Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.
Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Perhana kun ei meinaa enää valo riittää lähteä töitten jälkeen ajelulle. Tai siis ajella pystyy muttei kuvia saa sellasella laadulla että niistä pystyis kohteita tunnistamaan.
Ei neuvota vielä koska kuvajahdin idea on siinä että kukin itse pyrkii löytämään kohteen.
Hyvä muisti on mainio apu; usein netistä löytyy apua mutta ei välttämättä aina ja joskus joutuu ajelemaan aika lailla ennen kuin löytää. On niinkin käynyt että vaikka olin hyvinkin tutuilla seuduilla, en huomannut kohdetta kun ohi ajoin ja vasta kun tulin toisin päin takaisin, se löytyi. Mutta jos ei millään löydy, niin voi pyytää vihjeitä. Ja mitä enemmän hakijoita, luultavaa on että joku paikan tunnistaa ilman lisävihjeitäkin. Tuon tuulimyllyn tapauksessa ei muuta kun känny/kamera mukaan ja tien päälle *
.
Täällä Etelä-Pohjanmaalla ainakin vielä tahti on ollut sen verran rauhallinen että yleensä ehtii ajaa kotiin ja kaikessa rauhassa päivitellä pöytäkoneelta sivut, ja vain muutaman kerran olen myöhästynyt kun joku toinen onkin jo ollut asialla.
Muuten kuvajahtiajelujen myötä olen huomannut että niin autolla kuin pyörälläkin ajellessa tulee seuratuksi ympäristöä eri tavalla, tarkemmin ja samalla painaa mieleen mahdolliset hyvät kohteet myöhempää käyttöä varten vaikka tosin aikaisemminkin pää pyöri aika tiuhaan. Että oliko tuo ulkorakennuksen takana heinien seassa oleva traktorin raato ferku, majuri, kultamaha vai kormiiki..
Kuvahakualueella pieniä 110kV asemia on vaikka kuinka paljon mutta näitä 400kV kytkinasemia on vain kaksi - Alajärvellä ja Seinäjoella josta kuva. Siellä minne kaikki isot linjat lopuksi päätyy.. riittääkö tämä?
Löytyhän se, itseasiassa edellisessä ep:n kuvajahdissa tuli tuostakin ajeltua ohi parinsadan metrin päässä olevalle p-paikalle jätskiä syömään. Ei vaan jää tälläiset mieleen