne taas ei vaikuta mitään. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että olen optikko ja voin testailla noita aineita helpommin kuin "kadun mies". Niinpä löytyi tehokas aine ja valmistajan väitteistä huolimatta toimii linssille kuin linssille, pinnasta ja väristä huolimatta. Sen vaan tarvii antaa kuivua levityksen jälkeen ja kiillottaa lopuksi linssiliinalla. Toimii tosi hyvin myös visiiriin!
Ko. aine on Fog Buster ja sitä löytyy mm. tuolta->www.axler.fi

Back