• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia? -

• Turhaa kaistankulutusta, puolestani voi "kynttiläkuvakkeen" vaikka poistaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Tarpeellisia

• Aivan sama, ei mielipidettä

• Ääniä yhteensä
    0
Kuten joku kirjoitti, eihän niistä kynttilöistä vainajalle suurta iloa tai lohtua ole. Itse kuitenkin näkisin mielelläni kynttiläketjun esimerkiksi menehtyneen ystäväni muistoksi. Kyllä se hiukan lämmittäisi mieltä ja olisi kiva huomata, että noinkin moni sentään uhraa pienen ajatuksen kaverille..
confused_orig.gif

Ja samoin, kuten joku viisaampi jo kertoi, on täällä kyllä paljon turhempiakin "kato, apinalla on perseessä banaani" -juttuja..
cool.gif

Mun mielestä kynttiläthreadit on turhia, mutta ei niitä tietenkään kieltää pidä. Ymmärrän, että moni haluaa sen virtuaalikynttilän laittaa, eikä siinä mitään pahaa ole. Vaikka jokainen elämä on tärkeä, en itse koe tarpeelliseksi osallistua johonkin viestiketjuun joka kerta, kun joku tielläliikkuja kuolee. Osanottoni ja myötätunto omaisille ja haikea mieli ennenaikaisen kuoleman johdosta syntyy mulle jokaista onnettomuusuutista lukiessa, oli se maantiellä, rakennuksella, mustasukkaisuussurma jne.

Eri asia, jos uhri on joku tuttu. Toisissa harrastuspiireissäni osallistun näihin muistoketjuihin, mutta niissä yleensä kirjoitetaan jotain muutakin kuin kynttilänkuva. Pienissä piireissä harrastajat tuntevat toisensa ja noissa muistothreadeissa oikeasti muistetaan poismennyttä ystävää ja kerrataan ikimuistoisia yhteisiä hetkiä. Näistä henkilökohtaisista teksteistä on ollut usein lohtua myös omaisille (jos nyt mitkään sanat tai teot siinä tilanteessa enää lohduttaa).

Onnettomuuden syiden pohdiskelu voi olla hyödyllistä, mutta kynttiläthreadiin se hukkuu. Ja vaikka kuinka tehtäisiin säännöt, että "älä kirjoita tänne vaan kirjoita tuonne pohdintasi", eihän niitä valitettavasti juuri kukaan muista/tiedä/jaksa välittää...

Eli; ei kynttiläketjuja pitäisi kieltää, jos mahdollista, syitä voisi pohtia muualla, mutta käytännössä tilanne jatkunee kuten ennenkin, koska satojen käyttäjien tekemisiä on vaikea paimentaa...

Ja taasen, se pohdiskelukin voi olla hiukan siinä ja siinä, kun sitä tahtoo juttu lipsahtaa tolle vainajan syyttelylinjalle. Ja siinä taas ei ole paljoa järkeä.
Vainajan syyttelyä ei tulla sallimaan, olipa siihen aihetta tai ei.

Se on sitä inhimillistä käytöstä, jota odotetaan kaikilta.

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Kiitos tästä. Se syyllistämisraivoaminen näissä topiceissa on saanut mut voimaan pahoin.</span>

Lähetti: Touko. 20 2005,03:40

--------------------------------------------------------------------------------
olin r-kioskilla vetämässä päätäni täyteen kun näin viereisistä valoista lähtevän motoristin huudattavan moottoriaaan ja valojen vaihtuessa apautui mootoripyörä etutassu pystyssä etenpäin ja suoraan oikealta vanhoista valoista tulevaan traktoria jollan oli niin sanotusti pa-skakuorma päällä kohti ja suoraa tähän lavaa päin jossa oli tämä pas-ka/virtsa kuorma päällä johonka kuski sitten lähemmin tutustui on siinä hautausurakoitsialla hommaa.
ja pyörä oli siinä vaiheessa mitä näin niin honda,kawasaki vai olikos se suzuki no japsi kumminki eihä mikää muu olis lähtenyt sillä tavalla käsistä (muutkin lähtee käsistä mut ei kuskin)

Mun mielestä turhaa koko kynttilät. Miks vit*ssa pitää sytytellä jotai kynttilöitä?
Onhan se tietysti vahinko, et näitä sattuu, mut mulla ei riitä sympatiat noille aivan turhille kuolemille, joita noi yleensä on(Keulimiset ja ylinopeudet).
Paitti epäilen ton olevan pelkkä tsoukki koko jutun.
Kirjotettu aamuyöllä, r-kioskilla vetää päätä täytee, traktori paskakuormassa ja toi pyöräsekoilu
biggrin.gif

Punajuuret maistuvat todella pahalta .. minun mielestäni, mutta
eipä ole koskaan juolahtanut mieleen, että ne pitäisi kieltää.

Minä en lue Parnassoa.. vaikka ehkä pitäisi .. mutta silti en ole
sen lopettamisen kannalla.

Anoppi ei käy kalastamassa ja sen mielestä kaikki veneetkin ovat
täysin joutavia ja turhia.

Jos apinoilta kysyttäisiin ja miksipä ei kysyttäisi, niin banaanit ovat
herkullisia.

Gini on englantilaisille ihan oikein. Ne ovat ansainneet sen.
tounge.gif

Nyt olen oppinut jättää nämä ketjut omaan arvoonsa. Newbienä aikoinaan oletin, että ketjuun tulee keskustelua kyseisestä tapahtumasta.
Kun näkee, että taas on alkanut "keskustelu" motoristin kuolemasta ja tunnin aikana on tullut suunnilleen 7 sivua juttua, niin eipä ole vaikea arvata mitä siellä keskustellaan. Jääkön se ketju siis sivummalle...

Back