• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia? -

• Turhaa kaistankulutusta, puolestani voi "kynttiläkuvakkeen" vaikka poistaa

Ääniä: 0 0,0%
  • Tarpeellisia

• Aivan sama, ei mielipidettä

• Ääniä yhteensä
    0
Pidän tarpeellisena.

Voidaanhan keskustella siitäkin, että onko moikkaaminen enää tarpeellista, tai onko tarpeellista ylläpitää minkäänlaista yhteishenkeä ennalta tuntemattomien motoristien kesken?

Sytytetäänkö kynttilöitä vain mahdollisille Orggilaisille, vai ainoastaan tutuille? Vai eikö välitetä kuin vaan itsestä, muille aivan sama? Mikä on tarpeellista?
sad_orig.gif

Kun jatkuvasti saa lukea ja kuulla miten motoristien maine huononee ja liikennekäyttäytyminen muuttuu törkeämmäksi prätkällä liikkuvia kohtaan, tulisi mun mielestä päinvastoin yrittää nostattaa motoristihenkeä kaikilla mahdollisilla keinoilla.
Kynttilöiden sytyttäminen on eräs tapa kommentoida vainajille ja hänen läheisilleen ajatuksiaan ja sympatiaa.
Son sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

Järkeily ja välinpitämättömyys ei taas välttämättä edistä sitä.

062802moto_prv.gif

Kyllä nuo kynttilän sytyttämiset ihan ok ovat minunkin mielestä, vaikken niitä olekaan itse sytytellyt. Ehkä pitäisi tosiaan olla kokonaan oma osionsa "kynttilöille", niinkuin edellä jo jotkut ehdottivat. Esim. ZRXOA:n sivuilla on "Rider Down" osio, jossa käsitellään tapahtuneita onnettomuuksia... Ehkä tuon voisi apinoida tännekin?

Edelleen ite oon sitä mieltä ett ylläpitäjien laittama yksi kynttilä onnettomuudesta kertovan kirjoituksen yhteyteen riittää osanotoksi kaikkien meidän orgilaisten puolesta. Samassa yhteydessä voisi olla toisaalle foorumiin sitten linkki keskusteluun aiheesta. Gixu puhuu harvoin asiaa, nytkin ehkä vahingossa, mutt kuitenkin, eli tapahtumapaikalle viety kynttilä on kuitenkin SE, jolla osoitetaan välittämistä ja muistamista...

..Klips..
Itse en ketjuihin kynttilää laita.Pidän sitä muotipelle-touhuna.Siinä ei ole mitään syvällistä,pelkkä hymiö toisten hyppylämpsyköiden joukossa.Ajatus on eri asia ja sen hetken annan ihan itsekseni.
Kynttilän sytytän jouluaattona hautuumaan muistolehdossa.
Sen ihan kaikille.
Olisikohan se kynttilän laitto joillakin jopa ihan syvällistä kuitenkin, vaikka joillakin ei olisikaan..
nixweiss.gif

kynttila.gif
=Pelkkä hymiö?

Eli yksi kynttilä vuodessa ihan oikealla liekillä hoitaa homman.
pftroest.gif

t. MuotiPelle
sport05.gif
Älä aina jaksa lainaa mitä kirjoitan.En minäkään puutu 999r ketjun viesteihin,vaikka mieli tekisi.Sinä tunnet minut ja tiedät täysin miten ajattelen.Piste.

Minulle se kynttilä foorumeissa on pelkkä hymiö.Niin monta ystävää ja läheistä on tuolla toisella puolella.

Se siitä.

Heh, enpä osannut odottaa tällaista kädenvääntöä kun aiheen pistin pystyyn
smile_org.gif
Mutta hyvä vaan, sitähän varten täällä keskustellaan että porukan mielipiteet saadaan kuuluviin
smile_org.gif

Mitä tähän nyt sanois, aina se pahalta tuntuu kun kuulee että joku on hengestänsä prätkän kanssa päässyt, oli syy mikä tahansa.
Sanoisin että aiemmista viesteistä ainakin Vernerillä ja HiTecillä oli mielestäni ihan hyviä ideoita. Kannattaisiko ehkä harkita niitä
nixweiss.gif

Ehkä olis hyvä jos kynttiläjutut olis omana osionaan..
Ihmisille on aika tärkeää viivähtää muistamassa poismennyttä.
Ei minulle niinkään, mutten toisaalta sano, että joku kuoli, aivan sama.
Ajatus on ajatus, on hienoa että ihmiset vielä välittää, muistakin kuin itsestään...
Minusta ne keskustelut kuolisyystä vois poistaa, ne on monesti niin epäasiallisia.
tounge.gif

