• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kynnys lähteä karkuun v.s. kortinmenetys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rolcen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kynnys lähteä karkuun? - v.s. kortinmenetys

• Aina pitää koittaa,riskeistä huolimatta!

Ääniä: 0 0,0%
  • Jos on tuttu seutu,alla sopiva pyörä ja poliisilla "maijja" yms.

Ääniä: 1 33,3%
  • Harkitsen tilanteen mukaan,mutta todennäköisesti ei.

Ääniä: 2 66,7%
  • Ei koskaan! Kärsin kuin mies!

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    3
Vähänkin ripeämmällä pyörällä poliisia "karkuun ajaminen" on lapsellisen helppoa, jos ei ole prätkäkyttä hanurissa. Siniset valot vilkkuu muutaman sekunnin peileissä ja sen jälkeen niitä ei näy.

Pikkasen aikaa vääntää vähän reilummin, ja sitten voi ajellakin kohtuu maltilla kotiin tai mihin nyt olikin menossa.

Tuollaista olen kuullut kerrottavan..

ehkä lähden, ehkä en
biggrin.gif

Niinpä, joskus kannattaa hieman miettiä kannattaako riskinotto verrattuna siihen miten voi käydä...
Sviddu, Magnaman ajattelee jossain asiassa kuten tämä allekirjoittanut. Ihmeidenaika ei ole ohi.
nixweiss.gif

Anyway mun pyörällä ja tämänhetkisillä ajokamppeilla ei paljoa karkuun lähdetä kotinurkilla, käry käy ihan varmasti vaikka karkuun pääsisi.

Monella varsinkin taitaa unohtua sekin että motoristit on jo nyt silmätikkuna, miksi pitäisi lisätä paineita edelleen koventaa rangaistuksia ja kohdistaa yhä enempi rajoituksia harrastustamme kohtaan. Mutta se on just se MINÄ MINÄ ja MINÄ aina vaan... Itse en lähde karkuun, ja nopeusrajoituksia noudattaenkin olen aina ehtinyt joka paikkaan mihin olen mennyt.

Vastasin ei.

Mutta, jos tulee semmonen tunne kun poliisit tulee vastaan että ei perk... Niin miksi en kääntyisi seuraavasta liittymästä pois ja ajaisi johonkin syrjemmälle? noudattaen siis kokoajan rajoituksia ym.

Jeps, kärsitään kuin mies. Ihan tästä päivästä 2 kk eteenpäin.

Sakkoa 1400 euroa ja kortti hyllylle 2 kk.
Rikos huomattava:
Hyvä keli, ei matkustajaa, hiljainen liikenne, ajokortti välttämätön työn takia.
Keskellä ei mitään 80 km/h rajoitus, nopeus 129 km/h, tai no olihan siellä peltoja ympärillä. Onneksi ei ollut lehmiä, muuten varmaankin olisivat laittaneet linnaan.

Yrittäjä kun on, niin saas nähdä pitääkö pistää lappu luukulle ja siirtyä työttömyyskortistoon yhteiskunnan elätettäväksi.

Rikos ja rangaistus, kohtuutontako?

Ajellaan sillä sitten rauhallisesti, jookos.

Edit: Edellisestä sakosta noin 15 vuotta.

Ei koskaan. Kärsin kuin NAINEN!
Ei tulisi mieleenikään koittaa lähteä karkuun tolla vanhalla customilla, johan ne poliisitkin naurais kun suoralla ohittelisivat  
eek.gif

Kyllähän se niin on että teoistaan pitää ottaa vastuu. Jos hurjastelee ja jää kiinni niin sitten pitää olla valmis myös vastaamaan seurauksista.

Tulosta vääristää varmaan se, että moni laskee karkuunlähtemiseksi sen, kun polizei ajaa vastaan ja vilkauttaa valoja. Itse ainakin jatkaisin/jatkan/jatkoin matkaa sallittua nopeutta niin kauan, että vääntävät mondeonsa ympäri ja tulevat persiiseen kiinni. Itse en lähtis tässä tilanteessa karkuun, mutta mistä minä tiiän/tiesin että ne mulle niitä valoja väläytti vastaan tullessa
talktohand.gif

Jos vauhtia on yli 150 poliisi-auto kääntyy perään, niin ei siinä kannata alkaa jarruttelemaan. Poliisi-moottoripyörälle en tosin ala temppuileen, niin hyvä/kova kuski en ole. Autolle vauhdin nosto +200 ja eksytys tulis ensimmäisenä mieleen. Tosin sekin on tietenkin tilannekohtainen harkinta kysymys, ei ole onneksi vielä kohdalle sattunut. Toivottavasti satukkaan.

