• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia? -

• Turhaa kaistankulutusta, puolestani voi "kynttiläkuvakkeen" vaikka poistaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Tarpeellisia

• Aivan sama, ei mielipidettä

• Ääniä yhteensä
    0
HYVÄ, Jassu, aloitit oikein hienon aiheen. Minusta ainakin on hyvä, että ihmiset kertoilevat mielipiteitään. Tämähän on sikäli otollinen aihe, että ihan kaikki ovat oikeassa.
smile_org.gif
No munkin mielestä on kiva kuulla käyttäjien kommentteja asioista, sitähän varten tää koko keskustelufoorumi on että porukka saa ääntään kuuluville erilaisissa asioissa
smile_org.gif

Ööph...Mun mielestä noi synttäri onnittelut on paljon turhempia, kuin nuo kynttiläthreadit. Jaksaako päivänsankari lukea ne kaikki 4 sivua 'Onneksi olkoon!' viestejä?
thumbs-up.gif
Pariin otteeseen olen ite sytyttänyt kynttilän, oli kuolemaanjohtaneen tilanteen syynä sitten mikä tahansa.

onkos tämä thread jo unohdettu, käyttäjien mielipide näyttää tulleen selväksi. Mitäs asialle tehdään?

vastasin siis ei

edit. ja hyviä perusteluita oli jo useampia. Oma mielipide sen takia että noista onnettomuuksista voi ennemmin keskustella asiallisesti, kenellekään ei ole hyötyä 100 kynttilästä ilman mitään kirjoitusta.

Eikö noista kannata ennemmin puhua jotta kukin saa sanoa sanottavansa, ottaa osaa, oppia virheistä jne.

Noo, antaa käyttäjien äänestää, tuloksella kun ei näemmä ole mitään merkitystä mihinkään...

Tää kynttilähommeli on mun mielessäni menettänyt asemansa surun ilmaisijana jo aikaa sitten. Nykyään ehkä vain huvittaa, kun esim. kadunpieleen ilmestyy kynttilöitä suuri määrä, kun joku huumehöhheli on ajanut ittensä kuoliaaksi varastetulla autolla. Juu, juu, on se jonkun lapsi sekin. Mutta menetetty kauan ennen kuolemaansa. Täähän ei tietty suoraan liity kanssamotoristien kuoleman suremiseen mutta vie kuitenkin pohjaa ko. ennen kauniiksi katsotulta tavalta.

Mutta laitetaanpas kynttilöiden sijaan rahasto, johon jokainen voi kynttilän hinnan tallettaa ja jonka tuotto käytettäisiin moottoripyöräonnettomuuksien ehkäisytyöhön (Jaa ettei tulis senttiäkään kasaan?).

MP-onnettomuuksien ehkäisytyötä voisi olla esim. turvallisen ajon (tai ennakoivan ajon) koulutus, jonka hinnasta saataisiin pois vähäisen...Muuten: tämmöiseen koulutukseen luulisi heltiävän rahnaa joltain ministeriöltä, jos olisi näyttöä sen onnettomuuksia vähentävästä vaikutuksesta (muutenhan koko koulutusta on turha järjestääkään).

Itte asiassa liikenneturvallisuuskoulutus pitäis olla ilmaista vallan, jos multa kysyttäis...ei sinne kuiteskaan kaikki tuu.

Noo, antaa käyttäjien äänestää, tuloksella kun ei näemmä ole mitään merkitystä mihinkään...
Noh, ei se ihan noinkaan ole - perusteluja on puolesta ja vastaan täälläkin, otanta jäi vaan lukumääräisesti harmittavan pieneksi.

Jos nyt on seurannut näitä tapauksiam, eli kun joku poistuu keskuudestamme yläkerran nettifoorumeille niin kyllä noita kynttilöitä tuntuu ilmestyvän aika tasaiseen tahtiin.

