• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärämelusta nippelitietoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaipa se Suupertin S1 tai Buimurin Sportintegral on hankittava nykyisen Raidin tullessa tiensä päähän. Käytän toki tulppia Raidin kanssa, mutta lisävaimennuksesta ei ainakaan ole haittaa. Jatkuva ~20 dB tasolla oleva tinnitus on tosi häiritsevä enkä halua sen enää pahenevan
bawling.gif

Jaapa,

vitunmoista meteliä pitävät sitten:
oma Shark RSR 91,6 97,3 neljänneksi hiljaisin äkkiseltään katsottuna. Ja sekin liikaa, tuntee korvissa taas päivän jälkeen.

Jake

Voi ihan vakavasti melkeen harkita, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi
Mä aina mietin, että miten kypärän vaihto voi tulla ajankohtaiseksi ellei kaadu ja riko tai vaikka pudota kypärää ? Ei kait se kypärä normikäytössä mikskään mene.  
nixweiss.gif
Heh, kyllä kypäräkin kuluu.
Mul on nyt neljäs vuosi menossa samalla potalla ja enskesänä viimeistään on aika vaihtaa uuteen.
Mekanismit kuluu, niiden suojat häipyy tienvarsitaivaaseen,visiirit löystyy ja naarmuttuu, potan pinta naarmuuntuu, sisukset pehmenee, likaantuu....kaikkee tätä ajanmyötä....
Tulet huomaamaan =)

Mistä tuota Schuberthin S1 mallia saa ostettua - ihan outo merkki. Onko Seinäjoen alueella jossain myynnissä? miten tuonne sisään saa sopimaan kypäräpuhelimen vermeet, onko vaikutusta istuvuuteen yms.

Nykyinen HJC:n avattava malli huutaa niin että omia ajatuksia ei enää kuule
omg.gif

Ok, pitänee kävästä siellä alkuviikosta.

Ohi keskustelun, onko tuo Triumph minkälainen vekotin noin niinkus verrattuna muihin yleisimpiin. merkkeihin?

Mistä tuota Schuberthin S1 mallia saa ostettua - ihan outo merkki. Onko Seinäjoen alueella jossain myynnissä? miten tuonne sisään saa sopimaan kypäräpuhelimen vermeet, onko vaikutusta istuvuuteen yms.

Nykyinen HJC:n avattava malli huutaa niin että omia ajatuksia ei enää kuule
omg.gif
Kypäräpuhelimen saa sopimaan, mutta se vaatii hieman temppuja, siis poskipalat pois ja reikäsaha käteen. Sykkönen on suurinpiirtein yhtä hiljainen ilman tulppia kun HJC Tulppien kanssa. Nyt on vaikea ajaa hetkeäkään HJC:n kanssa, kun on Suuperttiin tottunut(HJC on kyllä kätevä pukea ja käyttää kaupungissa. )

Ohi keskustelun, onko tuo Triumph minkälainen vekotin noin niinkus verrattuna muihin yleisimpiin. merkkeihin?
hmm..multakos kyselet moista?
Riippuu mitä tarkoitetaan ns. yleisemmillä merkeillä, Trumppa kun on eniten myyty mp-merkki ns. "riisimopojen" jälkeen...

Hieno peli kaikin puolin, kannattaa tutustua, mutta varoitan että niihin jää koukkuun
062802moto_prv.gif

Italowestern,
miten olet tuon musiikinkuuntelun järjestänyt; saako tuonne S1:n sisälle helpolla esim. AutoCom kuulokkeet ja mikin?

Onko kellään muuten ajatuksia/kokemuksia miten C2-mallissa sais parhaiten toteutettua tuon kypäräpuhelimen eli mihin mikki kiinni?

Oon vielä vähän kahden vaiheilla, S1 vai C2 kun tuo avattava on ihan näppärä kun on tottutunut semmosta käyttämään. Käsittääkseni molemmat ovat todella hiljaisia verrattuna muihin pottiin?

Vielä yksi; onko silmälaseja käyttävillä kuskeilla ollut näköongelmia tuon aurinkovisiirin kanssa mitä moitittiin kovasti jossain testissä että se vääristää optisesti kuvaa silmälaseilla?

Onko kellään muuten ajatuksia/kokemuksia miten C2-mallissa sais parhaiten toteutettua tuon kypäräpuhelimen eli mihin mikki kiinni?
Mulla ainakin on conceptissa avattavaan kypärään tarkoitettu mikki/kuuloke setti. Eli mikki on joustavan varren päässä ja tulee sieltä poskipalan takaa suun eteen.
Hieman joutuu leukasuojaa laskiessa katsomaan että mikki jää kypärän sisä- eikä ulkopuolelle
wink.gif

Sattusikko vielä muistamaan minkämerkkinen mikkisarja sulla on - kun on vielä tuo koko puhelinjärjestelmä hakusessa...

