cbr600äffä
MotOrg ry
Aarra sanoi:-Kuva on otettava julkisesta rakennuksesta tai paikasta, mielestäni esim yksityiset navetat ovat vahvasti harmaalla vyöhykkeellä
Tästä mä olen hiukan erimieltä. Esimerkiksi google maps - palvelussa on kuvailtu suomen navettoja aika tavalla, enkä näe että tässä on mitään juridista ongelmaa. Ja jos aarra tarkoittaa että kuvassa pitää lukea joku firman nimi tai muu tunnistetieto että sen löytää 2 sekunnin googlettamisella, niin sitten pitäisi kaikenmaailman kirkontornitkin, hyppyrimäet, patsaat kieltää ja muut maamerkit missä ei näy tienviittaa tai osoitetta.
Jos pyrkimys on päästä eroon niiistä loistavista "Pentele! mäpäs tiedän tuon" elämyksistä, niin sitten voidaan pistää jo suoraan google maps linkki, että ajakaa tuonne. Siellä se on.
Ymmärrän toki että näin jahtikauden kääntyessä loppuun, alkaa ihmisillä vähän pinna kiristyy jos ei jahtipaikat vaihdu, mutta kesällä kun ajokelejä riittää niin pitäisi antaa mahdollisuus hieman epäselvempiin rasteihin, ja hyväksyä että ne eivät ihan tunnissa ole noudettu. Ainakin minulle tämän jahtaamisen suola on paikan etsiminen pyörän selässä eikä osoitteen googlettaminen ruudun äärellä.
Loppuun vielä haluaisin todeta että ei yksikään rasti ole vielä jäänyt hakematta. Viimeistään vinkeillä paikat on käyty poimimassa.
-tuomas-
edit: Quote - tagit pielessä