• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuvajahtiajelut, Etelä-Karjala.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeHooTee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
dnyjqe.jpg

Jansson74 sanoi:

Mäen päällä on ollut Kemiran rikkihappotehdas, joka on suljettu -60/-70 -lukujen vaihteessa. Hapon valmistuksessa on käytetty koksia, joka on tuotu laivoilla ja laivat on purettu tuon järvessä näkyvän himmelin luona. Kyseisessä paikassa on ollut köysirata, jolla koksi on siiretty laivoista mäen päälle tehtaaseen.

Mikeyx sanoi:
Mäen päällä on ollut Kemiran rikkihappotehdas, joka on suljettu -60/-70 -lukujen vaihteessa. Hapon valmistuksessa on käytetty koksia, joka on tuotu laivoilla ja laivat on purettu tuon järvessä näkyvän himmelin luona. Kyseisessä paikassa on ollut köysirata, jolla koksi on siiretty laivoista mäen päälle tehtaaseen.

Hieno historiapläjäys from Mikeyx, onko se tehdas vieläkin siellä ilman mitään toimintaa?
Jansson74 ajoitko vastaan melkein siinä Hurukselan myllyllä?

perazzi sanoi:
Hieno historiapläjäys from Mikeyx, onko se tehdas vieläkin siellä ilman mitään toimintaa?
Jansson74 ajoitko vastaan melkein siinä Hurukselan myllyllä?

Ajoin, myöhästyin pari minuuttia rastilta :right:
Välillä kuva ei siirry moneen päivään ja nyt on pari kertaa käynyt niin että toinen jahtaaja on muutamaa minuuttia ennen minua ehtinyt kohteeseen. Kuuluu lajiin ja tekee tästä jänskää :orgmp:

Joutsenon vesitornihan se siinä.

Ja tässä uutta kuvaa mukavan tien varrella. Huom. suljettu su ja ma, eli en itsekään päässyt kahville.

Uus, kestopäällyste tulee kyllä ihan tienviitalle asti, mut meinasin kuitenki, et upotan mopon tohon savililluun:thumbup:

Viimeksi muokattu:
Hitsi, oletin tuon olevan tuon pikkutien toisessa päässä oleva, mutta tuo taitaakin olla se kantatien varressa oleva josta ajoin päivällä ohi.

Joo, sitten olin väärässä päässä ja tunnistin mestan vääräksi.

Etelä-Karjala voisi aktivoitua tällä rintamalla. Miun pyörä varmaan seisoo Ajoihin asti ja niiden ajan, mutta ensi viikolla voisin vaikka käydä nappaamassa uuden kuvan, jos tätä edellistä ei kukaan löydä. Tai laittakaa kuka vaan.

Jotenkin mie epäilisin, että tuo edellinen on Taipalsaaren nurkilta, mutta ei ainakaan viime ajelulla osunut silmään.

Kuvaa zoomamalla näkee että Taipalsaaren infotaulu on kyseessä. Lappeenrannasta kun lähtee puskemaan "ylöspäin" niin tämän kyllä huomaa. :orgmp:

Re: Kuvajahtiajelut, Etelä-Karjala.

Jansson74 sanoi:
Kuvaa zoomamalla näkee että Taipalsaaren infotaulu on kyseessä. Lappeenrannasta kun lähtee puskemaan "ylöspäin" niin tämän kyllä huomaa. :orgmp:
Pitää ajella ens viikolla noutamaan, jos ei muut ehdi ensin.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Kas täällä on tämmöinen, mikäs tässä on idea? Joku nappaa kuvan ja sitten käydään itse ottamassa paikalta kuva? Itse sain juuri kortin ja pärrän ja olen nyt tässä viikossa vajaan 1000km jo ajellut. Pitääpä perehtyä aiheeseen. Mihin olette kuvia uppineet? :orgmp:

joonabbi sanoi:
Kas täällä on tämmöinen, mikäs tässä on idea? Joku nappaa kuvan ja sitten käydään itse ottamassa paikalta kuva? Itse sain juuri kortin ja pärrän ja olen nyt tässä viikossa vajaan 1000km jo ajellut. Pitääpä perehtyä aiheeseen. Mihin olette kuvia uppineet? :orgmp:

Kuvia taidetaan pääasiassa ihan suoraan tänne foorumille ladata. Vastausta kirjoittaessa siellä on ihan "lisää kuva" valinta tuollaisen taulun kuvakkeen kohdalla. Idea taitaa kutakuinkin olla tuo mitä kuvailit. Kuva omasta moposta edellisen postaajan kohteessa, ja sitten uusi kuva jonka joku muu (toivottavasti) tunnistaa jne.

ps. Tuli tänäänkin tuon edellisen kohteen ohi ruisailtua, harmi kun en tajunnut että täällä oli Etelä-Karjalallekin oma ketju. Ehkä huomenna.. :D

Back