Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä voin käydä, kun ei muita näy kiinnostavan...Go-Za:lta tuttuun tapaan helposti tunnistettava kuva.![]()
On ollut ilo seurailla Helsingin kuvajahtia. Viime kuukauden kuvajahti pyöritys on ollut todella mukavan nopeata ja hyvällä huumorilla olevia jahtikuvia jotka on ollut helposti tunnistettavia. Porukka on hyvin tutustunut keskenään ja kuka vaan olisi noita kuvia pystynyt hakemaan.Mä voin käydä, kun ei muita näy kiinnostavan...Go-Za:lta tuttuun tapaan helposti tunnistettava kuva.![]()
- Kari
Tätä juuri tarkoitin, mitä itsekkin kirjoitit. Foorumin säännöissä EI ole mitään epäselvää?Ketjun otsikko eli aihe on "Kuvajahti" ja säännöt tähän kuvajahtiinkin on alussa annettu. Periaatteessa kaikki muu kuin itse kuvien julkaiseminen on "aiheen ulkopuolelta" eli OT.On ollut ilo seurailla Helsingin kuvajahtia. Viime kuukauden kuvajahti pyöritys on ollut todella mukavan nopeata ja hyvällä huumorilla olevia jahtikuvia jotka on ollut helposti tunnistettavia. Porukka on hyvin tutustunut keskenään ja kuka vaan olisi noita kuvia pystynyt hakemaan.Mä voin käydä, kun ei muita näy kiinnostavan...Go-Za:lta tuttuun tapaan helposti tunnistettava kuva.![]()
- Kari
Ihmettelin miksi tänään ei kuvat ole vaihtunut, luulin syyksi isäinpäivää mutta huomasin että eilen porukka hiljentyi "uuden" moden viestin jälkeen?
Luin ajatuksella viestin ja katsoin tämän foorumin säännötkin. Mielestäni kukaan, siis kukaan! Ei heistä ole kirjoittanut mitään halventavaa tai ketjusta poikkeavaa viestiä, vaan ainoastaan jakanut päivän jahtitunnelmia. Mikä taas puoltaa foorumin sääntöjäkin. Ei ole iso asia näin loppukautena selata muutamaa sivua läpi ja etsiä tuorein jahtikuva?
Mielestäni tulevan moden kannattaisi miettiä miten asiat tuo julki.
Rakentavalla keskustelulla olisi saanut porukan ymmärtämään mikä häntä niin häiritsee keskustelu ketjussa.
Aikuismaisesti olisi ilmoittanut että p-jauhannassa olisi avattu ketju ot keskusteluille ja olisi mukavampi seurata jahtikuvia ilman ylimääräisiä löpinöitä. Turha uhkailu ja purukan hiljentäminen näin talviaikaan ei tuo mitään positiivista mieleen! Jahtaajia ei ole montaa jäljellä ja kesällä vastaavaa ot keskustelua ei edes ollut??
Ei mulla tässä muuta, mukava on ollut seurailla talvijahdin etenemistä ja toivon että joku löytää uusimman kuvan, että jahti jatkuisi asiallisesti eikä loppuisi tuollaiseen vaikeaan kuvaan joka on mielestäni keskikesän kuvia, kun jahtaajiakin on 10*määrä tämän hetkisiin??
Säännöissä tästä mainitaan pykälässä 6: "Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen".
Käytännössä kaikki OT viestit vaikeuttavat itse aiheen seurantaa eli onko viimeisin kuva haettu tai onko uusi kuva julkaistu. Ongelma kärjistyy kun joku on lähtenyt kotoaan ajelemaan ja jahtaamaan kuvia. Mukana on moottoripyörä ja kännykkä... näistä jälkimmäisellä siinä sitten yritetään netissä moto.orgin sivuilla surffailla ja seurata miten jahti etenee. Seuraaminen on lähes mahdotonta kun ketju on täynnä kaikkea muuta kuin itse aiheeseen kuuluvaa, eli kuvia.
Aamen.Tämä on lienee **Keskustelufoorumi** ja ainakin sen nojalla itse skriivailen.
Ehkä ensi vuonna on sitten kaksi eri jahtiketjua, Go-Za perustaa sellaisen missä on vain kuvia?
Ja joku muu joka haluaa vapaampaa kirjoittelua perustaa sitten sellaisen ketjun?
Go-Za luo omat sääntönsä omaan ketjuunsa ja se joku muu sitten omat sääntönsä siihen vapaaseen ketjuun?
Ensi kauden jahtia ajattelen, annan äänen tonttuj:n ehdotukselle.Aamen.Tämä on lienee **Keskustelufoorumi** ja ainakin sen nojalla itse skriivailen.
Ehkä ensi vuonna on sitten kaksi eri jahtiketjua, Go-Za perustaa sellaisen missä on vain kuvia?