No viime kesänä tuli iha epähuomiossa väsyneenä ajaneeks pitkään 40:n alueella 80km/h... kyseessä sellanen ihmeellinen pätkä pääkaupunkiseudulla jossa kyllä näkyvyyttä riittää mutta risteävien peltoteiden takia rajoitus pudotetaan sadonkorjuun ajaksi 40.... Ei sitä tullu huomanneeks iltahämärissä.

Mutta sit ku maija ajoi vastaan ja tunki vilkut päälle, ni siin vaihees kyl aattelin että "vittu en kyl tasan tarkkaan korttiani luovuta harmittomasta unohduksesta" ... Polkasin vähä extravauhtia ja seuraavan mutkan takana ysikymppinen ja karkuun risteävää tietä pari kilometriä, jonka jälkeen tiukka oikea yhen talon pihaan. Kyl se maija perään yritti kääntyä, mutten kyl kahteen päivään nähny yhtäkään kyttäautoa.

Olihan toi ny sit taas silleen että koht joku syyllistää mut joksiki ammattikaahariksi jne... Mutta ei kytät sitä selitystä olis uskonu että väsyksissä unohdin sen rajoituksen pudotuksen. Ja ku tie oli sitä maijaa lukuunottamatta ihan tyhjä, ni ei se 80 sillä (normaalisti 80km/h) tiepätkällä ole liian kovaa...

sanotaan vaikka et jos motarilla mittarissa yli 160 ja vastaantulijoiden kaistalla rupeaa sinisetvalot vilkkuun niin eiköhän siittä vaan jatketa samaa kyytiä ja seuraavasta rampista ylös pikkuteille ihmettelemään mikä sielä vilkkui
tounge.gif

Mulla on kynnys noussu ajaa liian lujaa...rikesakkoraja on maksimi.

No ite kyl yritän parhaani mukaan noudattaa nopeusrajoituksia. Mutta jos tosiaan tyhjällä tiellä sattuu jättämään yhen 80:n lätkän huomaamatta pitkän 100-pätkän välissä, ja just siinä sit tulee maija vastaan ni en jää odottelemaan että onko sillä asennevika vai ei.

Mitähän poliisi tekee jos ajelee rajoitusten mukaan eteenpäin, siis takaa-ajossa. Vetääkö transportterilla kylkeen vai piikkimattoa, tai ajaako niinpitkään perässä kunnes keitto loppuu?? Onko lain vastasista kiilata motoristi ojaan, tai muuten pysäyttää väkivaltaisesti??

Jeps, kärsitään kuin mies. Ihan tästä päivästä 2 kk eteenpäin.

Sakkoa 1400 euroa ja kortti hyllylle 2 kk.
Rikos huomattava:
Hyvä keli, ei matkustajaa, hiljainen liikenne, ajokortti välttämätön työn takia.
Keskellä ei mitään 80 km/h rajoitus, nopeus 129 km/h, tai no olihan siellä peltoja ympärillä. Onneksi ei ollut lehmiä, muuten varmaankin olisivat laittaneet linnaan.

Yrittäjä kun on, niin saas nähdä pitääkö pistää lappu luukulle ja siirtyä työttömyyskortistoon yhteiskunnan elätettäväksi.

Rikos ja rangaistus, kohtuutontako?

Ajellaan sillä sitten rauhallisesti, jookos.

Edit: Edellisestä sakosta noin 15 vuotta.
No huh! Otan osaa.

Itsellä oikeudenkäynti vasta edessä. Ei mitään oikeata vaaraa: suora tie, pouta, hyvä pinta, sivuille näkyvys ½ km, eteen 1 km. Mutta pahuksen muija oli änkennyt kyytiin
tounge.gif
. (ja oli vähän ripeämmin vauhtiakin
blush.gif
)

Pian nähdään mennäänkö kortistoon. Onneksi siellä porukkaa jo ennestänkin, joku saa ehkä piankin hyvän duunipaikan.

Jospa alkais ajaa suosilla ilman kilpiä ja korttia... No, mut pitää nyt katsoa ensin tuomio.

-hh-

Ei oo varaa lähteä haneen, ei taloudellisesti eikä duunin säilymisen takia... Siispä pysyttelenkin pääsääntöisesti sallituissa nopeuksissa.    
Samoin meikäläisellä. Työt kyllä loppuis asap, jos / kun kiinni jäis...

Ei tartte nimittäin karkuun lähteä, kun ajelee (enimmäkseen) lain suomissa rajoissa.  :tässä olisi kukkahattuhymiön paikka:

Back