• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kurapyöräilijöille oma lokero keskusteluille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens,

Nyt kun olen viritellyt muutamat Soranorsu-ajot, niille näyttäisi olevan myös kysyntää jatkossa. Uskoisin sen kehittyvän jatkossakin, jos ao. pöristelijäjoukolle saataisiin omat lokerot tänne ORGiin.

Tää kurapyöräkeskutelu on hyvin hajanaista täällä, koska se tapahtuu yleensä "Merkkikohtaista keskustelua" alla.

Se Kurapyörä-osasto voisi olla alkuunsa ihan kapea.
1. Tekniikka
2. Renkaat
3. Reitit
4. Yleistä

Kannatusta?

062802moto_prv.gif

-Matti

TÄNNE sopii lokeroita niin paljon kuin ikinä jaksaa laittaa.
tounge.gif
Ihan hyvin tuolta ainakin omien kokemusten perusteella tavoittaa kurapyöräilijöitä.

Kyl kurapyöril ja möhköenskoil o yhtä vähä yhteistä ku sialla ja sateelliitilla.

Sikoja ja satelliittejakin on niin monenlaisia...

Tuossa aloitusviestissähän selkeästi viitattiin näihin "möhköenskoihin"...

Kurapyöräily on keksitty ja hauska sana kuvaamaan ajamista kaikilla mahdollisilla moottoripyörillä vaihtelevalla alustalla, rajoittamatta mitenkään MP:n luokittelua.

"Soranorsut" on niinikään keksitty ja hauska nimi matkailulle hiekkaa ja vaihtelevaa alustaa käyttäen. Se ei rajoita kulkupeliä mitenkään. On mun mielestäni aivan sama, millä siat ja norsut ajaa, mutta kutsumus kurapyöräilyyn on suuri monellakin kirjoittajalla täällä.
wink.gif
tounge.gif

Itse en haluaisi välttämättä siirttyä kirjoittamaan pelkästään "Pohjolan Kurapyöräilijöihin" moottoripyörällä ajamisesta vaihtelevassa maastossa. Mulla on niin paljon kavereita täällä palstalla, ja ainakin itse näkisin tällä haluamalleni keskustelun haaralla laajentaa vähän MP-ORG:n tarjontaa. Olen itse jopa valmis laittamaan itse työpanoksia asiaa kohtaan, jos tälle keskusteluosiolle näyettäisiin vihreää valoa.

Sanotaanpa se nyt sitten selvemmin, jottei asiassa riitä aihetta mihnkään asiattomaan vääntöön:

Olisi kiva, jos tälläkin saitilla voisi perustaa edes ihan kapean osaston kurapyöräilylle, esim. em. luettelemallani tavalla.

Kuraa, liejua, mutaa, asfalttia, hiekkaa, soraa... Kaikki samaan pakettiin tänne Orgiin. Täällä on ainakin mun kotini MP-harrastuksessa.

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

-Masa

Ajelkaa joskus Keski-Suomen kieppeillä, niin minä voin lyöttäytyä mukaan. Vaikkei mulla soranorsua olekaan ja tankatakin pitää vähän päälle 200 km:n välein
smile_org.gif

Mutta itse aiheeseen: ei se mun mielestä ole ollenkaan huono idis, jos tännekin foorumille saisi vaikka tuon kurapyörä/supermoto/mikälie-osaston alle erillisen kuraosaston tms. Onpahan selkeämpi jaottelu ja jokainen tietää mistä mitäkin löytää. Veikkaan tuon nykyisen jaottelun olevan seuraus siitä, ettei tällä foorumilla kuramopoista niin paljon ole puhuttu. Jos keskustelua alkaa tulla enemmän, niin tottakai omat "alueet" olisi syytä luoda jo sekavuuden välttämiseksi.

Samaa mieltä. Kyllä täällä voisi olla möhkö- sekä muuta enska-asiaa enemmän, vaikka kyllä tuolta kurapyöräilijöiden sivuiltakin saa lukea paljon tietoa ja hyviä juttuja. Kurapyöräilystä ei voi olla koskaan liikaa juttua
biggrin.gif

Kyllä olisi vähintäänkin kokeilemisen arvoinen juttu. Tälläkin varmasti monta ukkoa jotka jonkinmoista kurpyöräilyä harrastaa.

Itsellä ainakin tuo katu harrastus jäänyt hieman vähemmälle enska harrastuksen takia ja sitämyöten kiinnostuksen aiheetkin nykyään enempi siellä puolella.

Varsinkin nyt olisi aikaa lueskella kun on polvi paskana
lookaround_orig.gif

Mun mielestä olis kiva jos täälläkin olisi aktiivinen keskustelualue enskoista. Tällä hetkellä ainakin sormet syyhyää enskapyörää niin että hirvittää  
nixweiss.gif

edit: kirotusvireet

Siis ns. matkaenskoista. Kurapyörillehän näyttää olevan jo omansa .orgissakin.

