• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut Länsi-Uusimaa 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Thilia Thalia Thallallaa, nyt ajellaan ja tietovisoja sitten ensi talvena taas.

IMG_3028.JPG

Lammaslammentie, Vantaa

Viimeksi muokattu:
Nyt on pakko sanoa jo, että Vittu mikä narina kun on vähän vaikeampi kuva jota ei tunnista heti kun siinä ei lue esim. "MYYRMÄEN KIRJASTO".. Tää ei ole mikään ajokilpailu, ajella voitte ihan itsekseenkin, vai mitä järkeä tässä nyt lopulta on jos vaan aina kerrotaan minne pitää ajaa eikä itse tarvitse miettiä mitään? Osa hupiahan on mennä tutkimaan "jos se olisi vaikka se..?" jne

Jos esim. Tonttuj haluaa tälläisen mallin, missä kerrotaan kohde aina etukäteen, niin voin laittaa listan minne kaikkialle voit ajaa ja otat sitten kuvan sieltä todisteeksi..

Säälin, jos sinun ajelusi on sitä, että tarvitset kohteen jonne ajaa.

Z-man sanoi:
Nyt on pakko sanoa jo, että Vittu mikä narina kun on vähän vaikeampi kuva jota ei tunnista heti kun siinä ei lue esim. "MYYRMÄEN KIRJASTO".. Tää ei ole mikään ajokilpailu, ajella voitte ihan itsekseenkin, vai mitä järkeä tässä nyt lopulta on jos vaan aina kerrotaan minne pitää ajaa eikä itse tarvitse miettiä mitään? Osa hupiahan on mennä tutkimaan "jos se olisi vaikka se..?" jne

Jos esim. Tonttuj haluaa tälläisen mallin, missä kerrotaan kohde aina etukäteen, niin voin laittaa listan minne kaikkialle voit ajaa ja otat sitten kuvan sieltä todisteeksi..

Säälin, jos sinun ajelusi on sitä, että tarvitset kohteen jonne ajaa.

Hiukan liian henkilöön menevää minun makuuni. Mitäs jos ajeltaisiin? Tämän systeemin hyvä puoli on, että on erilaisia kohteita. Välillä helpompia ja välillä vaikeampia.

Aarra sanoi:
Hiukan liian henkilöön menevää minun makuuni. Mitäs jos ajeltaisiin? Tämän systeemin hyvä puoli on, että on erilaisia kohteita. Välillä helpompia ja välillä vaikeampia.

Niin, mutta kun kuitenkin täällä eräät/eräs aina kitisee :)

Taidanpa jättää tämän kesän kuvajahdit väliin, jos tälläinen meno jatkuu :ohmy:

Todellisuudessa jää väliin, jos en saa toimivampaa anteroidivehjettä jostain.
Tokihan sitä voisi aina kamerarepunkin kanssa ajella ja etsiä hienoja kuvia sellaisista paikoista, joihin muut eivät uskalla ajaa :hanuria:

Z-man sanoi:
Niin, mutta kun kuitenkin täällä eräät/eräs aina kitisee :)

Hölmöähän tässä onkin että kritiikki aina esitetään tekstiviestitse, mailein tai yksityisviestein. Harvemmin täällä.
Mutta vaikenen Lännen osalta tänä kesänä.

Miikam sanoi:
Taidanpa jättää tämän kesän kuvajahdit väliin, jos tälläinen meno jatkuu :ohmy:

Todellisuudessa jää väliin, jos en saa toimivampaa anteroidivehjettä jostain.
Tokihan sitä voisi aina kamerarepunkin kanssa ajella ja etsiä hienoja kuvia sellaisista paikoista, joihin muut eivät uskalla ajaa :hanuria:

No juu, skippaan suosiolla koko Lännen niin saatte rauhan.
Itse en omaa mukana kannettavaa tietokonetta, enkä aja kotiin katselemaan uusia kuvia.
Kuvat katselen kännykästä tien päällä ja olen itse pyrkinyt palvelemaan kuvilla muitakin mobiilijahtaajia niin, että paikan voi tunnistaa kännykästä katsomalla ilman monen tunnin/päivän kuukkeliajeluita.

Ihan hyvä systeemi täällä on, helposti, tai helpohkosti tunnistettavia paikkoja joten ajaminen on pääasia. Jos haluaa etsiä rasteja vinkkien, kuuklekameran ja kolmiomittausten kanssa niin tervetuloa Kurapyörien kuvajahtiin, haastetta lisää se että siellä asfaltin loppuminen ei ole esteenä rastin laitolle...

Toiveena olisi että rastin löytäjä laittaisi karttalinkin tai osoitteen löydetylle rastille, silloin tietämättömät tietää missä rasti oli.

Ei tehdä asioita niin hemmetin vaikeeksi.

Nyt niitä pipoja löysemmälle ja uutta kuvaa näytölle:thumbup:

Lippulaivan viereinen minigolf kenttä.

1b6ed.jpg

Uusi rasti on mukavan mutkatien päässä, edellisestä rastista noin 27km tietä pitkin lounaaseen.

2f0b7.jpg

Spolli tuli ilmoittamaan että tuolle parkkipaikalle ei saa pysäköidä. Upinniemen varuskunnan portti.

a62a7.jpg

Sama kunta edellisen kuvan kanssa...

a40ed.jpg

Nyt on kuvassa vaihteeksi vähä pixeliä phonella suoritetun zoomauksen takia.

Back