• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuuman ilman ajovarustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peking
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koitan päättää mitä pakata mukaan Ducati Scramblerilla seikkailuun Mallorcalle, ja silmiin osui mm. Sweepin mesh-takki ja -housut. Mitenköhän tuollaiset mahtaa suhtautua suojaavuudeltaa vaikka suojilla varustettuihin kevlar-ajofarkkuihin (mulla on Alpinestarsin Axiomit)? FC-Motosta saa myös järkihintaan erilaisia alpparin air-takkeja, jotka vaikuttaisivat olevan tukevampia kuin Sweepin tekele.

Umpikypärästä en meinaa tinkiä ja otan parit viileimmät hanskaparit mukaan, mutta onko jotain skenaarioon sopivia kenkiä? Mahdollisimman hengittävät, ei ihan paskat kävellä ja jonkun verran sais suojata kuitenkin.

Kaj sanoi:
Kun helle reissussa iskee, lähtee rotsi päältä ja laitetaan mustekalalla kapsäkkeihin kiinni.
Paljaisiin käsivarsiin hieman aurinkorasvaa, ettei kärähdä.
Samaa mieltä.
Avopotta tai sitten treenataan niskoja visiiri auki.
Turvallisuus on tärkeää, mutta kyllä joskus pitää päästä ajelee paljaaltaan.
Nautiskelee vaikka vähän rauhallisemmin.

Spirit sanoi:
Samaa mieltä.
Avopotta tai sitten treenataan niskoja visiiri auki.
Turvallisuus on tärkeää, mutta kyllä joskus pitää päästä ajelee paljaaltaan.
Nautiskelee vaikka vähän rauhallisemmin.

Aivan, sillä vaikka en itse enää ajele t-paidassa, niin prätkällä kaatuminen on aika vaikeaa, jos ajaa rauhallisesti ja ennakoiden.

Ostin siis Rukan Päijänne takin kuumalle kelille kun halvalla sain .
Eilen Stormin EMC:n myyjä selvitti ettei minun kokoa ole takkini värisenä tehtykään:dunno::dunno:

No eilen ajoin muutaman satkun sitten farkut ja lenkkarit jalassa :tyhmäminä: mutta lämmöt oli kohdillaan :cruising:
Eli kyssäriä
Asvalttiajoon pienet kengät jotka tuulettaa .
Onko ajofarkuissa tuulettavaa mallia?

Riumpin jäähdytysilma tulee tehokkaasti munille alta 70 vauhdeissa mutt kovemmalla vauhdilla sekoittuu ajoviimaan ,eli hanaa vain eikä seisoskella .
Pikku serpentiineillä kyllä taidan olla ne vaahdossa koko ajan .
Kuinka korkealla merenpinnasta helteet loppuu?

Stinde sanoi:
Itse ostin Sweepin kuuman kelin ajotakin, siinä on kaikki suojat ja verkkokangas päästää ajoviiman läpi, myöskään paikalla ollessa ei ole tullut kuuma vaikka aurinko paistaa kesällä. Oikeastaan samanlainen tunne kuin ajelisi t-paidassa, mutta kuitenkin päällä ajotakki kaikilla suojilla käytännössä takki miltei kokonaan verkkokangasta joka päästää ilman vaihtumaan todella hyvin.

suosittelen jos jostain vielä niitä saa :orgmp:

Ostin kanssa Sweepin läpösten kelien verkkokangas takin, ja olen kyllä takkiin tyytyväinen ollut. Tämä mallisto tosin taisi jo poistua markkinoilta, eli valmistus on loppunut. Sweepillä tosin voi olla tämän reikätakin tilalle joku toinen helletakki versio, jälleenmyyjiltä kannattaa asiaa kysellä, tai sweepin nettikaupasta vilkaista. MP-farkuissa en ole valmistajilla nähnyt tuuletettavia malleja, mutta minusta mp-farkut on paras asuvalinta kuumille keleille. No USA markkinoilla toki voi olla vaikka ja mitä mp-kamaa netistä saatavana. :jpstyle:

Back