• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi potta asia on niin, että ostaa sen joka päähän sopii, itse ostin viimeviikolla uuden potan, Arain edustuksen Tokiossa kävin tarkastelemassa ei sopinut päähän sit millään Arain potat,
joten sitten Shoein pottia seuraavaksi, sieltä löyty kuin tehty mun nuppiin sopiva, X Eleven Luthi versio.
Hintakin oli sopivat alle 350€ kahdella visiirillä ja lisä nippeleillä.

Pikalukkoihin vielä:

Eli niinku sanoin, jos sen haluaa täysin oikeaan kireyteen, pikalukko on kökkö. Vaikka sen säätäisi miten tarkasti niin kyllä se sen verran elää että liian usein pitäisi olla uudelleen käpistelemässä lukkoa oikeaan mittaan. Ja se on typerää ja turhaa, koska tuplaD menee aina oikein, ei varmasti petä, eikä ole merkittävästi hitaampi koskaan.

Ja tämä siis HJC-kokemuksella. Muista pikalukoista en pysty sanomaan. Mun mielipide on, että kypärän hankkijan kannattaa pysyä erossa (vähintäänkin HJC:n) pikalukoista.

(HJC:n edustajille ennen haastetta: on ne muuten ihan hyviä!)

Pikalukollista kypärää viimeksi mopolla ajellessa käyttäny ja siihen myös jäänny.
Tupla-D lukko on helppo käyttää kun sen oppii
wink.gif

Saako eri kypäriä koeajaa ennen ostopäätöksen tekemistä? Arain sivuilla kerrottiin, että muutamista malleista on koeajokypäriä saatavilla mutta miten on esim. Shoein kanssa?

Olen ostamassa kypärää ja arvon HJC HQ-1 ja SHOEI XR-1000
välillä. Tarvitsisin nyt kokemuksia moisista.

HJC:ssä on irroitettavat vuoret kuonokoppa. Carbon on myos hyvännäköinen. Merkkinä minulle aika tuntematon.

SHOEI on taas suht perus potta ilman edellisiä. Perusmusta on samoissa hinnoissa HJC:n kanssa.
Molempia sovittelin päähäni ja äkkiseltään ok molemmat.

Sitten koko asiaa. Pääni ympärys on 59 joten koko olisi L molemmissa. XL tuntuisi vaan mukavammalta mutta pitäisikö silti ottaa L?

Aurinkovisiiriä ei kummassakaan ole.
Onko jotakin vastaavan laatuista kypärää josta se löytyy?
Noissa 200-300 luokassa löytyy mutta haluan paremman kuulan.

Olen ostamassa kypärää ja arvon HJC HQ-1 ja SHOEI XR-1000
välillä. Tarvitsisin nyt kokemuksia moisista.

HJC:ssä on irroitettavat vuoret kuonokoppa. Carbon on myos hyvännäköinen. Merkkinä minulle aika tuntematon.

SHOEI on taas suht perus potta ilman edellisiä. Perusmusta on samoissa hinnoissa HJC:n kanssa.
Molempia sovittelin päähäni ja äkkiseltään ok molemmat.

Sitten koko asiaa. Pääni ympärys on 59 joten koko olisi L molemmissa. XL tuntuisi vaan mukavammalta mutta pitäisikö silti ottaa L?

Aurinkovisiiriä ei kummassakaan ole.
Onko jotakin vastaavan laatuista kypärää josta se löytyy?
Noissa 200-300 luokassa löytyy mutta haluan paremman kuulan.
L koko on sopiva jos päänympärys on 59-60, joten sen puolesta tuo on oikea valinta sinulle. Se saattaa tuntua aluksi epämukavalta mutta se väljistyy käytön myötä.

Aurinkovisiiri löytyy ainakin osasta Schubertin malleista, jotka ovat myös laadukkaita sekä hiljaisia kypäriä.

Shoei XR-1000 on menestynyt ainakin monissa eri testeissä erinomaisesti mutta en usko, että mainitsemiesi kypärien välillä olisi suuria eroja.

Kiitos että vaikeutit asiaani  
tounge.gif
.
Nyt ehdokkaana on myös Schuberth S1.

Kuulan tilaan joka tapauksessa Saksasta joten ostopaikkojakin saa ehdotella.

Kysytään nyt samassa topicissa että mistä muista kypärämalleista löytyy tuo integroitu aurinkovisiiri, kuten Schubertin malleissa?

Ainakin HJC FS-10 on visiirillä.

Nyt Suubertti S1 mattamustana tilattu ja hinta vajaa 390 kuluineen. Kiiltävä musta noin 20 halvempi.

Enää pitäisi löytää vaan pyörä alle...  
buttrock.gif

Itse tilasinparikinkypärää tuolta www.kypara.com sivustolta ja olin TODELLA positiivisesti yllättynyt!! halvat hinnat ja todella hyvän tuntuiset kypärät.. suisittelen jos hieman halvempaa kypärää etsii!

Ainakin HJC FS-10 on visiirillä.

Nyt Suubertti S1 mattamustana tilattu ja hinta vajaa 390 kuluineen. Kiiltävä musta noin 20 halvempi.

Enää pitäisi löytää vaan pyörä alle...  
buttrock.gif
Kyselitkös tuleeko tuo kypärä tuolta pikalukolla vai tupla-D kiinnityksellä? Keski-Euroopassa tuntuvat suosivan nimittäin noita pikalukkoja...
Juuri tuosta syystä monet tilaavat Euroopasta, täällä kun ei ymmärretä moisen hyvän päälle
wink.gif

Juuri tuosta syystä monet tilaavat Euroopasta, täällä kun ei ymmärretä moisen hyvän päälle
wink.gif

Varmaan johtuu siitä ettei tajuta tuplaD:n hienoutta siinä ettei kerran tehtyä "pujottelua" tarvitse koskaan avata. Riittää kun löysää apunarusta kiristyksen, vetää remmin leuan alta nenää kohti ja ottaa kypärän pois päästä. Päähän laitettaessa pitää kummallakin peukulla remmiä kypärän reunassa kiinni, pistää kypärän päähän ja kiristää remmin avoimesta päästä. Toimii nopeasti ja aina on sopivan tiukalla.

Tänään hain viimeiset ajovarusteet kaupasta, siinä mukana Arai Condor M-kokoisena. Mietin pitkään S:n ja M:n välillä, mutta päädyin M:ään. Arain koothan on S(55-56cm) ja M(57-58cm). Oma pää on 58.5-59cm. S:n sain vedettyä päähän, mutta nenä oli lähes pleksissä kiinni. Toivottavasti ei vaan veny M liian isoksi
nixweiss.gif
. Mutta, ostetaan sitten uus kypärä...

Back