• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyllä on naurettavaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BemuBenkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse kyllä ymmärrän mitä ketjun aloittaja ajaa takaa. Kyse on markkinahinnan vääristämisestä, kun pyöriä pidetään "ylihintaan" myynnissä.

Nykyään on niin helppoa laittaa kaupattava tuote nettimyyntiin, vaikka ei tarkoitus olisikaan myydä. Oli myyjän tarkoitusperät sitten mimmoiset tahansa, niin äkkiä ainakin itse koen, että siinä yritetään pitää oman pyörän jälleenmyyntiarvoa korkeampana, kuin se ehkä oikeasti olisikaan. Tämä heijastuu myös muihin hintoihin, sillä jos nyt laittaisin oman ajopelin myyntiin, niin totta kait katsoisin mikä on yleinen hintataso, jota nämä haamupyörät ovat nostaneet. Toisaalta myöskään aivan järjettömästi hinnoiteltu tuote ei myy koskaan, ja vaikuttaa jossain määrin vähemmän hintoihin. Yksikin pyörä, jonka mallisesta olin kiinnostunut ja jollainen tuli viime kesänä hankittua, on edelleen kahden vuoden jälkeen myynnissä eräässä liikkeessä asiakkaan toimeksiantona. On turhaa yrittää saada omiaan takaisin. Käytetty on käytetty.

Toki kauppaaminen pitää olla vapaata, ja myyjä saa pyytää mitä haluaa. Totuus on, että tyhmä maksaa.

Oma moraalini ei vaan siedä näitä ylipyytäjiä eikä mustanpörssin kauppiaita -- ne on halveksuttavimpia kaupantekijöitä ikinä!
033102ass_1_prv.gif
Jos, en jostain syystä pääsisi Madonnan keikalle, niin en pyytäisi lipuistani kuin omat takaisin. Pysyn ehkä köyhänä, mutta tyytyväisenä itseeni.

Se, tästä jeesustelusta, kohta korkkaan kauden  
062802moto_prv.gif

Tonza
Yhdyn tähän

Eikö se ole niin että kun rek. ottessa omistajan kohdalla lukee oma nimi niin laitteelle voi tehdä ihan mitä tahtoo, vaikka pistää myyntiin ja "pyytää kuun taivaalta".
Sehän myyjän ja ostajan välinen juttu millä hinnalla laite vaihtaa omistajaa, ei ulkopuolisten.
Amen.

Eihän tämä päde ainoastaan pyöriin... Autoista antiikkiin asti varmasti sama meininki joillakin ihmisillä - entä sitten. Jos joku maksaa, niin se on hänen oma osansa elämää.

Mulla konserttilipuista riittää se, mitä olen maksanut itse, mutta esim. mopo on vähän eri juttu.. Konserttilippuihin ei tarvi vaihtaa kuluneita osia, huoltaa tms.
Sen tuoma riemu kestää tasan sen yhden illan (ainakin yleensä) ja sen jälkeen lipun arvo romahtaa melkoisesti.
En menisi vertaamaan mopon hinnoitteluun. Sen tuoma riemu kestää toivottavasti pidempään kuin yhden illan..

JOS oman moponi möisin, ei hinta olisi se tilanteen mukaan halvin mahdollinen ilmoituksessa. Kuten joku mainitsi, pitää jättää se tinkivarakin.
Tosin itse en saisi ikinä takaisin sitä, minkä aikanaan mopostani maksoin. Eipä se kyllä ole myynnissäkään
inlove.gif
.
Jos joku haluaa maksaa siitä sen, mitä itse aikanaan maksoin, voisin harkita - epäilen kyllä vahvasti.
biggrin.gif

Mitä tulee ylihinnoitteluun, niin miten se vanha sanonta menikään... Köyhille kallis ja muille saman hintanen.
cool.gif

Itse kyllä ymmärrän mitä ketjun aloittaja ajaa takaa. Kyse on markkinahinnan vääristämisestä, kun pyöriä pidetään "ylihintaan" myynnissä.

Nykyään on niin helppoa laittaa kaupattava tuote nettimyyntiin, vaikka ei tarkoitus olisikaan myydä. Oli myyjän tarkoitusperät sitten mimmoiset tahansa, niin äkkiä ainakin itse koen, että siinä yritetään pitää oman pyörän jälleenmyyntiarvoa korkeampana, kuin se ehkä oikeasti olisikaan. Tämä heijastuu myös muihin hintoihin, sillä jos nyt laittaisin oman ajopelin myyntiin, niin totta kait katsoisin mikä on yleinen hintataso, jota nämä haamupyörät ovat nostaneet. Toisaalta myöskään aivan järjettömästi hinnoiteltu tuote ei myy koskaan, ja vaikuttaa jossain määrin vähemmän hintoihin. Yksikin pyörä, jonka mallisesta olin kiinnostunut ja jollainen tuli viime kesänä hankittua, on edelleen kahden vuoden jälkeen myynnissä eräässä liikkeessä asiakkaan toimeksiantona. On turhaa yrittää saada omiaan takaisin. Käytetty on käytetty.

