• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvat allekirjoituksissa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuvat allekirjoituksissa.. - ...mitä mieltä olette?

• Eihän noita kestä katsoa

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei, vaikka pois saankin ne ohjauspaneelistani

• Kyllähän nuo tuolla passaa olla

• Kyllä, onhan minulla mahdollisuus olla niitä katsomatta

• Ääniä yhteensä
    0

JP-800

MotOrg ry jäsen
Itse hyvää esimerkkiä näyttäen olen saanut seurakseni näköjään monia muita allekirjoituksessaan kuvia käyttävän jäsenen.

Nyt tähän yritetäänkin tehdä linjaus että mitä näille tehdään? Eli annetaanko olla myös jatkossa vai vedetäänkö linja että kuvia ei saa käyttää allekirjoituksissa..

Allekirjoituksethan saa pois näkyvistä omasta ohjauspaneelistaan säätämällä eli tämän jälkeen ei näy kenenkään allekirjoitus.

Hyviä puolia...
-
-

Huonoja puolia
- rasittaa serveriä turhaan ja aiheuttaa turhaa tietoliikennettä
- viestiketjut venyvät
- viestiketjuista tulee kirjavammat ja ehkä "teinimäisemmät"
- modeemikäyttäjiä rassaa varmasti turhaan nuo kuvat tuolla

Itse olen Ei:n kannalla vaikka vielä tällä hetkellä huonoa esimerkkiä näytänkin ihan vain tuon serverin käytön takia.

Kuvahan vastaa tuhatta sanaa, mutta melkosen rasittavaa tuo on latailla hitaammalla yhteydellä. Ehdotan ihan simppeliä signaturea eikä mitään kuvia..

Tostahan tais olla puhetta "Paras Avatar" - aiheessa. Ne tosiaan siis menee sellaseks "jenkkifoorumiks" mitkä on kyllä sekavia kuin mikä. Mua ne ainakin siinä mielessä risoo
confused_orig.gif

Itse olen Ei:n kannalla vaikka vielä tällä hetkellä huonoa esimerkkiä näytänkin ihan vain tuon serverin käytön takia.
Noi sun sigussa olevat kuvat ei oo ainakaan mun koneilla katsottuna koskaan edes toimineet - säkun linkität niitä jostain "nanonano"-serveriltä indokiinasta (Moskova, Venäjä)... Mahdollisimman tyhmä veto
smile_org.gif

Muttajuu, asiaan. Itse järjestelmäylläpitäjänä olen sitä mieltä että tämän kokoisessa foorumissa kuvien käyttö siguissa lähtee aina hanskasta, viestejä on niin paljon että jo itse muu contentti tekee sivusta tarpeeksi raskaan ilman siguissa olevia kuviakin
smile_org.gif

sanoi:
Noi sun sigussa olevat kuvat ei oo ainakaan mun koneilla katsottuna koskaan edes toimineet - säkun linkität niitä jostain "nanonano"-serveriltä indokiinasta (Moskova, Venäjä)... Mahdollisimman tyhmä veto

Ei kun tuohan on mahdollisimman fiksua
biggrin.gif
Eipä ainakaan kasvattele tämän serverin tietoliikennettä
biggrin.gif

Ei millään pahalla mutta kyllä noi sigukuvat tuppaa hidastaan hemmetisti latausaikoja 128-ISDN:lläkin saati modeemilla. Pois vaan, on mun mielipide.

Edit: Aargh! Noihan voi poistaa omista asetuksista??
Sittenhän se on mulle se ja sama  
biggrin.gif

Viä kun sais niin että binäärisigut sais veks, mutta txt-sigut jäis
buttrock.gif

Mulle aivan sama...mutta poistin omani kaikesta huolimatta.

eek.gif
lookaround_orig.gif
biggrin.gif
...*marttyyri*....
wink.gif

smile_org.gif
Joo ei mullakaan ikinä näkyneet niin pois vaan (harmittaa ku ei tiedä mitä kuvia siellä on
veryangry.gif
)

Onko ton kuvan/kuvien kokoa muuten mitenkään rajoitettu? Joskus on ollu aika korkeita fotoja - haittaa ketjun seuraamista. Pienet kuvat ei haittaa (jos ne näkyy munkin koneella
wink.gif
)

Toi kuva on hyvä feature olla olemassa ja oikein käytettynä tosi jees, mutta kun se tuppaa lähtemään lapasesta. Kuka jaksaa modeemilla latailla joka kirjotukseen jotain giffejä ja  äsweeäffiä? Luettavuus kärsii...

idea3.gif
Tai sitte modet hyväksyis jokaisen kuvan, että se olis
- visuaalisesti hyväksyttävä
- fyysinen koko ok
- epäteinimäinen

jne.

