• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärän vahaus??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani-SRI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tere kaikille!
033102beer_1_prv.gif

Ostin juuri Shoein xr 1000 kypärän mustan värisenä ja tuli mieleen, että kiiltävänä se näyttäisi paljon paremmalta!
idea3.gif
Voiko kypärän vahata ihan normaalilla turtlevax original, tai turtlevax+ptfe teflon autovahalla?? Näyttäisi meinaan paljon paremmalta ja ei nuo hyönteisetkään tarttuisi kiinni yhtä sitkeästi
lookaround_orig.gif

Kiitoksia vastauksista.

Onnittelut onnistuneesta kypärävalinnasta. Mulla on samanlainen mutta hopeisena. Ei muutaku vahaa pintaan vaan.
thumbs-up.gif

Laita sitä teflon vahaa, on vaan helpompi käsitellä kuin normaali vaha ja visiiriinkin myös.

Kiitoksia vastauksistanne
bowdown.gif

Täytyy tänään sitten vahata tuo kuula
smile_org.gif

Kohta se kiiltää oikein vimosen päälle! Pitää alkaa varmaan vielä varovaisemmaksi kypärän kanssa vahauksen jälkeen, koska voipi olla aika liukas vahattuna  
lookaround_orig.gif

Joo sisäpuolelle kanssa. Kätevää kun on irrotettava sisus, ni voi nekin sitten vahata  
cool.gif
Ja tosiaan sujahtaa hyvin päähänkin! *hehiö*

Mun Turtlessa lukee ettei saa laittaa muovipinnoille. Onko se turvallista vahata kypärä? Mieli tekisi, kun itikoita on tosi vaikea saada irti.

Mun Turtlessa lukee ettei saa laittaa muovipinnoille. Onko se turvallista vahata kypärä? Mieli tekisi, kun itikoita on tosi vaikea saada irti.
Niin... ...en tiedä tuosta. Sen takia vähän täältä asiaa tiedustelinkin, eli tuleeko vahasta kypärään mitään kestävyysongelmia/onko haittaa pintajännitykselle?
...Vastauksista päätellen ei ole ja monet täälläkin tuntuvat kypäröitään vahailevan.

...Turtlewax purnukan kyljessä voi olla teksti, että ei muovipinnoille, mutta luulen syyn olevan ihan toinen.
Ainakin autoissa vahaa levitettäessä maalaamattomille(karheille) muovipinnoille vaha ei tunnu lähtevän kovinkaan helposti pois kyseisistä paikoista ja jää rumat jäljet. Vaha ei siis kiilloitu kunnolla. Jäljet on sellaiset valkoiset. Itsellänikin jäi hiukan auton vahaus viimeistelemättä ja puskurin alaosassa, missä on sellanen musta maalaamaton muovihuuli niin jäi sellaset valkoiset raidat... ...ne kyllä saa hankaamalla pois, mutta työ siinä on.

Kypärät ovat ihan pääsääntöisesti maalattuja, joten vahaa vaan pintaan, itsellä 1 vahattu ja pantu pussiin odottaa kevättä ja kaksi vielä odottaa hinkkausta.

Just ei potat mitään välitä jos pistää vahaa pintaan. Ei muutako uus kiilto pintaan ja odottaan kevättä!
buttrock.gif

Itse ostin myös samanlaisen kypärän. Tilasin siitä brittiläisestä Bikers Discount -fimrasta ja toimi. [sori off topic]
Asiaan:
Kypärän manuaalissa lukee, että ei passaa käyttää liuottimia, joten uudellen maalaus ei tule kyseeseen, koska maaleissa saattaa olla luiottimia, jotka sisältävät ammoniakkia. Minulla on vahaa, joka sisältää ammoniakkia (Turtle telfon).
Uskaltaako sitä kypärää sellaisella vahalla kiillottaa? Visiiriä varten ajattelin hankkia vahan, jossa ei ole mitään liuottimia, mutta mites tuon itse kuoren osalta kannattaa toimia?
Kokemuksia? Suosituksia vahamerkistä? Selkeän artikuloinnin opas idiooteille -kirjaa tarjolla allekirjoittaneelle
tounge.gif

Kiitos ja turvallisia virtuaalikilometrejä kaikille, jotka pärisevät talvella pyörän selässä tallissa piilossa valkotakkisilta väärinymmärtäjiltä.

Off-topiciksi menee tääki, mutta minkälaiasia kokemuksia teillä on xr1000:sta? Onko meluisa, vuotaako visiiri jne jne...

Back