...tuosta "heijastus-" tai muusta ongelmasta:
Schuberthin kypäröissä (esim S1 ja C3) aurinkovisiiri sisäpuolella ja turvallinen käyttää. Eli toimiva. Aurinkosuoja tullee niin alas, että suojaa hyvin. Mulla on molemmat kypärät, joten pitkää käyttökokemusta näistä.
HJC:n malleja kokkeilin myös kun tuota avattavaa olin ostamassa toissa keväänä. Siinä myös aurinkosuoja tullee melekein yhtä alas kuin Schuberthissa, joten uskon sen myös olevan hyvä tarkotukseensa.
En muista mikä oli kolmas merkki, jota kokkeilin (mulla oli siis kriteerinä nimenomaan tuo sisäpuolinen aurinkosuoja, näitähän on myös ulkopuolelle tulevia, jotka ovat kokeilemissani selkeästi ylemmäs jääviä), mutta siinä suoja jäi tosin melko ylös ja voisin kuvitella matalalta paistavaa aurinkoa vasten ajaessa joutuvan hieman päätä painamaan alaspäin suojan saavuttaakseen.
Schuberthissa tietysti vielä etuna näin silmälasipäiselle se, että "koppa" on riittävän tilava, jotta toimii hyvin myös lasien kanssa. Esim. kokeilemani AGV oli niin ahdas, että tuntu olevan silmälasit pleksissä kiini...
Tuosta äänettömyyestä en sano mithän, vaikka Schubertheja onki nyt muutaman vuojen ajan ittellä päässä keikkunu. Tulpat mulla on joka tappauksessa ja varmasti löytyy muitaki yhtä hiljasia tai äänekkäitä kypäriä.