• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuopion mopokaupat/huollot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BMC
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaahans ja pojat on vielä hiljaa. No naisena kokemuksia alan liikkeistä.

Moto miauuuu...katista on, että yritän välttää. Kaupassa on nainen kummajainen, jos sattuuvat edes huomioimaan. Eikä myyjäpoika tiennyt edes puhelimista kahden pyörän välillä mitään kun kävin kyselee, oli suukki hivenen auki vain.  

Huollossa oli parempi palvelu ja saatan poiketa toistekkin. Niin ja kun sinne soitin puhelimen ollessa siellä päässä varattu, soitti huollosta poika perään ja kyseli asiaani lopetettuuaan edellisen. Siinä suhtees erinomaista palvelua sanon mä.

VML Itkosenkärest olen jotain ostellutkin, kuten kengät, hanskat. Heillä näyttää olevan kivasti tarjouksia noista ja ihan kivaa palvelua.

HS-puolipitkäs on ajokamoja katsellessa saanut ihan mukavaa  palvelua. Muutoin olen isojen poikien kuulut moittivan jos myyjälle paljastuu, että ajaa uitetulla  
wink.gif

MPA pajan Peitu on  legenda sinänsä. Häntä olen aina käytellyt, vaikka hälle on vaikea päästä. Meillä on yhteinen tuttu, joten sekin on siloittanut tietäni varmaan  
smile_org.gif
Eipä ole ollut moittimista, jos ei välitä tuijottavista miesasiakkaista  
biggrin.gif

JRT racin.... on jäänyt ihan kokematta, sillä sinne pitää näköjään painella aina paikan päälle, koska puhelimella ei saa yhteyttä.

Moni saa olla ja on kanssani varmaan eri mieltä. Ekaks oma tieto/taito  
baaa.gif
, isot pojat, sitten Pietu ja sitten kiss kiss  
062802moto_prv.gif

Mototrim:

Tuossa syksyn mittaan oma pyörä kävi leväsellä hoidossa Mototrimmissä. Kyseessä oli siis kaadon jälkeiset operaatiot, lähinnä katteiden ym. osien vaihtoa sekä tietyiltä osin maalauttamista. Aikaa meni melko kauan, mutta paljon oli tilattavia osiakin (ja ajokausi alkoi olla melkolailla ohi muutenkin).

Palveluun ja työn lopputulokseen olen tyytyväinen, huoltoliikkeen käyttämä maalarikin löysi tarvittavat värisävyt erinomaisesti.

Konepuolen laittoa ei operaatioon tällä kertaa kuulunut joten siistä puolesta en osaa sanoa mitään. Mutta enköhän tuota uskaltaisi vielä pyörän esim. venttiilien säädölle ao. liikkeeseen.

Muilla kokemuksia?

Jaahans ja pojat on vielä hiljaa. No naisena kokemuksia alan liikkeistä.

Moto miauuuu...katista on, että yritän välttää. Kaupassa on nainen kummajainen, jos sattuuvat edes huomioimaan. Eikä myyjäpoika tiennyt edes puhelimista kahden pyörän välillä mitään kun kävin kyselee, oli suukki hivenen auki vain.

Huollossa oli parempi palvelu ja saatan poiketa toistekkin. Niin ja kun sinne soitin puhelimen ollessa siellä päässä varattu, soitti huollosta poika perään ja kyseli asiaani lopetettuuaan edellisen. Siinä suhtees erinomaista palvelua sanon mä.

VML Itkosenkärest olen jotain ostellutkin, kuten kengät, hanskat. Heillä näyttää olevan kivasti tarjouksia noista ja ihan kivaa palvelua.

HS-puolipitkäs on ajokamoja katsellessa saanut ihan mukavaa palvelua. Muutoin olen isojen poikien kuulut moittivan jos myyjälle paljastuu, että ajaa uitetulla
wink.gif

MPA pajan Peitu on legenda sinänsä. Häntä olen aina käytellyt, vaikka hälle on vaikea päästä. Meillä on yhteinen tuttu, joten sekin on siloittanut tietäni varmaan
smile_org.gif
Eipä ole ollut moittimista, jos ei välitä tuijottavista miesasiakkaista
biggrin.gif

JRT racin.... on jäänyt ihan kokematta, sillä sinne pitää näköjään painella aina paikan päälle, koska puhelimella ei saa yhteyttä.