Toki kauppaaminen pitää olla vapaata, ja myyjä saa pyytää mitä haluaa. Totuus on, että tyhmä maksaa.

Oma moraalini ei vaan siedä näitä ylipyytäjiä eikä mustanpörssin kauppiaita -- ne on halveksuttavimpia kaupantekijöitä ikinä!
033102ass_1_prv.gif
Jos, en jostain syystä pääsisi Madonnan keikalle, niin en pyytäisi lipuistani kuin omat takaisin. Pysyn ehkä köyhänä, mutta tyytyväisenä itseeni.

062802moto_prv.gif

Tonza
Yhdyn tähän
Sama

033102ass_1_prv.gif

062802moto_prv.gif

Tonza
Yhdyn tähän
Sama
En voi kuin ihmetellä, että miten teitä voi olla noin paljon. Siis ainakin neljä jo tässä ketjussa. Toisaalta - onhan meitä foorumilla vissiin viisinumeroinen lukema kirjoitajia, että prosentti siitäkin on jo aika liuta.

Teidän logiikkanne mukaan ihminen on kirjaimellisesti tyhmä, mikäli hän:
-ostaa pyörän kalliimmalla kuin sen tai about vastaavan voisi jostain muualta tai kovasti tinkaamalla saada.
-pyytää pyörästä enemmän kuin todennäköisesti tulee saamaan.

Sen sijaan logiikkanne mukaan ihminen on fiksu ja reilu (ei missään nimessä tyhmä) mikäli hän:
-pyytää pyörästään vähemmän kuin mahdollisesti saisi
-myy pyörän aina halvemmalla kuin osti oli siinä kuinka paljon tahansa uusia lisävarusteita, varaosia, kuluvia osia tai mitä tahansa.

Kumma jos ei näinkään esitettynä herätä ihmetystä. Pointti tässä (mikäli ei noita lukiessa käynyt ilmi) on se, että miksi "reilu" myyjä on ns. hyvä ihminen ja "reilu" ostaja on tyhmä... Kummassakin tapauksessa toinen voittaa ja toinen häviää. Mikä ihme tekee siitä myyjäosapuolesta jotenkin huonomman?

En myöskään usko siihen, että ylihintaiset pyörät vaikuttavat tuon taivaallista halvimpien pyörien hintaan. Eikä silläkään ole mitään väliä, vaikka tilapäisesti joku nettimoton venytetyn hintahaitarin vuoksi hinnoittelisikin pyöränsä "yli". Kysyntä ja tarjonta korjaa mahdollisen erheen kyllä.

Taitaa ne totuudet tässä asiassa jakautua seuraavien parin seikan pariin:
-Perisuomalainen kateus. Joku myyjä voittaa.
-Vähemmän tinkivät vie hyviä pyöriä nokan alta.

Joskus vielä autokaupassa työskennellessäni tuppasi vanha vaihto-
autopäälliikkö hintaa ihmettelevälle esittelyauton ostajakandille sa-
nomaan - kuulepas, tottakai se maksaa. Siinä on öljyhiottu moottori.

Voisko joku kysyä ennen kuin alkaa haukkumaan jälleenmyyjiä mikä on lopullinen kauppahinta liikkeessä...? Mikä on siis hinta alennuksen jälkeen...

Ja mitäs myi niin halvalla... Jos todellinen markkinahinta on suurempi... Itsekkin myin -07 10 000 km ajetun Hornetin 7000 €... Palikkaa pyörässä oli vajaan 3000 € edestä... Eikä harmita pätkääkään jos joku saa pyörästä vaikka 7500-8000 €...

Ehkä jotkut vain ei jaksa myydä pyörää yli vuoden muutaman 100 € "voitolla"...

Suomessa on se periaate, että parasta pitää saada paskan hinnalla... Ja siitäkin vielä valitetaan...

Yksi duunikaveri myi Pegaso -97 pari kuukautta sitten 2700e. Pyörän hän oli ostanut viime kesänä 2600e.

