Itse kyllä ymmärrän mitä ketjun aloittaja ajaa takaa. Kyse on markkinahinnan vääristämisestä, kun pyöriä pidetään "ylihintaan" myynnissä.
Nykyään on niin helppoa laittaa kaupattava tuote nettimyyntiin, vaikka ei tarkoitus olisikaan myydä. Oli myyjän tarkoitusperät sitten mimmoiset tahansa, niin äkkiä ainakin itse koen, että siinä yritetään pitää oman pyörän jälleenmyyntiarvoa korkeampana, kuin se ehkä oikeasti olisikaan. Tämä heijastuu myös muihin hintoihin, sillä jos nyt laittaisin oman ajopelin myyntiin, niin totta kait katsoisin mikä on yleinen hintataso, jota nämä haamupyörät ovat nostaneet. Toisaalta myöskään aivan järjettömästi hinnoiteltu tuote ei myy koskaan, ja vaikuttaa jossain määrin vähemmän hintoihin. Yksikin pyörä, jonka mallisesta olin kiinnostunut ja jollainen tuli viime kesänä hankittua, on edelleen kahden vuoden jälkeen myynnissä eräässä liikkeessä asiakkaan toimeksiantona. On turhaa yrittää saada omiaan takaisin. Käytetty on käytetty.
Toki kauppaaminen pitää olla vapaata, ja myyjä saa pyytää mitä haluaa. Totuus on, että tyhmä maksaa.
Oma moraalini ei vaan siedä näitä ylipyytäjiä eikä mustanpörssin kauppiaita -- ne on halveksuttavimpia kaupantekijöitä ikinä!
Jos, en jostain syystä pääsisi Madonnan keikalle, niin en pyytäisi lipuistani kuin omat takaisin. Pysyn ehkä köyhänä, mutta tyytyväisenä itseeni.
Se, tästä jeesustelusta, kohta korkkaan kauden
Tonza