• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypäräkamera

Itse tilasin kameran RF-conceptista.

Tarkemmin sanottuna tältä sivulta paketti 5, 2.9mm laajakuvalinssillä varustettuna.

Kuvanlaatu on todella hieno, ja kamerassa riittää herkkyyttä.

Tallentimeksi otin halpakameran, Aiptek DV8900:n joka ei muuten kummoinen ole mutta ei sen muuta tarvikkaan tehdä kuin tallentaa kynäkameran kuvaa muistikortille laatua huonontamatta.

Nyt onpi tuollainen PDR100 kotosalla ja vaikuttaa todella pätevältä härveliltä. Toimitusaika oli alle viikko. Ainut ylläri oli laitteen koko. Olihan se koko kotisivuillakin sanottu, mutta jostain syystä en kumminkaan tajunnut sen olevan oikeastikkin noin iso.

Katotaan josko viikonloppuna saadaan Räyskälästä kivasti kuvaa niin voin laittaa jakoon.

Nostetaas vanhaa topiccia.
Mulla olisi hinku ostaa kamera ja siihen kypäräkamera. Mutta, näistä teknisistä laitteista kun en ymmärrä oikee yhtään mitään niin olisi muutama kysymys.
withstupid.gif
Millainen kamera kannattaa ostaa? Tulisi muuhunkin käyttöön kun tohon ajovideon kuvaamiseen? Onko ihan joku perus hyvä digikamera ok vai kannattaako ostaa digivideokamera? Varmaankin videokamera mallinen on oikea vaihtoehto tai näin olen antanut itselleni ymmärtää. Millaisia suosittelette? Joo se av-in pitää olla mutta mitä muuta? Ja saako suomesta mistään "valmis pakettia" jossa olis kamera ja kypäräkamera? Mitenkäs sitten äänen kanssa? pitääkö olla erillinen mikki vai riittääkö kameran oma?

Kiitos ja anteeksi

Tässä kevät kovaa vauhtia lähestyy ja kypäräkameraa ruvennut miettimään.

Englannista ja jenkeistä on löytynyt monia kauppoja joista saa kypärä/bullet-kameroita ja niihin myös tallentimia suhteellisen kohtuulliseen hintaan, 150-300€ halvimmillaan. (nämä ovat entry level-laitteita)

Itse en haluaisi kuitenkaan mitään atc-2000 tai go pro helmet camia hommata, vaan haen enemmän monipuolista laitetta käyttööni (tallenninta voisi käyttää erilläänkin kypäräkamerasta). Kuitenkin halvimmatkin ssd-tallentimet tuppaavat olemaan tyyriitä laitteita opiskelijalle ja yleensä vielä toimivat vain varastona. Lisäksi normaalit dv-kamerat eivät ole taskukokoa ja joutuisi aina reppua kantamaan mukana.

Yllättäen kuitenkin törmäsin verkkokaupassa kyseiseen laitteeseen: Aiptek Pocket DV 8900 -digivideokamera ja AIPTEK Sporty Cam.
# Video VGA jopa 30fps (MPEG 4)
# Tallennusformaatit: MPEG4, JPEG, WAV, MP3
Tuotenumero: 24877

Netistä löytyy kovin nihkeästi tietoa laitteesta, mutta kovaa vauhtia niitä verkkokaupassa myydään. Kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja sen todellisesta kuvanlaadusta? (youtube ym. sivustot pienentävät ja pakkaavat kuvan ja todellista laatua on vaikea sanoa).

Kaikki kokemusperäinen tieto kyseisestä laitteesta on tervetullutta.

Nostetaas vanhaa topiccia.
Mulla olisi hinku ostaa kamera ja siihen kypäräkamera. Mutta, näistä teknisistä laitteista kun en ymmärrä oikee yhtään mitään niin olisi muutama kysymys.
withstupid.gif
Millainen kamera kannattaa ostaa? Tulisi muuhunkin käyttöön kun tohon ajovideon kuvaamiseen? Onko ihan joku perus hyvä digikamera ok vai kannattaako ostaa digivideokamera? Varmaankin videokamera mallinen on oikea vaihtoehto tai näin olen antanut itselleni ymmärtää. Millaisia suosittelette? Joo se av-in pitää olla mutta mitä muuta? Ja saako suomesta mistään "valmis pakettia" jossa olis kamera ja kypäräkamera? Mitenkäs sitten äänen kanssa? pitääkö olla erillinen mikki vai riittääkö kameran oma?

Kiitos ja anteeksi
www.sportscam.fi

Tuolta kysäisin valmista pakettia minäkin ja sanoivat olevan tulossa aivan pikapuoliin.

Onkos jollain jotain tietoa tuosta AEE sd20 kamerasta mitä esim. clas ohlson myy ja nyt taitaa stormikin myydä moista AEE kameraa.?

Mulla ei tietoa sen enempää kuin että Kiinassa valmistettu GoPro -kopio.
Netistä löysin tämmösen blogin jossa kameraa vähän testailtu. Tsekkaa! EI näytä ainakaan noi kuvausmoodit kovin lupaavilta...

Pavel Pude sanoi:

Kaks kappaletta löytyy Rollei Bullet HD kameroita. Asiallisen olosia ja tukevatekosia alumiinipötkylöitä. Youtubeen ja tuonne blogiini tulee noista materiaalia kunhan vähän ehtii testaamaan ja noista videon pätkistä jotain koostamaan. Verrokkina noille on itsellä vielä ReplayXD:kin joka on kooltaan jo todella kompakti. Sillä kuvattuja pätkiä on pari tuolla sigun Youtube-osoitteessa.

edit:
Illalla vielä luvassa arviota Rolleista sekä vertailua ReplayXD:hen blogissani. Videota jos saisi huomiseksi kasaan.

Kamera

Onkos kokemuksia valokuvauksesta ajellessa.
Ajatuksissa on hankkia Garmin Virb kauko-ohjaimella.
Jos laittais kameran kypärään, ja kaukolaukaisimen tankoon. Vois kuvata sitä mitä katsoo, ja jälkeenpäin kuvat vois vielä sijottaa kartalle, kun kamerassa on GPS.
Onko kokemuksia vastaavista kameroista, miten toimii?
Parempia ideoita?

Panasonicilla on uusi jossa tallennin on narun päässä. 4k kuvaa 25 fps. Linssi ja sensori 31g. Hinta 470€. Varsin kiinnostava laite. Kiinnikkeistä ei tietoa (ja toi as100 söi kuvausbudjetin). Toi 4k olis siinä mielessä kiinnostava että voisi jälkikäteen tarvittaessa zoomailla ja seurata kohdetta editointiohjelmassa. Saattaisi jälkikäteen tehty vakautuskin toimia paremmin, vaikka hidastunee 4x.

Back