Mulla autocomi käytössä.www-sivuilla on ohjeet C2:n kypäräsarjan asennuksesta.Kuvat asennuksesta hieman ylimalkaisia mutta periaatteen saa selville:

Ensin peitepalat sivuilta alaosasta pois jolloin saat avattavan osan lukituspalat irroitettua(rautojen tiivisteet ehjänä pois)kahdella ruuvilla.Tämän jälkeen löysäät poskipalat irroittamalla 2 torksiruuvia (koko 8).Sitten vaan sisäosan kangasta irti varovaisesti ja kairaamaan kaiuttimille tilaa.

Mikrofoni neuvottiin asentamaan vasemman leukahihnan " kanavasta", työntää vaan sisään sopivan matkaa.On ainakin mulla pysynyt hyvin paikallaan.

Melkosia eroja potissa. Varsinkin tuo hyppäys joillakin malleilla kovemmilla nopeuksilla on melkoinen...
omg.gif

Mitenkähän krossipotat pärjäisi...
nixweiss.gif

Mulla autocomi käytössä.www-sivuilla on ohjeet C2:n kypäräsarjan asennuksesta.Kuvat asennuksesta hieman ylimalkaisia mutta periaatteen saa selville:

Ensin peitepalat sivuilta alaosasta pois jolloin saat avattavan osan lukituspalat irroitettua(rautojen tiivisteet ehjänä pois)kahdella ruuvilla.Tämän jälkeen löysäät poskipalat irroittamalla 2 torksiruuvia (koko 8).Sitten vaan sisäosan kangasta irti varovaisesti ja kairaamaan kaiuttimille tilaa.

Mikrofoni neuvottiin asentamaan vasemman leukahihnan " kanavasta", työntää vaan sisään sopivan matkaa.On ainakin mulla pysynyt hyvin paikallaan.
No nyt on sitten Atucomin palikat asennett ohjeiden mukaan kahteen C2:n pottaan ja hienostihan ne sinne meni. Kiitti vinkeistä.

alpine.nl:n webbisivulla oli painovirhe: se äänekkäin kypärä OGK melusi 102 dB eikä 120, ks. alkuperäinen juttu. Shoei pääsi 105 dB:iin. Eipä silti, kyllä yli 17 dB:n ero hiljaisimman ja äänekkäimmän välillä on hurja. Desibeliasteikolla 10 dB tarkoittaa tehon 10-kertaistumista, 17 dB on tuollainen 50-kertainen ero.

No nyt on sitten Atucomin palikat asennett ohjeiden mukaan kahteen C2:n  pottaan ja hienostihan ne sinne meni. Kiitti vinkeistä.
Nautinnollista ajoa  
talktohand.gif

mulla on toi xr-1000 ja ostin siihen sen silence sarjan mikä estää ilman pääsyn kaula-aukosta ja hiljeni huomattavasti
bowdown.gif
mutta... mutta... sitten tuli lämmin kesäinenpäivä ja hiljaisessa vauhdissa (60 ja alle) kypärän "sisä"lämpötila nousi aivan jumalattomasti
veryangry.gif
niimpä niin kaikkea ei voi saada
nixweiss.gif

Pitää muistaa, että kypärän aiheuttama melu riippuu aina suuresti myös pyörästä jonka päällä istutaan ja sen aerodynamiikasta. Toiset katteet aiheuttavat melkoisia pyörteitä ja paikallisia patopaineen aiheuttamia suuria ilmanvirtauksia, joissa kypärän melu muuttuu suuntaan ja toiseen.

Schuberthin ja BMW-kypärän (Schuberthin valmistama) tulokset olivat juuri sen suuntaisia kuin on ennenkin ilmoitettu, mitatut arvot oli aika alhaiset. Jos kypäriä verrataan numeroiden valossa, Schuberth lienee se hiljaisin lähtökohta jolla voi kokeilla sitten sopivuutta ja istuvuutta omaan päähän ja omaan pyörään ja sen virtauksiin. Näinhän me Scuberthin käyttäjät olemme aina koittaneet itseämme ja muita vakuuttaa...
Itse en ainakaan Schuberthin käyttäjänä koittais vakuuttaa ketään sen hiljaisuudesta, joko mun conceptissa on vikaa tai sitten muut on kuuroja mutta meteli on kauhea. Ilman tulppia ei mitään asiaa matkan päälle... Mutta kuten joku mainitsikin, voipi johtua myös pyörästä ja ties mistä virtauksista. Muuten kyllä mainio potta ja aurinkovisiiri on hyvä keksintö, tulppien käyttökään ei oikeastaan haittaa.

Back