Matkaenska?

Luettelo ei liene vaikea laatia: GS:t (koska ne on parhaita), Varatero, A2, V-Strom ja sama Kawasakina, vanhat triumpin tikrut (uusi on hyi), Quota, Multistrada ja jos pienempiä hyväksytään niin kaiketi Transalp, DR:t, Dominaattori, mikäsenkawanniminytoli ja niin edelleen. Noi KTM:t on vähän rajoilla. Vähän liian kurasia.

En nyt ymmärrä miksei Tämä olemassa oleva lokero riitä? Otsikkohan kuuluu: Kurapyörät, Matkaenskat & Supermotot < Eikös tuon otsakkeen alle mahdu aika kattavasti kaikki pyörät DT Yammusta Varaderon ja Ténérén kautta Kotariin?? Tuonne keskusteluunhan voi sitten pyytää Jassua tai jotain modea (en tiedä riittääkö oikeudet) laittamaan pysyvästi ylös (valkoiselle pohjalle) nuo edellämainitut tärkeät aihealueet.  
thumbs-up.gif

En nyt ymmärrä miksei Tämä olemassa oleva lokero riitä? Otsikkohan kuuluu: Kurapyörät, Matkaenskat & Supermotot < Eikös tuon otsakkeen alle mahdu aika kattavasti kaikki pyörät DT Yammusta Varaderon ja Ténérén kautta Kotariin?? Tuonne keskusteluunhan voi sitten pyytää Jassua tai jotain modea (en tiedä riittääkö oikeudet) laittamaan pysyvästi ylös (valkoiselle pohjalle) nuo edellämainitut tärkeät aihealueet.  
thumbs-up.gif
Siinä olemassa olevassa osiossa tuntuu olevan vain soramonttu juttuja, joten soranorsuille oma osio!
062802jumpie_prv.gif

En tiedä, ymmärretäänkö tätä mun ideaani oikein...

Jos saisimme tällä Foorimilla kehitettyä paremin jotain selkeästi omaa lajiaan, kuten kaikki kurapyöräily on. Sen saman lipun alle voisi sitten selkeämmin jaotella aiheita, aivan kuten tuossa edellä mainitsin.

Tämä vakavammin lajiin suhtautuminen saattaisi oikeasti kehittää tätäkin foorumia, koska sille näyttäisi puheiden perusteella olevan tarvetta.

Tämänhetkinen tilanne, jossa on Kurapyörät, Matkaenskat & Supermotot vedettynä yhteen nippuun, antaa minulle ainakin sen kuvan, että asiat on ihan sekaisin pitkin tätä foorumia. Nytkin esim. Hondan tekniikoista kirjoitetaan "Merkkikohtaista keskustelua / Honda Talk" alla. Siellä saattaisi olla ihan arvoisaa tietoa myös Yammu, Suzu.... etc. kuskeille.

Tämä tämähetkinen jako pyörämerkkeihin, ei mielestäni tue tarpeeksi moottoripyöräilyn lajeja, jouita me varsinaisesti täällä harrastetaan. En minäkään harrasta Suzukia, se on vaan väline.

Ja jos jollekin lajille halutaan saada kehitystrendi, sille pitää myös pystyä rakentamaan "Organisaatio" (lue yhdistetty lajikohtainen tietonurkka).

-Matti

Tämän hetkenkin kurapyörä osasta on hiljainen kuin huopatossu tehdas joten ei muuta kuin sinne eloa ja kun sitä alkaa olemaan niin varmasti sitten tulee myös mahdollisuuksia sitä jaotella tekniikkaan jne. Nykyisellään tuon seuraaminen onnistuu muutaman minuutin käytöllä per viikko ja mielestäni järetöntä vielä enempää hajauttaa.

Me nääs käydään keskusteluja tätä nykyä aina yhdessä uudessa säikeessä, joka on tarkoitettu matkan suunnittelulle, kuten esim. Soranorsu III. Siinä menee täysin puurot ja vellit sekaisin.

Onhan se hemmetin helppoa sivusta todeta mitä tarvitaan, vai tarvitaanko sitä ollenkaan, varsinkin kun ei itse ota osaa rakentamaan tätä juttua.

Mun mielestä tämänkin mahdollisuuden tukahduttavat kommentit on lähinnä noloja. Miksi ei voi asiaa nähdä positiivisena mahdollisuutena kehittää täällä Moottoripyora.org:n sivuilla ao. keskustelunurkkaa.

Minäkään en sitten viitti ihan loputtomiin hakata päätäni seinään tän asian suhteen. Mä en ala miksikään marttyyriksi tän asian suhteen, teen vain tämän aiheen keskustelun pohjalta omat johtopäätökseni, kuinka toimia.

Kurapyörät on
sFun_thewave.gif
aaltojen arvoisia.

-Matti

Back