Itse en ole noiden kynttilöiden kannalla ollut koskaan, mutta toki jos se joillekin antaa paremman mielen niin miksei niitä voisi toisaalta olla. Itse olen jo oppinut ignoroimaan noi threadit jo omilta silmiltä.

Jepu, itekin passaan "onnettomuus -triidit" kun menevät pelkäksi kynttiläksi. Harmi sinällään, että siellä välissä voi olla joku aihetta selventävä kommentti. Se jää sit näkemättä kun eip viitti selata mahdollisesti jopa 10 eri sivua noiden pelkkien kynttilöiden vuoksi.
Pitäis saada noi erinäiset onnettomuusaiheiset -thread:it sellaiseen paikkaan, johon ei pelkillä kynttilöillä kommentoitaisi. Siellä olisi ainoastaan itse uutiset ja sitä tarkentavat kommentit.
Eihän tällainen kuitenkaan tule onnistumaan, niitä candelaarioita tungettais varmaan sinnekin.

Noilla kynttilöillä täällä ei tee yhtään mitään, joten mielestäni koko kynttiläkuvakkeen saisi poistaa.

Ja jos ihan oikeista kynttilöistä puhutaan, niin niissäkin ihmiset liiottelee.

Jos/kun itse kuolen ajaessa, niin sille paikalle saa tuoda max. 3 kynttilää, tai itseasiassa toivoisin että tietyt henkilöt (2-3) tuovat siihen kynttilän, muiden ei tarvitse vaivautua...

Ja itseasiassa, niin ei niitä kynttilöitä tarvitse edes tuoda tapahtumapaikalle, hautapaikalle riittänee...

Huonompiinkin aiheisiin kulutetaan kaistaa.

On se meikäläisen mielestä ihan hyvä että jengi voi hetkeksi pysähtyä miettimään ajoharrastuksen vakavempiakin puolia.

Mulla ainakin hillitsee kaasukahvaa kun takaraivossa muistuu pari päivää sitten sytytetty virtuaalikynttilä.

Nyt meen kirjoittaan kännissä threadiin
biggrin.gif

Niille, jotka kynttilöitä laittavat, se on tarpeellista ja vastaavasti
ne, jotka eivät laita, eivät koe sitä tarpeelliseksi.
Miksi estää niitä, joille se on tarpeellista.

Samalla periaatteella ne, jotka eivät koe moottoripyöräilyä
tarpeelliseksi, voisivat kieltää moottoripyöräilyn tarpeettomana.

Minulle on elämän suuria mysteereitä sellaiset seikat, että jotkut,
jotka eivät jostakin tykkää tai eivät itse ymmärrä tai ole samaa
mieltä, ovat kieltämässä sitä muilta. Aivan oikeasti kummallista.

"Olut pitää ehdottomati kieltää ja lopettaa." - sanoo raittiusväki.
biggrin.gif

pftroest.gif
 onhan se osoitus et on arvostettu motoristi kun kynttilä sytytetään,
confused_orig.gif
ja muistetaan miestä mennyttä. Mut Ajellaan varovasti velihyvät  
smile_org.gif

Kyllä mä toisaalta jotenkin ymmärrän tän kynttilä hommankin, mutta toisaalta ihan oikeasti tuntuu että on muoti juttu. Aivan samalla tavalla kuin tuolla tien varsilla. En ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi se kynttilä pitää sytyttää siellä onnettumuus paikalla, mutta voihan se olla että olen tunteeton hölmö.

No kuitenkin jos palataan tähän palstaan. Kaipaisin ennemmin keskustelua onnettumuuksista ja niiden syistä ja seuraamuksista. En suinkaan reposteltavaksi iltapäivälehti tyyliin, vaan ihan oikeasti oppimis mielessä. Näin se vaan on että aina voi oppia toisen vahingosta jotain. Ymmärrän senkin että kun joku kuolee niin toiset tuntee syvää hiljaisuutta ja kokevat että antakaa koko jutun olla. Jokainen meistä reagoi tietenkin omalla tyylillään. Itse kuitenkin haluan pysyä hengissä ja välttämään riskejä prätkällä liikkuessani. Uskoisin että perhe kotona kuitenkin odottaa ainakin toisinaan kotiin tulevaksi.
Sekavaa,mutta kait joku ymmärtää.

