Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pitää paikkansa minunkin osalta, tosin ehkä lieventävänä aisan haarana on että kulkupuolta on kokeiltu radalla. Ihan tarpeeksi saa kun motoparkin takasuoralla saa kelattua mittariin 250+ km/h, ei tavitse enään liikenteen seassa kokeilla.Ja sata varmasti jokainen kyykkäri joskus kokeilee kulkupuolta, osa harvemmin ja osa useammin. On vain tuurista kiinni sattuuko silloin tutka kohdalle.
Toki löytyy sellaisiakin harvinaisuuksia, jotka saavat riittävän tyydytyksen vauhdinnälkään rata-ajosta. Jopa niin hyvin, ettei tarvitse koskaan ajaa ylinopeutta liikenteen seassa. Oletko Zam64 yksi heistä?pitää paikkansa minunkin osalta, tosin ehkä lieventävänä aisan haarana on että kulkupuolta on kokeiltu radalla. Ihan tarpeeksi saa kun motoparkin takasuoralla saa kelattua mittariin 250+ km/h, ei tavitse enään liikenteen seassa kokeilla.Ja sata varmasti jokainen kyykkäri joskus kokeilee kulkupuolta, osa harvemmin ja osa useammin. On vain tuurista kiinni sattuuko silloin tutka kohdalle.
sitä en tiedä olenko ainoa, uskallan epäillä.Toki löytyy sellaisiakin harvinaisuuksia, jotka saavat riittävän tyydytyksen vauhdinnälkään rata-ajosta. Jopa niin hyvin, ettei tarvitse koskaan ajaa ylinopeutta liikenteen seassa. Oletko Zam64 yksi heistä?pitää paikkansa minunkin osalta, tosin ehkä lieventävänä aisan haarana on että kulkupuolta on kokeiltu radalla. Ihan tarpeeksi saa kun motoparkin takasuoralla saa kelattua mittariin 250+ km/h, ei tavitse enään liikenteen seassa kokeilla.Ja sata varmasti jokainen kyykkäri joskus kokeilee kulkupuolta, osa harvemmin ja osa useammin. On vain tuurista kiinni sattuuko silloin tutka kohdalle.
Itseäni jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon lyhyempi oli pysähdysmatka takajarrulla ensin niiamalla ja sitten etusella mukaan verrattuna karvan verran persettä nostavaan stoppieen?Juu ja myönnän, että suurin syy koeajoon oli minulle käsittämättömät fysiikan lakien vastaiset väitteet kyykkyjen takajarrujen tarpeettomuudesta. Ja kun asioistani ja kokemuksistani tietämättömät keski-ikäiset täditkin jo kehoittavat minua kyykyn koeajolle niin mentävähän se on![]()
Olen saanut ylinopeussakkoja alun toistakymmentä tähän mennessä eli sädekehää en sen vuoksi ansaitse. En harrasta ns. törkeitä ylinopeuksia (no ok, erittäin harkitussa paikassa voin riskin ottaa) ja pääosin matkaa ajan rikesakon rajoissa.[
Minua taas kiinnostaa kovasti tietää, oletko sinä myös sellainen joka noudattaa liikennesääntöjä kirjaimellisesti aina ja iankaikkisesti kaikissa tilanteissa ja jaat tuota noudattamaasi mantraa noille muille mustille lampaille jotka joskus hairahtuvat kaidalta tieltä...oletko sinä liikenteen-veli-saarikalle?
Pahus sentään kun jäi mittanauha ottamatta mukaan niin tämän vuoksi oja/allikko-keskustelu jatkunee jossain toisessa aiheessaItseäni jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon lyhyempi oli pysähdysmatka takajarrulla ensin niiamalla ja sitten etusella mukaan verrattuna karvan verran persettä nostavaan stoppieen?Juu ja myönnän, että suurin syy koeajoon oli minulle käsittämättömät fysiikan lakien vastaiset väitteet kyykkyjen takajarrujen tarpeettomuudesta. Ja kun asioistani ja kokemuksistani tietämättömät keski-ikäiset täditkin jo kehoittavat minua kyykyn koeajolle niin mentävähän se on![]()
Eihän tässä ilman tätä tietoa päästä ojaan eikä allikkoon.
Juuei, kyllä se takanen rupeaa siellä pompottamaan ja/tai luistelemaan ennen kuin perseen alla jotain muuta tunnet.sanoi:Kovemmassa vauhdissa tosin merkitys kai vähenee kun ainakin tuntui, ettei perä juurikaan niiaa.
No tottakai, mutta tämähän tuskin olikaan kenellekään kyykkärikuskille epäselvää. Kaikkea kirjoitettua ei kannata ottaa aina ihan kirjaimellisesti. Sitäpaitsi, kyllä se takajarrun toimivuus loppuu jo hiukan ennen sen takarenkaan tiestä irtoamista, myös suoraan ajettaessa. Eikun lisää vaan 'kyykkärikokeiluja'.sanoi:Tottakai silti pelkkä takajarru jarruttaa ja vähentää vauhtia. Toki etujarru on selkeästi tehokkaampi, muttei se takajarrua täysin merkityksettömäksi tee ennenkuin takanen nousee irti tienpinnasta.