• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuussatanen kyykky (CBR, GSXR jne) ok ensipyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TailG
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suosittelen tuota CBR-600F:ää niinikään. Jos tehot loppuu muka "kesken" niin siinä vaiheessa on jo paljon viisaampi sen suhteen mitä haluaa ja ei muuta kuin kauppaan pyörää vaihtamaan.

Pitää vielä sanoa: koeaja koeaja koeaja..

600:nen on ihan ok ensipyörä ja sellaisen kiihtyvyys tuntuu aluksi hurjalta tuon T4:n jälkeen.
Tuntuu hurjalta lähes minkä auton jälkeen vain, se fiilis on aivan eri. Omassa autossani oli liki 400hp eikä sen vauhti tuntunut kusiaiseen verrattuna miltään.

Itselläni on ensipyörä (gsxr600 k6) ollut sen 3vkoa nyt ja mielestäni kusiainen tai jopa tonninen on ihan ok aloittelu pyörä. Kuussatku toki astetta rauhallisempi. Täytyy kuitenkin muistaa, että aina onnettomuus ei johdu siitä kovasta tehosta tai nopeudesta, vaan esim siitä kuuluisasta irtohiekasta - Mitä teet kun perä lähtee alta? Pelästyt ja kaikki opit unohtuu, auts.
biggrin.gif

nimim. käsi kipsissä ja mopo pajalla.
wink.gif

Mun mielestä sun kannattais miettiä eka mitä haluat pyörältä ja mahdollisesti koeajaa eri pyöriä saadakseen merkkikohtaista tuntua. Jos sinua kiinnostaa rauhallinen kruisailu ja mukava meno (aina) CBR-F (uskoisin että äffästä puhuttiin) sopii hyvin. RSVssä on vääntöä sen verran enemmän että huomaat kyllä heti eron 600een ja on muutenkin paljon agressiivisempi ajaa. Itselläni on 1000 gsxr ja nimenomaan sen äkäisyydestä pidän, ajoin tosin eka vajaa 10000 km 600lla, sä pystyt tappaa itses millä tahansa pyörällä helposti joten liian tehokasta pyörää ei ole jos osaa alottaa rauhallisesti. Tänävuonna koeajanu 15 eri pyörää ja jos haluat minulta vihjeen osta Suzuki GSXR 750 löytyy vääntöä selvästi enemmän kuin 600ssa ja ylätehoistakaan ei ole pulaa, mutta helppo ja kevyt ajaa. Jos ei kiinnosta, niin sit suosittelen 600sta R:ä tai F:ä riippuen sun ajotyylistä ja kun alkaa tehot käydä vähiin vaihat välityksiä jos et halua pyörää heti vaihtaa ;)

Moi!

Itse olen viestin aloittajaa 30 % vanhempi, hieman painavampi, mutta lyhyempi jässikkä. Olisin ehkä vuosi sitten keväällä ostanut CBR F:n, aber paikallisessa kaupassa ei sattunut moista olemaan uutena tarjolla (syynä kuulemma hintaa polkevat maahantuojan vähittäisliikkeet....). No anyway, kaupassa oli kuitenkin ylivuotinen R6 cebarin hinnalla, jonka sen yön yli harkittuani menin ostamaan. Olin kyllä kuumeillut pyörän takia jo useamman vuoden, jotta ei se ihan päähänpistokaan ollut... Ajattelin, että jos en nyt sitä hanki, niin luultavasti sitä ei tule koskaan hankittua.

Niin, pystyy sitä tuollaisella pikkukyykylläkin myös matkustelemaan (itse ajelin viime kesänä harjoituksen vuoksi kotiseuduille about 600 km suuntaansa ja takaisin, ihan helposti meni
cool.gif
). Pääosin tulee ajettua työmatkoja Helsinkiin ja muuta pientä päristelyä..

Koeaja pyöriä, niin tiedät mikä tuntuu hyvältä. Mielestäni pikkukyykkykin voi olla hyvä ensipyörä, ainkin ne ovat suht. helppoja ajettavia (nimim. lahja-A)

Back