Mun mielestä melko turhia.. En tiedä, että muut harrastajaryhmät tekisivät tällaista? Olis se vähän outoa, kun salibandynpelaajat pistää threadin pystyyn, aina kun joku potkasee tyhjää. Aina näitä sitten päivitellään ja ihmetellään, ja jotkut kehtaavat jopa alkaa arvostelemaan kuolleen ajotapaa ja asenteita, tyyliin "ihan oikein", "sitä sai mitä tilas" jne..

Joka kesä tapauksia kuitenkin sattuu, vähän niitä on joka tapauksessa. Osaltaan nää kynttiläthreadit antaa sen kuvan, että niitä sattuis jotenkin paljon, joka ei kuitenkaan ole totuus. Usein näkee kommentteja "ei taas", "näitä on liikaa" jne..

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten välittäisi. Tottakai se pistää miettii aina kun kuulee että on osunu, että taas joutuu moni suremaan.. Mieleen tulee kans, että täytyy todellakin olla tarkkana koko ajan tuolla liikenteessä.

Huonompiinkin aiheisiin kulutetaan kaistaa.

On se meikäläisen mielestä ihan hyvä että jengi voi hetkeksi pysähtyä miettimään ajoharrastuksen vakavempiakin puolia.

Mulla ainakin hillitsee kaasukahvaa kun takaraivossa muistuu pari päivää sitten sytytetty virtuaalikynttilä.

Nyt meen kirjoittaan kännissä threadiin
biggrin.gif
Samaa mieltä. Kyllä se kynttilä vaan pysäyttää ajattelemaan

Kylläpä täällä paljon turhempiakin aiheita on pilvin pimein.

Tämä pistää miettimään, ainakin osalla kynttilän sytyttäjistä, hieman tuota ikävämpääkin puolta. Ja ehkä jopa joskus vaikuttaa hetkeksi ajokäyttäytymiseenkin. Ja jos sillä säästää yhdenkin tarpeettoman vahingon niin tuhannet kynttilät ovat olleet sytyttämisen arvoisia.

Turhiahan net on vainaja kannalta...mukavampaahan se on kun ilmoittaa ostanneen mopon ja muut kehhuu,se se tuntuu kivalta..mopon kehuminen tärkeempi  
buttrock.gif
...kuin motoristin menehtymisen muistoksi pelkkä  
kynttila.gif
tai vaikka pikkumotoristin syntyminen maailmaan  
062802jumpie_prv.gif
...silti laitan kuoleman tappauksissa
kynttila.gif
jos mahdollista....Niin tää on vaan mun mielipide,ei tarvinna ottaa herneitä....

Juu, ei mulla sempualeen mityään sitä vastaan oo, että niitä sytytellään, kenties olisi ideaa laittaa oma puoli kynttilöille ja oma taphtuneiden onnettomuuksien (mielellään) syvemmälle pohdiskelulle. Ja taasen, se pohdiskelukin voi olla hiukan siinä ja siinä, kun sitä tahtoo juttu lipsahtaa tolle vainajan syyttelylinjalle. Ja siinä taas ei ole paljoa järkeä.

Mutta samahan se on, kun meitä tuolta työhommista sanottiin irti, työkaverit sanoivat selän takana hetikohta että se-ja-se oli itse syypää jne...vaikka oltiin vaan ehkä hiukan rohkeampia avaamaan suumme ja puuttumaan asioiden kulkuun.

Semmoista sanotaan inhimilliseksi käyttäytymiseksi.
biggrin.gif

Back