Ja joku muu joka haluaa vapaampaa kirjoittelua perustaa sitten sellaisen ketjun?
Go-Za luo omat sääntönsä omaan ketjuunsa ja se joku muu sitten omat sääntönsä siihen vapaaseen ketjuun?![]()
Siis sinä olet ymmärtänyt tulevan roolisi modena kyllä aivan metsään....... Onneksi en ole vielä mode joten voin osallistua keskusteluun ja ehkäpä sitten kun olen sellainen saattaisin itseni jäävätä tekemästä mitään muutoksia, tehköön sitten muut modet mitä tekevät.....
Ehkä meidän pitäisi kysyä topicin aloittajalta eli Panulta että millaisena hän haluaa aiheen pysyvän, jos nykyinen ot:lla höystetty ratkaisu on hyvä silloinhan on kätevintä vain muuttaa alkusivulla olevaa aihekuvausta jonka jälkeen kaikki on taas hyvin. Jos taas Panun tahto on, että ketjussa on vain ja ainoastaan kuvia, niin tämähän on selkeä viesti siitä, että meille ot:n kirjoittajille ja lukijoille tarvitaan uusi erillinen ketju.Siellä nyt saivarrellaan! Avausviestissä on selvästi mainittu ja kerrottu mikä on tämän ketjun aihe ja idea, siellä EI puhuta mitään että kuvien välissä saisi tai pitäisi tai voisi kommentoida kuvia. Eli jos ollaan tarkkoja niin kaikki höpinä on todellakin tässä ketjussa OT! Onneksi en ole vielä mode joten voin osallistua keskusteluun ja ehkäpä sitten kun olen sellainen saattaisin itseni jäävätä tekemästä mitään muutoksia, tehköön sitten muut modet mitä tekevät.Ottaa reissun päältä jostain suht helposti tunnistettavasta kohteesta kuvan kera prätkänsä ja laittaa tänne foorumille. Tämän kuvarastin hakeepi seuraava innokas ja todistaa paikallakäynnin ottamalla kuvan omasta mopostaan samalla paikalla. Sen jälkeen on oikeutettu laittaa uuden rastin.
Kuvitelkaapa vaikkapa ketju "jatkotarina" jos siellä sen 3:n sanan lisäksi saisi selosataa, spekuloida ja kommentoida muiden ja omia lisäämiään sanoja... Se vain olisi täysin OT.
Kun tämä ketju aloitettiin, yhtä moderaattoria pyydettiin Panun kanssa editoimaan yhteistyössä tarvittavat säännöt tuohon aloitusviestiin.Juu pitää paikkansa. Ja moderaattoria ja sen toimia saa toki arvostella ja kyseenalaistaa ja siksi sanoinkin että varmaan jääväisin itseni tekemästä mitään muutoksia jos osallistuisin keskusteluun. Saisi muut modet tehdä muutoksia ja poistaa kommentteja jos katsovat sen aiheelliseksi.Siis sinä olet ymmärtänyt tulevan roolisi modena kyllä aivan metsään....... Onneksi en ole vielä mode joten voin osallistua keskusteluun ja ehkäpä sitten kun olen sellainen saattaisin itseni jäävätä tekemästä mitään muutoksia, tehköön sitten muut modet mitä tekevät.....
Ei se mode ole mikään ylijumala joka ei saa keskustella, vai onko?
Moderaattori on ihan samanlainen kirjoittelija kuin me muutkin.
Moderoinnin tarkoitus ei liity siihen tavallisena kirjoittelijana olemiseen.
Juuri näin!Ehkä meidän pitäisi kysyä topicin aloittajalta eli Panulta että millaisena hän haluaa aiheen pysyvän, jos nykyinen ot:lla höystetty ratkaisu on hyvä silloinhan on kätevintä vain muuttaa alkusivulla olevaa aihekuvausta jonka jälkeen kaikki on taas hyvin. Jos taas Panun tahto on, että ketjussa on vain ja ainoastaan kuvia, niin tämähän on selkeä viesti siitä, että meille ot:n kirjoittajille ja lukijoille tarvitaan uusi erillinen ketju.
Ainakin allekirjoittaneen mielestä tästä on nyt tehty ihan liian iso ongelma.
Minä nyt tässä lätisen kuitenkin. Kukaan ei sitä keskustelua ole käsittääkseni edelleenkään kieltänyt. Tämä ketju on varsinkin viimeaikoina mennyt siihen suuntaan, että täällä jatketaan kahvipöydissä käytyjä keskusteluja ja paikalla olemattoman voi olla hankala edes ymmärtää, mitä ydinporukka tarkoittaa. Sisäpiirin vitsejä ja viittauksia kun ei ulkopuolinen ymmärrä.Mun mielestä on aivan turha alkaa lätisemään