• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kuvassa iskarin pohja, mitä ruuveja saa käännellä

Mutta mutta, tuossa pampussa on "nopeille" ja "hitaille" oma säätö. Tarkoittaako se sitten ajonopeutta?
Tarkoittaa iskarin männän liikkeen nopeutta, eli nopea säätö vaikuttaa esim. routakuoppiin yms. töyssyihin. Hitaan vaimennuksen säätämisestä kannattaa aloittaa kun haetaan ajettavuutta.
joo, kuten sanottiin, töyssyn iskemisnopeutta. maantien loivat töyssyt yleensä hitaille ja kiharat usein nopeille männille.

joko kattelit painumat tai uppoamat.. sit korkeudet ja niien jälkeen vaimennukset.

Aluksi.. kiitos vastauksista! Olen jokaiselle neuvolle ja mielipiteelle antanut arvoa.. Projekti junnaa vähän paikallaan tyhjän takarenkaan vuoksi, uusi tulee vasta tilipäivän jälkeen, sitä odotellessa. Iskari muuten kasvatti pituutta 5 mm, joka olikin samalla maksimi. Sopivalla kiintoavaimella kävi kätevästi. : )

Aluksi.. kiitos vastauksista! Olen jokaiselle neuvolle ja mielipiteelle antanut arvoa.. Projekti junnaa vähän paikallaan tyhjän takarenkaan vuoksi, uusi tulee vasta tilipäivän jälkeen, sitä odotellessa. Iskari muuten kasvatti pituutta 5 mm, joka olikin samalla maksimi. Sopivalla kiintoavaimella kävi kätevästi. : )
Ne painumat nyt ensin ! Ruuvaa sitä iskaria sen jälkeen, joku ihme pakkomielle nostaa sitä perää ?

"Olen jokaiselle neuvolle ja mielipiteelle antanut arvoa.."
Ai jaa.

..jr66. jos oikein tarkasti katsot niin kokeile löydätkö tästä viestiketjusta mitään mainintaa niistä painaumista. jos et niin älä anna sen vaivata, elät vain elämääsi kuin tähänkin asti. kaikki kun eivät voi olla lahjakkaita kaikessa!

En minäkään lahjakas ole, enkä löytänyt muuta kuin että painumat on pahvilapulla tallin seinässä. Moni olisi selvästi halunnut tietää ne numerot auttaakseen, mutta et ilmeisesti halua niitä sanoa. Enkä löydä ketjusta viitteitä siihen, että olisit niitä säätänyt. Ilmeisesti kuitenkin olet, kun noin vihamielisesti auttamishaluisille vastailet
wink.gif

"Katselin jani partasen kirjoituksia ja tarkistelin takapumpun säätöjä, kyllä ne "tontillaan" olivat, niinkuin joku oikea ratakettu tapasi sanoa.." = tuolla yritin sanoa että ei niissä isompaa vikaa ole.   .. ja tuossa edellisessä vastasin suoraan kun kerta viesti johon vastasinkin oli ihan yhtä suora. vai mitä sanoo asikkalan mies? vai olenko ainut joka ( muka ) luki myös rivien välistä?  
biggrin.gif

het kun käyn morjestamassa mopoani otan ne luvut mukaan ja lykkään ne tänne. se mopo ei vaan ole vieressä ja kun on tätä muutakin elämää.. toki ehkä priorisointi on sitten vinksallaan  
wink.gif

No joo, kannattais ens kerralla ainakin lainata se pätkä, jonka perusteella kirjoittaa, ettei muiden tarvi yrittää päätellä ja lukea ajatuksia.
Toivotaan että homma tulee kuntoon, sehän tässä kuitenkin on pääasia.

..jr66. jos oikein tarkasti katsot niin kokeile löydätkö tästä viestiketjusta mitään mainintaa niistä painaumista. jos et niin älä anna sen vaivata, elät vain elämääsi kuin tähänkin asti. kaikki kun eivät voi olla lahjakkaita kaikessa!
En löydä mainintaa painumista enkä anna sen vaivata, lähden
062802moto_prv.gif

Elän elämääni kuten tähänkin asti
mad.gif

En ole lahjakas missään.

Melkein unohdin laittaa ne painaumat..  
biggrin.gif

takana staattinen 5 mm, dynaaminen 34 mm
edessä staattinen 25 mm, dynaaminen 36 mm

Vähän kesti noi, tuli takarenkaan puhkeaminen ja sellainen parin-kolmen päivän laskuputous osuivat samalle aikaa. Budjetti on vieläkin pahasti alijäämäinen mutta uuden renkulan sentään sain jo alle.

Ihan raivokkaan hyvä ajaa. Pakko kehua vaikka se haisisikin!
062802jumpie_prv.gif
Sellainen juttu vielä vaivaa mieltä, jos nyt haluaisin hiuksia halkoa, että saisinko nopeita pehmentämällä korkeita möykkyjä sileämmiksi. Siis asfaltissa esim 5 cm pykälä johon päräytän reilua satasta. Toisaalta olen vähän taikauskoinen enkä malttaisi nyt naksutella kun on nii-in hyvä. Noi painaumat tuli vähän kuin sattumalta, en osaa sanoa josko enempi-vähempi esijännitystä olisi vielä pareet. Eikä siihen ole tarvetta koskeakkaan..

Hitaat ja nopeat on molemmat 10 napsua kiristetty löysimmästä mahdollisesta ja paluu on 14 kiristetty löysimmästä mahdollisesta.

... edit...

mun kolmen vuoden kokemuksella ei ali-/yliohjaa. kulkee kuin raiteilla mutkassa, sallii jarrutuksen/kiihdytyksen/ajolinjan muuttamisen kumpaankin suuntaan mutkassa. tähän asti olen pitänyt leveämpää ohjaustankoa, jonka siihen olen joskus vaihtanut, huonona radalle koska työntöohjaus tuntui vaativan suhteettoman paljon voimaa loivassa mutkassa täyskaasukiihdytyksessä. nyt sekin korjautui. Toki on mainittava että tuo työntöohjaushuomio oli ajalta alkuperäisellä vaimennuksella. Ei se varmaankaan liity perän korotukseen vaan tarkempiin painaumien säätöön.

Tuolta löytyy vähän tieteellisempää tutkimusta jousituksen säädöistä. Monta sivua hienoa tekstiä ja muutama kuvakin.
En tiedä onko tuo tehty perstuntumalla vaiko taskulaskimella.

Se on vain tuota vierasta murretta jonka kääntämisestä tulee pitemmän päälle pää kipeäksi, eikä tuota jaksa muutenkaan kovin pitkään lukea.

http://www.sportrider.com/suspens....ex.html

ja toinen samasta paikasta:

http://www.sportrider.com/tech....ex.html

Back