• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kusiaiskyykyn koeajo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ainakin kaipaan oikeen sitä sirkkelin ääntä joka 6r oli, nyt ei ole semmoista enää
bawling.gif
Eikä nykyisellä pyörällä voi vetää edes sitä kakkosta loppuun juuri ikinä
sad_orig.gif

Ja sata varmasti jokainen kyykkäri joskus kokeilee kulkupuolta, osa harvemmin ja osa useammin. On vain tuurista kiinni sattuuko silloin tutka kohdalle.
pitää paikkansa minunkin osalta, tosin ehkä lieventävänä aisan haarana on että kulkupuolta on kokeiltu radalla. Ihan tarpeeksi saa kun motoparkin takasuoralla saa kelattua mittariin 250+ km/h, ei tavitse enään liikenteen seassa kokeilla.

Ja sata varmasti jokainen kyykkäri joskus kokeilee kulkupuolta, osa harvemmin ja osa useammin. On vain tuurista kiinni sattuuko silloin tutka kohdalle.
pitää paikkansa minunkin osalta, tosin ehkä lieventävänä aisan haarana on että kulkupuolta on kokeiltu radalla. Ihan tarpeeksi saa kun motoparkin takasuoralla saa kelattua mittariin 250+ km/h, ei tavitse enään liikenteen seassa kokeilla.
Toki löytyy sellaisiakin harvinaisuuksia, jotka saavat riittävän tyydytyksen vauhdinnälkään rata-ajosta. Jopa niin hyvin, ettei tarvitse koskaan ajaa ylinopeutta liikenteen seassa. Oletko Zam64 yksi heistä?

Toki löytyy sellaisiakin harvinaisuuksia, jotka saavat riittävän tyydytyksen vauhdinnälkään rata-ajosta. Jopa niin hyvin, ettei tarvitse koskaan ajaa ylinopeutta liikenteen seassa. Oletko Zam64 yksi heistä?
sitä en tiedä olenko ainoa, uskallan epäillä.

Minua taas kiinnostaa kovasti tietää, oletko sinä myös sellainen joka noudattaa liikennesääntöjä kirjaimellisesti aina ja iankaikkisesti kaikissa tilanteissa ja jaat tuota noudattamaasi mantraa noille muille mustille lampaille jotka joskus hairahtuvat kaidalta tieltä...oletko sinä liikenteen-veli-saarikalle?

jeesustelu on hauskaa...

omalta osaltani voin kuitenkin sanoa muutaman havainnon rata-ajon jälkeen:

- liikenteen seassa ajo väheni
- mutkateillä ajaminen väheni
- kilometrimäärät liikenteen seassa väheni

Vain ja ainoastaan pieni palkka ja ajan puute estää minua hankkimasta ratapyörää ja siirtymästä harrastamaan puhtaasti rata-ajoa.

Juu ja myönnän, että suurin syy koeajoon oli minulle käsittämättömät fysiikan lakien vastaiset väitteet kyykkyjen takajarrujen tarpeettomuudesta. Ja kun asioistani ja kokemuksistani tietämättömät keski-ikäiset täditkin jo kehoittavat minua kyykyn koeajolle niin mentävähän se on
biggrin.gif
Itseäni jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon lyhyempi oli pysähdysmatka takajarrulla ensin niiamalla ja sitten etusella mukaan verrattuna karvan verran persettä nostavaan stoppieen?

Eihän tässä ilman tätä tietoa päästä ojaan eikä allikkoon.

[
Minua taas kiinnostaa kovasti tietää, oletko sinä myös sellainen joka noudattaa liikennesääntöjä kirjaimellisesti aina ja iankaikkisesti kaikissa tilanteissa ja jaat tuota noudattamaasi mantraa noille muille mustille lampaille jotka joskus hairahtuvat kaidalta tieltä...oletko sinä liikenteen-veli-saarikalle?
Olen saanut ylinopeussakkoja alun toistakymmentä tähän mennessä eli sädekehää en sen vuoksi ansaitse. En harrasta ns. törkeitä ylinopeuksia (no ok, erittäin harkitussa paikassa voin riskin ottaa) ja pääosin matkaa ajan rikesakon rajoissa.

Lyhyesti sanottuna en hyväksy rajuja ylinopeuksia enkä myöskään käsitä vellihousumaista ruikutusta jos tietoinen riskinotto johtaa sanktioihin.

Juu ja myönnän, että suurin syy koeajoon oli minulle käsittämättömät fysiikan lakien vastaiset väitteet kyykkyjen takajarrujen tarpeettomuudesta. Ja kun asioistani ja kokemuksistani tietämättömät keski-ikäiset täditkin jo kehoittavat minua kyykyn koeajolle niin mentävähän se on
biggrin.gif
Itseäni jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon lyhyempi oli pysähdysmatka takajarrulla ensin niiamalla ja sitten etusella mukaan verrattuna karvan verran persettä nostavaan stoppieen?

Eihän tässä ilman tätä tietoa päästä ojaan eikä allikkoon.
Pahus sentään kun jäi mittanauha ottamatta mukaan niin tämän vuoksi oja/allikko-keskustelu jatkunee jossain toisessa aiheessa
smile_org.gif
Ja kuten kerroin niin en täystehoista etujarrutusta uskaltanut tehdä oudolla mopottimella.

Mut perstuntumalta jotain. Kun kokeilee pelkkää takajarrua niin onhan sillä selvästi merkitystä myös kyykyssä. Kovemmassa vauhdissa tosin merkitys kai vähenee kun ainakin tuntui, ettei perä juurikaan niiaa. Tottakai silti pelkkä takajarru jarruttaa ja vähentää vauhtia. Toki etujarru on selkeästi tehokkaampi, muttei se takajarrua täysin merkityksettömäksi tee ennenkuin takanen nousee irti tienpinnasta.

sanoi:
Kovemmassa vauhdissa tosin merkitys kai vähenee kun ainakin tuntui, ettei perä juurikaan niiaa.
Juuei, kyllä se takanen rupeaa siellä pompottamaan ja/tai luistelemaan ennen kuin perseen alla jotain muuta tunnet.

sanoi:
Tottakai silti pelkkä takajarru jarruttaa ja vähentää vauhtia. Toki etujarru on selkeästi tehokkaampi, muttei se takajarrua täysin merkityksettömäksi tee ennenkuin takanen nousee irti tienpinnasta.
No tottakai, mutta tämähän tuskin olikaan kenellekään kyykkärikuskille epäselvää. Kaikkea kirjoitettua ei kannata ottaa aina ihan kirjaimellisesti. Sitäpaitsi, kyllä se takajarrun toimivuus loppuu jo hiukan ennen sen takarenkaan tiestä irtoamista, myös suoraan ajettaessa. Eikun lisää vaan 'kyykkärikokeiluja'.
wink.gif

Back