• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärän maalaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussi M
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Vantaa
Schubertin manuska oikeestaan kieltää maalaamisen, mutta jos kuitenkin maalaan niin millä sitä kannattas yrittää?

Createxin tai vastaavan vesi ohenteiset akryylimaalit voisi olla aikas kova juttu. Väri pintaan ohuina kerroksina, ja väliin aina hiustenkuivaajaa. ohene on tosiaan vesi ja jämät voi tyrkätä viemäriin. Itse olen straippeja nykinyt noilla ja hyvin tuntuu kiinni jäävän ja toimivan. Maailmassa on olemassa myös vesiohenteisia lakkoja. Vesiohenteinen ei siis tarkoita sitä että ne sulaa sateessa pois.

Käy kyselemässä vaikkapa Deko väristä!

Joskus muutaman potan olen maalannut kyseisen herran opastuksella (http://www.mach.fi/kyparat/kyparat.html) ja kyllä kypäristä hiotaan varovasti alkuperäinen lakka pois... Maalaukseen on käytetty kynäruiskua ja maalarinteippiä, maaleina minulla oli muovipinnoille tarkoitetut maalit (vesiohenteiset), sitä en tiedä millä Mariaud maalaa noita.

Ihan siistiä jälkeä tekee, esim. allekirjoittaneen prätkän maalaus, josta löytyy kuvia mp-talli osiosta foorumilta, eli jos haluat hienomman kuvan, ei tuo 170€ kypärän maalauksesta ole paha hinta! Kuvan/aiheen saat valita ihan mistä vain...

Tuosta en tiedä, kun tuossa linkissä joku oli kirjoittanut, että ei kypäriä voi maalata tai hioa... Kaikkien kisakuskien kypäräthän maalaa joku taiteilija, ei ne alkuperäiset tule tuotantolinjalta toisin kuin ne replicat sitten...

Back