• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut Keski-suomen ympäristö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bannaani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No pitihän se itse
proIkpk.jpg

Käyntiosoite Kuusanmäentie 7, Niittyaho, Muurame
Ajo-ohje (a) Jyväskylä -(tie 9)-> Tampere 20 km, oikealle "Kuusanmäki" -> "Niittyaho" 300 m, -> "Hiekkarinteen lava" 500 m. (b) Korpilahti -(tie 9)-> Jyväskylä 10 km, oikealle "Kuusanmäki", vasemmalle "Niityaho" 100 m.
Koordinaatit WGS84 N62°05'29.8" E25°37'44.4"

Viimeksi muokattu:
No sitten
k3p0eq.jpg
Ei saanut pihaan ajaa.
Näköjään rakennettu 1926 ja on ........ työväenyhdistyksen:right:
Kuukkeliautokin on käynyt kääntymässä.

Viimeksi muokattu:
gixxerman sanoi:
Käyhän nyt jo Sir Esos hakemassa tuo,kun itse ei tanssia harrasta,niin ei oikein aukene.:kääk:

Kiitti kannustuksesta, Sir ´gixxerman´.
Ainoa ´syy / seli-seli´ meikän pirtissä pysymiseen on se, että ... en ole onnistunut muokkaamaan kulkineeseen . . . viilennysliiviä. Tuo ´Emman´ rivinelonen pukkaa vas. koipeen melkoista saunalämmintä, joten se kehon seutu tulee olla suojattu. Puuvillahaalarin alla olenkin pitänyt jääkiekkomaisia kevyitä sääri-polvisuojia.
Kotikattikin läähättää ja koisii ketarat sikin sokin soffan nurkassa, kun . . . ulkona on vielä helteisempää.

Tulevana viikonloppuna suunnistuksen suunnitelmana on . . . Imatra. Ans kattoo kui äijän käyp :O

Sir 'ilpom 1500' on muokannut uutta mielenkiintoa kohteeseen, kiitos.
Sijaintia on haeskeltu niin, että ...
Säynätsalokin on kuukkelilla koluttu, mut-ku . . . pummeja vaan pukkaa :no:

EsosRS sanoi:
Sir 'ilpom 1500' on muokannut uutta mielenkiintoa kohteeseen, kiitos.
Sijaintia on haeskeltu niin, että ...
Säynätsalokin on kuukkelilla koluttu, mut-ku . . . pummeja vaan pukkaa :no:

Sir ilpo antaa misinformaatiota kohteesta, eikä noudata 'uusi tieto - uusi viesti' - formaattia.
Eihän tuo ole kuin säynätsalossa päin ja kuvan nimi on pelkkää harhaanjohtamista.

juhan sanoi:
Sir ilpo antaa misinformaatiota kohteesta, eikä noudata 'uusi tieto - uusi viesti' - formaattia.
Eihän tuo ole kuin säynätsalossa päin ja kuvan nimi on pelkkää harhaanjohtamista.

No juu, löytyihän se vihdoin ja viimein . . . melkoisen metsästyksen jälkeen. Linkin kaavaprujuja piti aika tarkkaan lukea, ennenkuin kohteen nimi avautui. Olin kuukkelilla kulkenut kohteen tietä, mutta huolimattomuutani missasin paikan. Tuo seutukunta on minulle lähes täysin tuntematonta.

ilpom1500 sanoi:

Ole hyvä :)
Kuvasi nimi (Kuvan tiedot) teetti puuhaa . . . uskoen sen oikeellisuuteen. Aluksi seikkailin hakusivustoilla ihan toisella alueella, 50 km pohjoisemmassa.

Olen tarjonnut muutaman kerran ottamaan oppia Päijät-Hämeen Kuvajahtailusta, mikä on ollut minulle esimerkkinä ja on sitä yhä . . . avoimesta ja vihjaavista kohteiden valinnoista. Minusta tämän kaltaisen harrastuksen tuskin tarvitsee olla piilopuuhastelua, niin hauskalta ´kenkkuilulta´ kuin se vaikuttaa joistakin olevan. Aikaa kuluu aivan turhaan näpertelyyn kohteen etsinnässä tietsikalla . . . perstuntumaa koetellen ja . . . yritä sekä erehdy . . . ties kuinka monta kertaa.

Kohtulliset vinkit kohteiden kuviin, jah . . . jahti alkaa sujumaan . . . mielekkäästi.

Kuvajahtiajelut Keski-suomen ympäristö

Taida kenenkään aika riittää jos ei mitään aavistusta ole. Kuukkeli on hyvä vinkin antaja jos kohdalle sattuu. Loppu sitten konepyörällä kun tietää tai arvaa pääilmansuunnan.

Juu . . . ´kuukkeli´ tarjoaa kohteen suuntiman jah, konepärrällä sitten kiikutetaan kameralla varustettu internet-ihmevekotin osoitteeseen. Laakastaan ja tarjotaan datavirtaa eetteriin, jos sattuu hajakenttä olemaan suosiollinen. Jos se ei luonaa, niin konepyörällä siirrytään paremmille bittidatan siirtokentille.

Sitten . . . vetäydytään kytikselle oottelemaan, jos (!) joku alueasiantuntija piankin hiffaisi juuri asetetun uuden kohteen ja kipaisisi sen pikapikaa noutamassa ja hetikohta tarjoaisi uutta kuvaa. Jne . . .

Aktiivisimmilla seuduilla inokkaat jahtaajat suuntaavat sankoin joukoin tunistettuun kohteeseen saapuen sinne samoihin aikoihin. Kuvia tallentuu laitteiden sisuksiin ja kilvan kukin uppaa omaa otostaan. Se, jonka kuvan Orgin sivusto suostuu valitsemaan kaikista tarjolla olevista, on . . . onnellinen voittaja.

Uutta kohdetta lähdetäänkin etsimään porukalla sovussa :orgmp:. Taik sit jotenskin toisin :D

Back