• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuunteletko musiikkia/radiota ajaessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kuunteletko musiikkia/radiota ajaessa? -

• Aina

Ääniä: 1 33,3%
  • Joskus

Ääniä: 2 66,7%
  • En koskaan

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    3
Mä ajan mopolla ihan just sen takia et silloin ajetaan mopolla.

Musaa kuunnellaan aivan eri tilanteissa ja tilaisuuksissa.

Ei tulis mieleenkään sekottaa noita asioita...

Ja, lisään, musan kuuleminen ja musan kuunteleminen on tosiaan ihan eri juttu...

Noissa kuuloimissa on järkyttävän isoja eroja. Ite vaihdoin just Greativen napit Sonyn vastaaviin. Paitsi, että musat kuuluu paremmin niin vaimentavat pyörän/tuulen aiheuttamaa meteliä tosi paljon tehokkaammin kuin noi vanhat napit. Tärkeintä on varmaan kuinka tiiviisti napit sopii käyttäjän korviin. Mitään hifi elämyksiä noilla ei vielä kummillakaan saavuteta
cool.gif

Lähes aina on Sennheiserin CX-300 tulpat korvissa, musa tulee noksusta, myös navigointi tulee tarvittaessa. Pysyvät hyvin korvissa kypärää laittaessa/poisottaessa, varsinkin kun käyttää kypärähuppua.
Kuuluu kaikissa vauhdeissa, kun tulpat vaimentaa ulkopuolista melua.

Ainut miinus on että käynnistäessä ei oikein tiedä milloin se lähtee käymään..:D

Jotain tommosta kypäräsettiä olen vähän ajatellut, että voisi puhelutkin hoitaa ajaessa, mutta en halua huonontaa äänenlaatua.

Musat korvilla melkein aina ajaessa matkaa, jos lähtee lähikiskalle/kauppaan niin silloin ei. Joku melodinen rauhoittava biisi soimassa taustalla ilta-auringossa ajellessa, mikäs sen parempaa.

ei voi, on niin vanha pyörä että pitää kokoajan kuunnella hajoaako joku paikka.
biggrin.gif
sama homma...
no vasta 20 vuotta vanha pyörä, mut kuuntelen silti konetta ja muita kolinoita kun ajan.
biggrin.gif

kyl musta on tärkee kuulla äänimerkit ja hälytysajoneuvojen mekkalat ja muut mitä ei näe, kuulokkeet korvilla on hiukka huono havannoida jos kypärän sisällä pauhaa rokit. siks kuuntelen musiikit autossa ja kotona.

Toisinaan soi meteli ajaessa, varsinkin pitkillä matkoilla kivaa vaihtelua suhinalle
tounge.gif
Sennheiserin CX-300 II käytössä ja vaimentaa kivasti ajomelua + kuulee musiikin hyvin.. Musiikin kuuntelu ja kuuleminen on tosiaan eri asiat mut on se silti kiva ajaessa siellä taustalla, kotioloissa voi sitten paremmin syventyä mut ei se mielestäni ole musiikin "väärinkäyttöä" että soi "vaan taustalla"..

Hälytysajoneuvoa ei ole musaa kuunnelles vastaan tullut, noinkohan kuuluis läpi.. No, itse ainakin olen (autolla ja mp:llä) tehnyt aina ensin näköhavainnon.. Polkupyöräily, rullaluistelu, lenkkeily ym. (sauvakävely?
biggrin.gif
) sit erikseen, ei tulis mieleenkään polkupyöräilles tai rullaluistelles heittää tulppia korvii. Ainakaan noita, ei kuule läpi juuri mitään..

mopon omia orkkis ääniä on tullu kuunneltua toistaiseksi. kunnes tulee pöntöt hankittua.
smile_org.gif

musaa vois kuunnella, mut pitäis saada kunnon tulpat jotka mahtuis ja tuntuis hyviltä, eräitä olen testannu mutta ei tuntuneet hyviltä. ja ruukkua päästä vetäessä heti hyppäsivät paikoiltaan..

Pitemmillä siirtymillä kuuntelen kyllä - pitää matkanopeuden kurissa.
Ilman viihdykettä tahtoo vauhti huomaamatta, nousta varsinkin jos ajaa pääteitä. Sit kun on nauttimassa ajamisesta niin en yleensä kuuntele - joskus tosin sit tulee fiilisteltyä jonkun hyvän biisin kans.

Navi soittaa musiikin ja samalla kertoilee suunnasta.
Intercom huolehtii lopusta, PMRstä ja matkustajasta (jos saattuu olemaan)
Valoksen mukaan tehdyt tulpat aina-ihan aina- päässä. kuulokkeet on kypärän pehmusteissa. Ei äänenlaadullisesti paras mut erittäin toimiva kompromissi.

Itse kokeilin viime viikolla virittää napit korviin, huppu päähän ja potta päälle: yli 70:n vauhdissa ei kuuluu enää yhtään mitään.
Onko mulla huono kuulo vai surkeat kuulokkeet? Pystyykö muut kuuntelemaan matka-ajossakin soitinta?
Varmaankin surkeat kuulokkeet ja huono kypärä
biggrin.gif

Silloin tällöin sopivalla fiiliksellä ajelen napit korvissa ja mp3 raikamaan. Ipod Shuffle on sen verran näppärän kokoinen että on vielä roplattavissa tuossa kauluksessa kiinni ollessaan.

Shoei Raid II + breath guard ja Sony MDR-EX082 Noise Isolation tulpat. 80 vauhdissa joutuu jo vähän voluumia nostamaan, mutta ei ongelmia silti.

Mitään musaa tarvita ku HooDeel ajaa, V2:sen avarrettujen huilujen pauke hakkaa kaiken muun äänen mennen tullen, siinäpä vasta sinfoniaa
bowdown.gif
, (ei sovellu tuttiposkille)
buttrock.gif

Back