• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärästä kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanhakäpy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuvat paljasti et kypärähän on melkein yhtä leveä kun mun hartiat, vähänkö alko nolottamaan.
062802jumpie_prv.gif
ei ihan piäni kypärä olekaan
tounge.gif

Raid II:n tupla-D hihna on vielä aivan ehdoton.
smile_org.gif
Kyllähän Schuberthin kypärissäkin on tupla-D kiinnitys, paitsi vissiin avattavissa malleissa. Omassa upouudessa R1:ssä ainakin löytyy.
Ja kyllä, Schuberth on kuoreltaan isompi kuin entinen Araini, mutta jos se istuu päähän niin mitäs sitten? Arain tällähetkellä markkinoilla olevista malleista mikään ei oikein istunut, eikä myöskään Shoein mallit tuntuneet hyvältä.
Metriäkään en vielä ole päässyt uudella potalla ajamaan, joten mainostettu hiljaisuus on vielä testaamatta.

Joten Vanhakäpy, turvallisuus ja mukavuus ennen turhamaisuutta, älä turhaan vaihda jos tuntuu hyvin istuvalta ja mukavalta.

biggrin.gif
Voi teijän kanssa, mut saako kuitenkin kysyä, et millanen potta toi Shoein Raid II on?.
Itsellä nyt kolmatta kautta RAIDII ja oli kyllä loistava valinta. Istuu omaan nuppiin kuin kypärä päähän
biggrin.gif
Pään muodosta kaikki on kiinni, esim. AGV:t ei istu mulle ollenkaan... Suosittelen koeajoa (ilman kuvia
tounge.gif
) niin löytyy hyvä, aika heppoiset perusteet kyllä vaihtaa kypärää, siis tuo ulkokuoren koko

S1. Kuorikoosta en kyllä tiedä, mut helekasen iso
biggrin.gif
. Pitäis saada myytyä, käytössä ollut vaan 2000 km hupun kanssa. Paljonkohan siitä vois pyytää?

Niin joo, onks noi Schubertit niin hyvä mitä jotkut hehkuttaa? Meinaan et kun se istuu päähän hyvin, niin jos vaan löytäs pienemmän kuorikoon. Olis silleen kevyempikin.

Kurkkasin kypärän sisään ja siellä oli merkintä R22
Minkä kokonen se sun pottas on? (siis numero)
Onko hirvee hinta?

Raid 2 näyttää ja tuntuu hyvältä päässä, parin vuoden ajan oon ajatellut että seuraavaksi kypäräksi tulee sellainen.
Kävin viime viikolla Japanissa ja siellä myyjät naureskeli kun halusin koittaa raid 2 (myydään eri nimellä), on heidän mielestä painava ja huono kypärä.
Parista paikkaa löysin (alahyllyllä pölyn peitossa) ei kuulemma liiku paljoakaan varastosta, hinta 170 € grafiikalla, yksväriset halvempia.
confused_orig.gif

Japanissa paremmat palkat ja enempi työvoimakustannuksia, vero on 5% joten siitä tulee etua piirun verran Japanille.
Ja vaikka siihen lisäisi tullin ja jonkinlaisen maahantuontikustannukset niin on aika kova hinnoittelukerroin. Taikka sitten japskit vedättävät oikeen kunnolla sisäänostajia.
Tulinpa sille kannalle että joku vetää välistä täällä pohjolassa.  
veryangry.gif

No edelleen, mene kauppaan ja kokeile eri merkkejä ja malleja, sillä se selviää onko joku kypärä parempi päässä kuin joku toinen =)

Hankin Raid II:n avokypärän jälkeen. Tuntuu istuvan hyvin ja on hiljainen. Ostaessa sovittelin useimmat tunnetut merkit ja huomasin eroja olevan paljon. Eli etsi se joka istuu omaan päähäsi ja unohda halpikset ja ulkonäkö. Raid oli ainoa johon myös silmälasit istuivat hyvin. Turvallisuus (hyväistuvuus ja laadukas rakenne) ohittaa ainakin mulla ulkoiset seikat

tähän tosiaan vielä semmoisia huomioita, että shuberthin kanssa ei tartte änkeä korvatulppia päähänsä, ellei nyt ihan tolkuttoman pitkään ajele 140km/h

Mulla kanssa raid 2. Hyvin kyllä istu päähän, kokeilin muutamaa muutakin mallia, en enää muista mitä, mutta tämä kolahti parhaiten. Joo, testin perusteella ei mitään älyttömiä pisteitä voi antaa melulle
confused_orig.gif
Kävinki hakee silent kitin rm heinolta, vähä helpotti asiaa
biggrin.gif

Mun vanha potta on Raid1, kaupassa kokeilin Raid2sta ja xr-1000sta ja mun mielestä hintaero oli sen arvoinen. Tänään hain silent kitin niin jösses kun tuntuu kivalta päässä =) Parhaat 25€ mitä voi moottoripyöräilyyn sijoittaa.

Onkos kenelläkään kokemusta WindJammer nimisestä kypärän lisukkeesta?

Arain potat voi olla muuten hyviä mutta ei ne hiljaisia ole
sad_orig.gif

Tänään hain silent kitin niin jösses kun tuntuu kivalta päässä =) Parhaat 25€ mitä voi moottoripyöräilyyn sijoittaa.
Mites toi silent kit vaikeuttaa kypärän pukemista/riisumista?

Omaan kupoliin sopii Shoeit huomattavasti AGV:tä, Araita ja Schubethia paremmin joten RaidII tuli aikoinaan hommattua. Silmä-/aurinkolasit mahtuu sisälle helposti ja muutenkin oikein mainio potta. Melusta en osaa sanoa kun muita kypäriä on tullut kokeiltua vain sisätiloissa. Mutta eipä ole tähän mennessä RaidII:ssakaan tarvinnut eareita käyttää.

No, enpä ole koskaan aatelu, jotta olis isopäisen näkönen potta päässä
biggrin.gif

Sen verta turhamainen kuitenkin, että noita S1 on pari kipaletta. Musta ja Power Dark
cool.gif

Morjensta!

Onko kellään kokemusta tosta Schuberth C2 (avattava) mallista, kun kävin moista tänään päähän sovittamassa?

Lähinnä kiinnostaa melutaso ja ennen kaikkea, huuruuko sateella miten helposti?

Onko muista ns. avattavista merkeistä ja malleista kokemuksia?

C2 on ollut tän kevään. Hiljasempi kun concept, joka oli ennen sitä. Joo jos on +3 ja sataa vettä tuppaa visiiri himmeneen alareunasta, mutta jos on se hengitys lärpäke kiinni (lisävaruste) niin sitten ei ongelmaa ole.
Tosin tossa saa visiirin hieman irti tiivisteestä ja sit ei huurru, mutta humisee. Olen ollut tohon tyytyväinen ei ehkä kaikkein tyylikkäin tai komein, mutta toimii ja on hiljanen.

Käytä hakua nämä kypärä hommat kun on makuasioita ja sit pään muoto asioita ;)

Back