Moni saa olla ja on kanssani varmaan eri mieltä. Ekaks oma tieto/taito
baaa.gif
, isot pojat, sitten Pietu ja sitten kiss kiss
062802moto_prv.gif
Kuopiossa on sanat kummallisessa järjestyksessä.
Pitää ihan keskittyä, että ymmärtää mitä nainen sanoo
nixweiss.gif

Motokatissa huonoin palvelu mitä olen saanut mopokaupoist. Jos et tuu shekkimersulla pihaan sulle ei myydä mitään.
veryangry.gif

Samalla linjalla motokatin suhteen. Ei kannata rahojaan sinne viedä.

Mulla ei oo motokatista kyllä mitään huonoo sanottavaa, varustesatsit oon sieltä hommannu ja tilattiin maahantuojalta jotai tiivisteitä.

MOi!
HS Pitkänen mielestäni paras liike Kuopiossa, olenkin kantanut tarvike ostos rahani sinne viimeistä senttiä myöten!
Pyörän ostan myös heti sieltä, kun vaan ois oikeita merkkejä!
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Entisen kilpakuskin Eero Hyvärisen Iekin huolto (Haapaniemellä) vaikuttaa yhden teettämäni huollon perusteella varsin vakuuttavalta.

Eipä mulla nykyään oo huonoo sanottavaa mistään näistä kuopion lafkoista. Iekin huolto anto kullanarvosio vinkkejä ilmatteeks, sillon ku niitä tarvitsin. Motokatin palvelu pelaa nykyään ihan jees, tosin toista tonnia kynnysrahoja on maksettu niin naama varmaankin mielessä. Mpa:n pajalta olen aina saanut mitä olen tarvinnut ja hyvien ohjeiden kera. VML-sponsor möi mulle sopuhintaan mitä etsin, tosin tuttu mies tiskin takana, mut silloin homma toimi. Huolloista paha mennä sanomaan, koska huollan lähes kaiken itse. Mototrim duunasi kaverin pyörän kuntoon kunnialla, joten enpä voi siitäkään valittaa... Omasta asenteesta tiataa olla kiinni, mut kahvia on missään turha ootella.. Ai niin HS-pitkänen tosiaan, vittuilua tuli tuonti vehkeestä, ja ajokamat oli kalliita muualle verrattuna, palvelu kyllä toimi, mut ei kompensoinut hinta eroa. Motokatista taitaa olla tällä hetkellä kaikki vermeet ja jos ihmeitä ei tapahdu niin tulee jatkossakin, ehkä?...

Muutaman kerran Motokatissa käynyt, ja jotain joskus ostanutkin. Palvelu on vähän nihkeetä, se nyt tosin on sivuseikka minulle, kunhan vaan tarvittavat osat löytyisivät...

Kerran piti lauantaina aamusta lähteä mopolla reissuun, mutta öljy oli vähissä ja "varapullo" tyhjä, joten päätin odotella muutaman tunnin liikkeen aukeamista hakeakseni 1l pullon Castrolin GPS:ää (jota siis sillä hetkellä koneessa oli sisällä). Noh, viivästys täysin oma moka kun en tarkistanut ajoissa yms... Mutta kun liike sitten aukesi, niin yllättäin GPS-öljy oli sieltä loppu. Sen verran yleinen öljy että ei ehkä kannattaisi varastoa laskea tyhjäksi kunnes uutta tilataan.. Noh, vittuuntuneena lähdin reissuun, ja siellä ikkunan alareunassa se öljynpinta onneksi pysyi...

Sen sijaan heillä on kummallinen suhtautuminen sähköpostitse käytävään keskusteluun. Itse nimittäin ajattelen, että sähköpostiin olisi mukavaa ja helppoa vastata silloin kun on hiljaista tai ei ole muita hommia käsillä. Yksinkertaiseen kysymykseen; paljonko alkup. johtosarja, syttypyörän kansi, ja kaasukahvan liukupinnat maksaa GSXR1100W:n? Ei vastausta tullut, vaikka sama viesti lähti parin päivän päästä uudelleen. Tilasin ko. osat lopulta RM-heinosta Tampereelta, josta vastaus kysymykseen tuli parin tunnin viiveellä.