Siitä tilanteesta kun on jokainen tietävinään mitä kuski teki, tosiasiassa sitä ei tiedä kukaan muu, kuin se kuollut henkilö.
Aivan sama mitä joku näki ja miltä se sivullisesta näytti.Parhaita on ne, jotka tietää edes näkemättä, no huh, huh...jonkun artikkelin perusteella.
Joskus tekee oikein pahaa lukea, miten hutkitaan tietämättä itseasiassa yhtään mitään ja selitetään miten "oikein" se kuskille oli, että henki lähti.
Onkohan huono esimerkki tai moka liikenteessä riittävä syy sanoa et oli oikein sille...?
Nekin pitäis tappaa, jotka kalastaa ilman lupia?tai jättää roskia naapurin tontille?

...Joskus tekee oikein pahaa lukea, miten hutkitaan tietämättä itseasiassa yhtään mitään ja selitetään miten ...

Nekin pitäis tappaa, jotka kalastaa ilman lupia?
En kyllä hyvälläkään tahdolla ymmärrä, että miksi ne ihmiset niitä
sitten lukevat, joiden tekee pahaa ... , mutta jos kerran luetuttaa,
niin lukekaa sitten, vaikka pahaa tekeekin... *huh*
crazy.gif

Enhän minäkään Parnassoa lue (pahaa tekee..) .. en edes yritä ...
omg.gif

Kalastusvertaus lienee tahatonta hjyymöriä (binäärisuomalaisia)?
smile_org.gif

Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä, että kyse on tunteista ja niiden
purkamisesta. Yhtä lailla tunteita liittyy vaikka polliiseiden
haukuntaan, yleiseen liikennekäyttäytymiseen (töpeksintään),
naisiin/miehiin, kaljanjuontiin, pyörien koristeluihin, rata-ajoihin
ja ties vaikka mihin - lähes kaikkeen inhimilliseen toimintaan.
Jos tunteet jätetään kokonaan pois - mikä on käytännössä
mahdotonta - ei jää paljonkaan asioita esitettäviksi. Joku tykkää
äidistä ja toinen tyttärestä, joku ärtyy näistäkin kirjoituksista ja
joku ei. Miten tunteet voi siis jättää pois?
Vuoden 2005 pyörämallit voivat olla hienoja tai kamalia - ne tunteet nääs.
wink.gif

Turhaa. Jos nyt joku on poistunut verkosta paremmille suorille keulimaan, eipä se paljon siitä lämpene että jotkut virtuaalimotoristit jossain laittelevat hymiöitä nettiin. Ja aika pieni prosentti, että omaisetkaan näitä foorumeita seuraa.
Ja taitaa useimmille olla vaan tapa laittaa se kynttilä palamaan, vaikkei voisi vähempää kiinnostaa jos joku Pertti jää Hondallaan Corollan alle jossain Pohjanmaalla.

Tehkää ajoreissuja niiden kuolleiden haudoille/kuolinpaikoille, viekää se kynttilä sinne, jos muistaa haluatte.
Täysin samaa mieltä

Älä aina jaksa lainaa mitä kirjoitan.En minäkään puutu 999r ketjun viesteihin,vaikka mieli tekisi.Sinä tunnet minut ja tiedät täysin miten ajattelen.Piste.

Minulle se kynttilä foorumeissa on pelkkä hymiö.Niin monta ystävää ja läheistä on tuolla toisella puolella.

Se siitä.
Voi itku, tulipa nyt sanottua yhtään mitään. Näköjään huono päivä menossa... ANTEEKSI!!
blush.gif

Turhaa. Jos nyt joku on poistunut verkosta paremmille suorille keulimaan, eipä se paljon siitä lämpene että jotkut virtuaalimotoristit jossain laittelevat hymiöitä nettiin. Ja aika pieni prosentti, että omaisetkaan näitä foorumeita seuraa.
Ja taitaa useimmille olla vaan tapa laittaa se kynttilä palamaan, vaikkei voisi vähempää kiinnostaa jos joku Pertti jää Hondallaan Corollan alle jossain Pohjanmaalla.

