• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärä päästä ja päähän avaamatta D lukkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
KaWainen sanoi:
Homma menee juurikin noin jos on oikean kokoinen S1 potta ja jokseenkin normaalin mallinen päänuppi .. kummallisen puikulapään tarvii jos lukkoa aukomatta onnistuu.

Enpä päätäni puikulana pidä ja kypäräkin sopivan piukka, parilla kaverillakaan ei ole ongelmaa saada Schuberttia lukkoa kokonaan avaamatta päähän...

Onhan se ihan kiva, jos kypärän saa päähän/päästä ilman, että remmin irroittaa kokonaan. En kuitenkaan pysty mitenkään näkemään tätä ominaisuutta ratkaisevana ominaisuutena kypärää valitessa. Itsellä on HJC:n kypärä, jossa joudun avaamaan remmin kokonaan. Minun ei kuitenkaan ole kertaakaan tullut mieleen vaihtaa muuten itselleni loistavasti sopivaa kypärää toiseen tämän ominaisuuden takia. Tämä ei myöskään ollut kriteerinä kypärää hankkiessani. Pujotukseen kuluva noin 10 sekuntia ei ole mitenkään ratkaiseva aika minulle.

Kaikki on siis suhteellista!

Aika vanha juttuhan tämä oli.
Itse opin tuon joskus männä vuosina, kun ei ollut vessareissulla muuta lukemista kuin upouuden kypäräni owners manual =D

Nyt se on jo ihan automaatio, eikä ole vielä tullut pottaa vastaan jossa ei olisi onnistunut. Schuberteja en ole päässyt kokeilemaan mutta Shoein, X-Liten ja HJCn valikoimat on tullut kokeiltua.

Back