Huvittavaa oli, että lopulta motokatistakin tuli vastaus, + jotain urputusta siitä, etteivät tällaisiin viesteihin yleensä vastaa ellei kysely tule vakuutusyhtiöltä, tai ellei heitä ole osoitettu korjaamaan pyörää. Tuli nimittäin mainittua, että "vakuutusyhtiötä varten kyselen". Helvettiäkö minä jostain osien hinnasta välittäisin, ellen olisi niitä ostamassa. RM-heinolle tuo ei ollut ongelma, ja vaikka hinta postikulujen verran suurempi olikin, niin ei todellakaan harmittanut yhtään.

En epäile etteikö paikan päällä olisi tuo selvinnyt samantien motokatissakin, mutta se olisi tietänyt turhaa ajamista 10km, joten miksi en samaa asiaa hoitaisi sähköpostitse?

No joo, myönnetään, melkoista urputusta on kyllä omatkin jutut...
biggrin.gif

Motokatti: eipä tosiaan sähköposti taida olla paljon käytössä, kaksi kertaa olen kysellyt tarjousta uudesta mopedista-ilman vastausta...nykypäivänä on kai kuitenkin "pakko" laittaa ne sähköpostiosoitteet sinne nettisivuille että näyttäisi modernilta...

Pari kertoo oon motokatissa asioinu ja palavelu on ollu mitä on.. teetin ko. liikkeessä kymppitonnin huollon, mikä oli yllättävän kallis, ylitti kustannus arvion vajjaalla satasella..minkä lisäksi pyörään kiinnitetty digitaalinen kello jäi sille tielle..
nixweiss.gif
minne lie hävinnynnä. MPA:n ukkeli on tosiaan aika kiireinen, mutta lähes kaikki varaosat olen sieltä hakenut. Pitkäsellä palavelu pelloo toisinnaan, mutta kovin on vuan heikonlaiset valikoimat pojjilla, sais olla lissää rompetta tarjolla. vois sannoo että kuopiosta puttuu sellanen alan huippu liike ihan kokonaan, tai ainakin itte oon vankasti sitä mieltä, tiiä sitten tottuutta..
smile_org.gif
että tälleesä..

Pari kertoo oon motokatissa asioinu ja palavelu on ollu mitä on.. teetin ko. liikkeessä kymppitonnin huollon, mikä oli yllättävän kallis, ylitti kustannus arvion vajjaalla satasella..minkä lisäksi pyörään kiinnitetty digitaalinen kello jäi sille tielle..  
nixweiss.gif
minne lie hävinnynnä. MPA:n ukkeli on tosiaan aika kiireinen, mutta lähes kaikki varaosat olen sieltä hakenut. Pitkäsellä palavelu pelloo toisinnaan, mutta kovin on vuan heikonlaiset valikoimat pojjilla, sais olla lissää rompetta tarjolla. vois sannoo että kuopiosta puttuu sellanen alan huippu liike ihan kokonaan, tai ainakin itte oon vankasti sitä mieltä, tiiä sitten tottuutta..  
smile_org.gif
että tälleesä..
Omat arvioni ko. kylän kaupoista ovat myös saman suuntaisia; motokattikaupasta en osta enää kuin tarvikkeita, pyöräni tarvittaessa vaihdan koneosasto Pitkäsellä ja huollot hoidan MPA:lla, jossa homma hoituu.  
bowdown.gif
 Mutta, se huippu liike tosiaan puuttuu, missä voisi ostaa pyörän ja tarvikkeet sekä huollattaa samassa paikassa.

Taannoin jouduin loma reissuilla visiirin rikkouduttua pysähtymääm Kuopiossa ja sitten siellä moto-katista kysymään että josko heillä ois X-liteen visiiriiä no eipä ollu ja äijien asenne oli kyllä sitä luokkaa että ei tarvitse enää toiste käydä
ghostface.gif

Sen sijaan H-S Pitkäsellä oli ystävällinen ja mukava palvelu vaikkei heilläkään sitä visiriä ollut.

Motokatissa kävin kerran ja palvelua ei tullu ni ei mennä uudelleen. Ahosella kyllä huollot pelaa mut aikataulut on vaan aika pitkiä ku yks mies hoitaa kaikki hommat.

Back