Tehkää ajoreissuja niiden kuolleiden haudoille/kuolinpaikoille, viekää se kynttilä sinne, jos muistaa haluatte.
Erinomainen idea Mr. Provocations Unlimited! Tehdään muistoajelu tähän kesän loppuun porukalla EMPY:stä poistuneiden tai loukkaantuneiden motoristien kunniaksi.

Suomi ympäri viestikisatyyliin, eli Hesasta Vaikkapa Turkuun ja sieltä muistomerkki Tampereelle jne. Olisko ideaa?
062802moto_prv.gif

Tämä kynttiläjuttu on silläkin tavoin mielenkiintoinen, että täällä keskustellaan kieltämisestä. Olen luullut, että esim. minä olen niin vanha piru ja valmis kieltämään kaikenlaista - jopa elämää itseään - huomaankin, että nuoremmathan ne vasta jyrkkiä ovatkin. Kauhukseni olen todennut, että olen paljon joustavampi kuin kuvittelinkaan - monissa muissakin asioissa - vaikkapa nyt sitten siinä iänikuisessa keulinta-asiassa. Keulikaa, mutta älkää joutuko otsikoihin *yllytystä vai hyllytystä - hui*.

Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?

Minäkään en pidä esim. Ginistä - se on kauheeta - mutta, jotka sitä moskaa juovat, niin se on ihan oikein heille. En ole koskaan edes kuvitellut kieltäväni Giniä. Sama juttu muidenkin asioiden kanssa.
William Goldingin kirja Kärpästen herra kertoo oivallisesti miten nuoret voivat omissa maailmoissaan olla paljon kovempia ja julmempia muita kohtaan itse kehittämien sääntöjensä kanssa kuin mitä vanhempi väki ikinä sallisi. Siksikin on siis erinomaista, että yhteiskunta koostuu kaikenlaisista yksilöistä.

Mun mielestä noille
kynttila.gif
ketjuille voisi tehdä oman muisto osuuden ja erottaa se pois tuolta turvallisuus keskustelun puolelta. En tajua miten nuo kuolemat ja kynttilät liittyvät turvallisuuteen.
Toisaalta ei tuo kynttilän sytytäminen tuo onnetonta motoristia takaisinkaan. Joitakin omaisia se saattaa "helpottaa" tai tuoda pientä helpotuksen tunnetta. Näitäkään palstoja ei välttämättä kovin monet omaiset lue.

En pidä noita kynttilä ketjuja sen turhempana kuin koko vieraskirja ja paskanjauhanta osiotakaan. Samat vitsit kiertää siellä ja loistavia gallupeja tyylin mittaa melasi ja saatko usein p*llua..

Todella toivon, ettei mun ikinä tarvitse kenellekkään kaverille tai edes tutulle sytytellä kynttilöitä virtuaalisesti, puhumattakaan oikeasta elämästä.

MattiR kirjoitti:
"Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?"

Nimenomaan tuota minäkin ihmettelen. Onko tarkoitus että kapellimestarit pitää huutoäänestyksen ja siihen on aina tyytyminen.?

P.S. Joku mainitsi että paree viedä se kynttilä haudalle.
Sanompa että ei ole. Hauta on ystävien ja sukulaisten hiljentymisen ja muisteluiden mesta.
Pysykööt oudot kulkijat sieltä poissa.

Tämä kynttiläjuttu on silläkin tavoin mielenkiintoinen, että täällä keskustellaan kieltämisestä. Olen luullut, että esim. minä olen niin vanha piru ja valmis kieltämään kaikenlaista - jopa elämää itseään - huomaankin, että nuoremmathan ne vasta jyrkkiä ovatkin. Kauhukseni olen todennut, että olen paljon joustavampi kuin kuvittelinkaan - monissa muissakin asioissa - vaikkapa nyt sitten siinä iänikuisessa keulinta-asiassa. Keulikaa, mutta älkää joutuko otsikoihin *yllytystä vai hyllytystä - hui*.

Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?

