• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut Pirkanmaa 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä... 'Kaukajärvellä kunnostetaan Haiharanpuisto, Iso-Viluseen skeitti- ja bmx-paikka'. Suosittelen käymään. Sieltä on ihan hauskat näkymät ja miksei vähän seurata skeitti/bmx touhujakin.. :)

Tämä nyt vielä siis EDELLISELTÄ rastilta, ettei sotke tuota terppa23:sen uutta rastipaikkaa! :thumbup:
25ird07.jpg

Herwoodin vesitorni. About tuossa
Ihan yhtä juurelle en löytänyt reittiä (paitsi kävelyteiltä näyttäneitä), mutta jonkilaisen baarin pihasta löytyi tällainen kuvakulma.

411514493.jpg

Seurailin aikani synkkien sadepilvien peittämällä taivaalla leijunutta kirkasta repeämää ja päädyin ottamaan tuolla uuden kuvan.
Päivän luonne huomioiden on jokseenkin hämmästyttävää, että sai ajaa ihan oikeasti auringon paisteessakin.

411514492.jpg

Viimeksi muokattu:
Kyllä tuonne pääsee jopa lähemmäksi kuin mistä kuvattu. Siellä on kahvila tms. ja näkyi olevan oikein parkkis juurella. Jatketaan offtopicilla eli ei kellään vinkkiä androidissa tuohon kuvan kääntöön? Jos käännän kuvan niin tallennus muoto muuttuu ja foorumi herjaa sopimattomasta laajennuksesta tms. Tai sit pitää vaan ottaa kuvat vaakana.

terppa23: mä oon ladannu kuvan suoraan tonne tinypic.comiin. Itse suosin tätä kyseistä sen vuoksi, että ladatessa saa kuvab resizettyä 640x480 kokoon - eli foorumille sopivampaan muotoon. Noita kuvien houstaus palveluitahan löytyy kyllä sitten pilvin pimein kun niitä alkaa etsimään.. :)

Niin ja jatketaan Herwoodi OT:lla. Mä oon vieny ulkopaikkakuntalaisia Pynsän näkötornin lisäksi jo vuosikaudet tuonne Herwoodin vesitornille. Siä ylhäällä on kämänen kuppila, Häränsilmä nimeltään ja komeet maisemat. Siitä hiekkakentän kupeessa lähtee kävelytie tornille. :thumbup:

terppa23 sanoi:
ei kellään vinkkiä androidissa tuohon kuvan kääntöön? Jos käännän kuvan niin tallennus muoto muuttuu ja foorumi herjaa sopimattomasta laajennuksesta tms. Tai sit pitää vaan ottaa kuvat vaakana.

En ole koskaan käyttänyt Android-laitetta, mutta kuvittelisin siihen löytyvän jonkun kätevän appsin, jolla kuva kääntyy ilman tiedostomuodon vaihtumista.

Itse lataan kuvani ilmaiseen picturetrail.com -palveluun, jonne kuva yleensä ilmestyy juuri oikeassa asennossa.
Ja jos ei ilmesty, palvelussa on edit-toiminto, jolla sen voi helposti kääntää.

Myös kuvakoon voi asettaa haluamakseen oletusasetuksiin, jolloin kuva latautuu palveluun aina halutun kokoisena.

Kuvan pyöräyttäminen on varsin simppeli toimenpide kyseisessä palvelussa, senkun valkkaa kuvan oikean asennon:

PICTURETRAIL.JPG

terppa23 sanoi:
Kyllä tuonne pääsee jopa lähemmäksi kuin mistä kuvattu. Siellä on kahvila tms. ja näkyi olevan oikein parkkis juurella. Jatketaan offtopicilla eli ei kellään vinkkiä androidissa tuohon kuvan kääntöön? Jos käännän kuvan niin tallennus muoto muuttuu ja foorumi herjaa sopimattomasta laajennuksesta tms. Tai sit pitää vaan ottaa kuvat vaakana.

Puhelimesta asetuksista automaattinen kuvan (näytön) kääntö päälle, nappaa kuva, lataa palvelimelle, kopioi url ja tänne foorumille liitettäessä klikkaa pois se ruksi, jonka alla lukee Kopioi tiedosto alkuperäisestä lähteestä ja luo paikallinen viittaus.

Androidin versiosta riippuen kuvaa voi editoida ja käännellä puhelimellakin avaamalla kuvan puhelimessa, tökkäämällä kuvaa kerran tulee oikeaan ylänurkkaan kolme allekkaista pistettä. Tökkää noita pisteitä ja valitse kuvan kääntö tms.

Ok. Kiitos ja kummarrus neuvoista. Ongelman ydin lienee ollut se, että olen ladannut kuvan suoraan kameralta foorumille.Eli lisää tiedosto ja sit suoraan kuva kameralta. Kuvakoon olen rajannut kamealta tuohon foorumin suosittelemaan hieman vajaaseen 98kt:n. Tarvinnee ottaa joku kuvapalvelu tuohon väliin. Flickr:a ja Googlen vastaavan olenkin käyttänyt, mutta mobiilisti usein paskan verkon varassa noita ei voi hirmu kätevinä pitää. Tarvii tutustua noihin mainittuihin josko olisivat toimivimpia.

T:Terppa

Kävin eilen illalla tarkastamassa 4 aakkosasemaa, yksikään ei täsmännyt.
Pakko myöntää, ettei huoltoasemien pihojen kiertäminen oikein nappaa.

Ehkä joku toimiva vihje voisi pistää eloa Pirkanmaankin jahtiin, saataisiin rasti taas liikkeelle.

rakennusmetsuri sanoi:
kävin eilen illalla tarkastamassa 4 aakkosasemaa, yksikään ei täsmännyt.
Pakko myöntää, ettei huoltoasemien pihojen kiertäminen oikein nappaa.

Ehkä joku toimiva vihje voisi pistää eloa pirkanmaankin jahtiin, saataisiin rasti taas liikkeelle.

+1 :thumbup:

Täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Voin laittaa vinkiksi,että Valkeakoski, Pälkäne, Kangasala, Orivesi ja Mänttä on käyty katsomassa, eikä ainakaan mun silmään näyttänyt samalta.

Helpoksi luulin...Löytyy reitiltä Mänttä- Ruovesi- Kuru- Parkano-Ikaalinen ja ko. pihassa on myös sale. Ja löytyy kuukkelin karttahausta...ei tosin täysin samanlaisena :)

Viimeksi muokattu:
Kohde tiedossa, mutta ei ehdi ajelemaan tällä viikolla. Kieltämättä hivenen haasteellinen löydettävä oli. AGA-nestekaasu jälleenmyyjäkartta auttoi hieman rajaamaan aakkosasemia. Ja tosiaan Salen takaahan tuo sitten kuitenkin löytyi.

Back