Täytyy myöntää, että iteki oon miettiny josko tohon allekirjotuksen yhteyteen duunais jonkun järkyttävän viileen bannerin, mutta taitaa tän kekskustelun valossa jäädä tekemättä...

Kyllä varauksin, kuva pitäisi rajoittaa johonkin max korkeuteen, ettei ne venyttäis threadia älyttömän pitkiks. Ja tietysti tiedostokoko järkeväksi.
Kuviahan on netti pullollaan, ootteko pistäneet kuvat selaimestakin Off asentoon ettei se hidasta teidän modeemeita? Selaimissahan on tuo "temporary internet files/cache ect" ettei niitä ain tarvii imuttaa kun sama kuva eteen tulee..
Tuskin noita sigukuvia kaikki jaksaa/osaa edes tonne asentaa..?

Kyllä varauksin, kuva pitäisi rajoittaa johonkin max korkeuteen, ettei ne venyttäis threadia älyttömän pitkiks. Ja tietysti tiedostokoko järkeväksi.
Kuviahan on netti pullollaan, ootteko pistäneet kuvat selaimestakin Off asentoon ettei se hidasta teidän modeemeita? Selaimissahan on tuo "temporary internet files/cache ect" ettei niitä ain tarvii imuttaa kun sama kuva eteen tulee..
Tuskin noita sigukuvia kaikki jaksaa/osaa edes tonne asentaa..?
Kannatan tätä... eli tietyt maksimimitat oltava, niin ei sotke thredejä. Maksimitiedostokokokin voisi olla ehkä... ihan modeemisteja ajatellen...
smile_org.gif

Piti nyt itsekin joku kuva laittaa ihan kokeilumielessä, kun tästä nyt tuli puhetta...
tounge.gif

No tuossa on mielestäni kohtuullinen allekirjoituksen kuva koko...
Tuokin haetaan jostain venäjältä, uskokaa jo että jos noita kuvia liittää niin ne kannattaa liittää suomalaisilta servereiltä - varsinkin jostain Venäjältä on nuo putket niin tukkoisia että jo pienetkin kuvat hidastavat latauksia varsinkin selaimilla jotka näyttävät koko sivun vasta kun kaikki kuvat ovat ladattu...

Tuokin haetaan jostain venäjältä, uskokaa jo että jos noita kuvia liittää niin ne kannattaa liittää suomalaisilta servereiltä - varsinkin jostain Venäjältä on nuo putket niin tukkoisia että jo pienetkin kuvat hidastavat latauksia varsinkin selaimilla jotka näyttävät koko sivun vasta kun kaikki kuvat ovat ladattu...
No haetaan joo, vaikkei tuo nyt mistään ihan tukkoisesta paikasta tulekaan... mutta sinällään ihan asiaa jos laajemmasta käytöstä puhutaan. Yksi tapa olisi tietysti vastaava kuin noiden avatarien kanssa, eli rajatunkokoisen kuvan saisi ladata orgin palvelimelle... tietysti vaan jos kapasiteetti sen sallii?

Kyllä ainakin itselläni modeemikäyttäjänä hieman on hidastunut sivujen latautuminen viime aikoina. Eikös tuolla ole kuville oma albumisivusto, mihin kuvat voi lykätä.

sanoi:
Kyllä ainakin itselläni modeemikäyttäjänä hieman on hidastunut sivujen latautuminen viime aikoina. Eikös tuolla ole kuville oma albumisivusto, mihin kuvat voi lykätä.

Onhan siellä, mutta tuo se vasta meidän serveriä rasittaakin eli kaikista paras vaihtoehto on suomalainen serveri (joku muu kuin meidän) ja pieni kuva.

Back