Ja nyt sitä myydään nettimotossa 3800e hintaan. Juuri tälläinen toiminta vääristää pyörien hintoja, kun laitetaan pyörä vain "huvikseen" myyntiin, jos joku sattuis vaikka ostaa.
Ja eikö voi sanoa, että pyörä OLI HELVETIN EDULLINEN kaverille, jos voitti ajokauden sisällä 100 € pyörän hinnasta? Monenko kohdalla näin tosiaan on käynyt...

heh...virhe korjattu...

Ei se kauppa kannata vaan voitto. Eikä kauppiaat harrasta suuremmassa määrin hyväntekeväisyyttä. Ja ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa.

Suomessa on se periaate, että parasta pitää saada paskan hinnalla... Ja siitäkin vielä valitetaan...
Hauska muuten, että näitä hinnoista valittavia essonbaariukkoja oli silloin nurkat pullollaan, kun itse oli 10-15v. Ei näköjään muutu asia yhtään miksikään sukupolvien myötä
smile_org.gif

Lähellä eläkeikää ollut ex-työkaveri aikansa kitisi i h a n kaikesta rahaan liittyvästä. Oli kallista, rikkailla oli liikaa rahaa ja rikkaat pirulaiset vaan tahkosi lisää rahaa eli perinteiset aiheet. Tuli sitten vuosien saatossa kaunis kevätpäivä ja ukko huomasi, että perkele rahaa oli jäänyt kitsaasti elämällä vähän säästöön. Ostaa pätkäytti uuden avo-volvon ja lopetti rahasta valittamisen siltä istumalta.

Käykääs kysymässä tältä Bayliss -Ducatin ostaneelta hepulta, että muistiko se tinkiä...
wink.gif

Mikä näistä on se ylihintainen?  *kliks*
Tuolla otannalla kaikki, kun käypä hintahan on alle 3k€  
tounge.gif

Lähinnä halusin tarttua alkuperäiseen asiaan ajatuksen tasolla, mutta kuten mainitsinkin, niin omistajahan saa pyytää mitä vaan. Eri asia on meneekö kaupaksi, ja jos menee, niin varmaan sitten molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

Köyhyydestähän tässä valitetaan, ja itselle tämä reilu malli sopii paremmin. Harmittaahan se, kun uudet ovat budjettini ulottumattomissa ja jos käytetyissä ei hintataso ole mielestäni kohdillaan. Pari kertaa on ns. jobbari vienyt tavaran nenän edestä, ja pistänyt heti myyntiin kalliimmalla. No, hitaat kärsivät...

Jokainen saa tietysti valita ammattinsa ja harrastuksensa ihan vapaasti, silti halveksun, esim. näitä kirpputorien jobbareita, jotka pilaavat koko hienon kierrätysajatuksen. He ostavat uuden tulokkaa kaikki tavarat välittömästi, jos tämä ei ole osannut hinnoitella oikein. Laittavat sitten tavarat heti itse myyntiin kalliimmalla. Kartelli toimii näinkin, vai pitäisikö sitä kutsua markkinataloudeksi =) Mainittakoon, että itse en ole koskaan myynyt mitään kirpputoreilla, mutta olen seurannut sivusta. En kylä juuri myyntiä tee muutenkaan, kun olen luonteeltani keräilijä, joka ei pysty mistä omasta luopumaan.

Jeps, tämä on aihe, josta voi jeesustella loputtomiin. Annan kaikkien kukkien kukkia, joten turha provoutua, ja hyväksyn sinunkin maailmankäsityksesi.  
thumbs-up.gif

Vanha viisaus on että osta halvalla ja myy kalliilla. Eikä se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Nimenomaan tää on se vanha viisaus, uusi versio kuuluukin näin:
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka ei pyydä vielä enemmän!

Ei vaines, jos joku saapi myytävästään hyvän hinnan, vaikka jopa ylihinnan niin paljon onnea hänelle.

Mikä on itselle käypäsestä pelistä ylihinta. Taitaa olla niin subjektiivi-
nen käsite, ettei sitä kannata joukolla pohtia.

Yksi duunikaveri myi Pegaso -97 pari kuukautta sitten 2700e. Pyörän hän oli ostanut viime kesänä 2600e.

Ja nyt sitä myydään nettimotossa 3800e hintaan. Juuri tälläinen toiminta vääristää pyörien hintoja, kun laitetaan pyörä vain "huvikseen" myyntiin, jos joku sattuis vaikka ostaa.
Eli sun logiikallahan duunikaverisi on ollut ensin hintojenvääristäjä myymällä kalliimmalla,kun mitä itse maksanut?
Saa kai sitä myydä omaa mopoaan,sillä hinnalla,mitä haluaa pyytää..?
Ei auennu mulle(kaan) tämä "valitusvirsi"...

Back