Minäkään en pidä esim. Ginistä - se on kauheeta - mutta, jotka sitä moskaa juovat, niin se on ihan oikein heille. En ole koskaan edes kuvitellut kieltäväni Giniä. Sama juttu muidenkin asioiden kanssa.
William Goldingin kirja Kärpästen herra kertoo oivallisesti miten nuoret voivat omissa maailmoissaan olla paljon kovempia ja julmempia muita kohtaan itse kehittämien sääntöjensä kanssa kuin mitä vanhempi väki ikinä sallisi. Siksikin on siis erinomaista, että yhteiskunta koostuu kaikenlaisista yksilöistä.
Miksi kieltää kieltämistä, se ei ole minusta kovin sallivaa, mutta toisaalta mä olenkin tälläinen vanha pieru, joka tykkää sanaleikeistä...
tounge.gif

Vakasti puhuen, minusta keskustelussa ei kynttilöiden kieltäminen ole ollut pääpointti, vaan niiden käytön kohdentaminen johonkin sopivaan osioon, ettei tapahtumasta muuten kiinnostuneen tarvitse etsiä mahdollisia asiaan liittyviä "faktoja" satojen kynttilöiden joukosta.

Kärpästen herran lukemisesta on yli 30 vuotta, mutta tämä lasten julmuudesta toisilleen kertova "viidakkoseikkailu" on muistaakseni täysin fiktiivinen aikuisen kirjoittama kuvaus poikajoukosta, en sen perusteella lähtis tuomitsemaan nykynuorisoa kovin tunteettomaksi. Omaa jälkikasvua kun katsoo, niin tuntuu, että asia pikemminkin päinvastoin, siellä ainakin kavereista välitetään kovasti.

"Erinomainen idea Mr. Provocations Unlimited! Tehdään muistoajelu tähän kesän loppuun porukalla EMPY:stä poistuneiden tai loukkaantuneiden motoristien kunniaksi".

Eihän tuo ollut ollenkaan hullumpi idea ihan oikeasti! Sillä ajolla voi korvata monta virtuaalikynttilää ja kaiken lisäksi tuo ylittäisi taatusti mediassa uutiskynnyksen. Saisimme lisää näkyvyyttä ja mahdollisesti jopa sitä 'kovasti menetettyä mainetta'.
omg.gif

Ainoa osanottajamäärää mahdollisesti rajoittava juttu olisi se, että tuollainen muistoajo täytyisi varmaan ajaa aika lailla rajoitusten mukaan... siellä olisi aika kornia kerätä keulimissakkoja.
cool.gif

Kärpästen herran lukemisesta on yli 30 vuotta, mutta tämä lasten julmuudesta toisilleen kertova "viidakkoseikkailu" on muistaakseni täysin fiktiivinen aikuisen kirjoittama kuvaus ...
Se Goldingin Viljami taisi saada oikein kirjallisuuden Nobelin.

Mitä fiktiivisyyteen tulee niin kaikki, jopa historiankirjoitukset, ovat fiktiivisiä. Historiakin tuppaa olemaan 'voittajan' historiaa tai poliittista historiaa ja helposti palvelee jotain tarkoitusperää (upea sana?).

No, joo ... tuossa matkanvarrella oli kommentteja siitä, kun jotkut arvioivat onnettomuuksien tapahtumia lainkaan tuntematta tosiasioita, että siitä johtunee luultavasti osa ärsyyntymisistä ja 'kieltämisistä'.

Faktaa on myös, että kaikki eivät lue kaikkia thredejä. Esim. itseltä jää monet tekniset nippelisäädöt kokonaan lukematta. Miksi eivät siis he, joita ko. kynttilä/kommentointi-ketjut ärsyttävät, jätä niitä lukematta, jos tuntevat huonovointisuutta tämän asian suhteen?
nixweiss.gif

Itse pidän uskontoa turhana heikon mielen kannikkeena.....ja silti en sitä tuolla kaduilla huutele "toisin kuin nuo hihhulit", sillä ymmärrän, että joku mikä saattaa tuntua minusta turhalta voi olla toiselle juuri se yksi tärkeä asia.

Ei noissa kynttilä jutuissa mitään pahaa ole. Itse en niitä lueskele "sisältö yksipuolista", mutta jos sinne kerran paljon vastauksia tulee, eikö tuo kerro jotain kysynnästä? .....vai olenko nyt ymmärtänyt tän markkinatalous jutun ihan väärin......

...Ei noissa kynttilä jutuissa mitään pahaa ole. Itse en niitä lueskele "sisältö yksipuolista", mutta jos sinne kerran paljon vastauksia tulee, eikö tuo kerro jotain kysynnästä? .....vai olenko nyt ymmärtänyt tän markkinatalous jutun ihan väärin......
Kun meistä (koti)filosooffeista ei näytä olevan mihinkään, niin
tarvittiin talousmies selittämään tämäkin asia sillä tavalla
yksinkertaisesti, että menee paremmin jakeluun... *juuri näin*
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Back