• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuulokkeet: Etymotic vs Shure

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0n1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noista kahdesta pitäisi valita parempi vaihtoehto moottoripyöräilykäyttöön. Tarkat mallit olisivat: Etymotic ER-6I ja Shure E2C. Kaverilla on nuo Shuret ja hän kommentoi, että kypärän päähän laittaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kuulokkeet lähtee aika helposti pois korvista. kertokaahan käyttäjät kommenttia miten soveltuvat käytettäviksi kypärän sisällä. Jos vielä parempiakin vaihtoehtoja löytyy niin kertokaa.

Jos ihan hifi änentoistoa et kaipaa muualla, Kypärässä ei kuulu niin kuitenkaan: ota kypäräpuhelin setti, tai PMR setti jossa stereo kuulokkeet. Siihen lisäksi Etymotic(www.finfonic.fi) tai earfoon (http://www.earfoonsuomi.fi) tulpat kaveriksi. Sit volumea vähän isommalle et kuuluu tulpasta läpi.

Oon aiemmin käyttänyt Koss the plugia ja toista, pienempää hyvää, silikonitulpalla varustettua nappikuuloketta. molemmat osoittautuneet hankaliksi. Tahtoo irrota kypärää laittaessa tai siirtyä niin et on aloitettava alusta. Siirtyy herkästi myös jos liikuttaa kypärää sen jälkeen kun on saanut päähän.

Kypäräpuhelin + tulppa on ok yhdistelmä käytettävyydeltään ihan eriluokkaa ja äänen laatukin ihan kelvollinen silikonikuusi-tulpilla (välttävä tavan eareilla) ja paranee hyvillä tulpilla, jotka vaimentaa tasaisesti. (tilauksessa vielä kylläkin)
Kuuloke sarjoja saa rxtx-tuotteelta, Louisilta ja vaikka mistä, ilman intercom boxejakin, tarttee vain välijohdon soittimelle, jota saa kans erillään

Helpompi pukea päähän ja voi tarvittaessa käytää ilman tulppia tai intercomin/PMR:n kans.

Itselläni käytössä Etymotic ER-6 kuulokkeet (+iPod Mini). Kypäränä käytössä napakka Shoei Raid II.

Kuulokkeiden äänen laatu on taviskuuntelijan näkökulmasta erinomainen ja kirkas. Osittain se johtunee siitä, että taustamelu katoaa. Käytän kuulokkeissa "foam eartipsejä", jotka ovat saman oloiset kuin apteekista saatavat "earit". Flange eartipsit eivät mielestäni ole niin hyvät, tuntuvat korvassa tosi ikävältä pysyvyys korvassa on huonompi.

Kuulokkeet vaimentavat melua foam eartipseillä todella tehokkaasti. Prätkän kyydissä, kypärä päässä ja musiikki hiljaisella tuntuu, että taustamelua ei ole lainkaan, vain tärinää.

Olen oikein tyytyväinen kuulokkeisiin. Moitteita ne saavat vain
- hinnasta
- heppoisen oloisesta kaapelista
- fiiliksestä korvassa (kuulokkeet syvällä korvakäytävässä)
- kypärän päähänlaitto tarkkaa/hankalaa

Yhteenveto:
Kuulokkeiden ääni erinomainen ja vaimentavat foameilla todella tehokkaasti. Tuntuvat korvakäytävässä hieman ikävältä, mutta siihen olen itse tottunut. Kypärän päähänlaitto tarkkaa, ettei kuulokkeet painu huonosti.

Juurikin noin.

Ääni oli noilla tulppakuulokkeilla parempi. Odotan innolla myös et miten kuuluu kun saan kunnon tulpat jotka ei vääristä ääntä.

Omalla kohdalla foami tulpat olivat vaan niin v.. vaikeet saada päähän. Kapea korvakäytävä, selvisi kun valettiin tulpille muottia.

Siispä mulla pysyi noi Flange tulpat paremin ja olivatpa jopa mukavammat, kun asettuivet varmemmin kohdalleen.

toiset kuulokeet oli:
microbuds
http://www.sensorcom.com
http://www.sensorcom.com/motorcycling.asp

Noissa oli myös muuten hyvä ääni, basso ei hirveen vahva, pieni koko ja hyvä johto, paksuhko, notkean pehmeä. :-) ei menny solmuun eikä lepattanut tuulessa niin pahasti.

Aikasemmin käytin Shureja, mutta eivät oikein miellyttäneet käytössä ja johtokin meni sisältä poikki parin kuukauden käytön jälkeen.

Nykyään käytän Applen In Ear -kuulokkeita ajossa ja voin suositella niitä lämpimästi. Äänenlaatu ok jopa shureihin verrattuna, eristää taustamelun todella tehokkaasti, pysyy erinomaisesti paikallaan ja mikä tärkeintä ei paina yhtään korvaa pidemmälläkään taipaleella.

Ja mikä hienointa, hintaa vaivaset 39€. Ehdottomasti kokeilemisen arvoiset.

bowdown.gif

Itellä on etyt ja olen ollut tyytyväinen ostokseen vaikka kalliit olivatkin (120e). Kypäränä suupertti s1 joten tahtoo tulla liiankin hiljaista jos napit on täydellisesti korvassa.
Kypärän laitto onnistuu ihan hyvästi ja napitkin menee korvaan ihan kohtuudella joutuuhan niitä vähän työntään+heiluttaan että saa kunnolla korvaan ja oikean asennon löytää kokeilemalla miten ne pysyy korvassa vielä hupun ja kypäränkin jälkeen. Jokaisellahan on eri kokoinen korvakäytävä mutta itellä ne on suht ahtaat ja silti olen ne sinne saanut ihan siedettävästi

Back