• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuollu jänis pahassa paikassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zapster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zapster

Herra Ex-Puheenjohtaja
Sijainti
Espoo
Kehä I Itään mentäessä n. 50m ennen itiksen valoja on keskimmäisellä kaistalla (keskusta) tuore jäniksen raato, tosi vaikee huomata ajoissa varsinki ruuhka aikaan. Itse juuri raadosta ajoin yli rystyset valkosena stongaa pidellen.

Jokaisen tielläliikkujan velvollisuuksiin kuuluu poistaa tai ilmoittaa(viranomaisille/tienpitäjälle) tiellä olevasta vaarasta/esteestä,ja viranomaisen/tienpitäjän se viipymättä poistaa,taitaa olla kyllä vaarallista touhua mp,n tai tavallisen autoilijan sitä "ruuhkassa" mennä poistamaan,eiköhän tuo iltaan mennessä ole jo niin liiskaantunut ettei enää haittaa,toivottavasti ei aiheuttanut enempiä vaaratilanteita....
Itekki joskus tieltä nuita raatoja sivuun potkinut/kuormasta tippuneita lankkuja heitellyt sivuun...

Itse olen kanssa raadosta yli ajanut. Pompautti vaan vähän.

Jos raato on ns. avomalli niin saattaa olla liukas
tounge.gif

Monestihan näkee myös variksia auttamassa niitä jaloilleen tosin harvoin siinä onnistuen...

Velipoika ajoi kerran rekalla jäniksen päälle. Tuumaili hetken siinä, että pitäiskö pysähtyä, mutta katsoessaan peiliin huomasi jäniksen tiellä lekotellen heiluttavan käpäläänsä tyyliin: "anna mennä vaan, ei käynyt kuinkaan".

Yks kerpeleen norsunkokoinen rusakko hyökkäsi autoni kimppuun juurikin viime viikonloppuna helvetillisen pamauksen saattelemana. Tuloksena rikkinäinen etusäleikkö, sumuvalo ja puskurin alahelmasta maalit pois. Kiva. No tosin ei se ristihuulikaan ihan ehjänä paikalta poistunut.

Mietin vaan, että saattaapi olla melkoinen tilanne jos moisen geenivirhehirviön kanssa ottaa yhteen kaksipyöräisellä, kun pienehkön panssarivaunun kokoinen ja painoinen germaanivalmistekin noin tärähti...

br, Mikko

Kehä I Itään mentäessä n. 50m ennen itiksen valoja on keskimmäisellä kaistalla (keskusta) tuore jäniksen raato, tosi vaikee huomata ajoissa varsinki ruuhka aikaan. Itse juuri raadosta ajoin yli rystyset valkosena stongaa pidellen.
Väliäkö tuolla, ellei ole keskellä mutkaa, veren peseminen koneesta on taas vähän tylsää puuhaa.

vosin vaihtaa kärpäsen/paarmojen/ampiaisten raadot vähän käytettyyn jäniksen raatoon......siinä sitä vasta pesemistä on pirulainen joka v?&%un päivä.....tuo jäniksen raato on muuten ihan aiheellinen varoitus....ei välttämättä lähde fillari liukkaudesta liitoon mutta äkkinäinen suunnan muutos väärässä kohdaa noin vilkkaalla pätkällä ja pe&%¤#le sit mentiin tilaston jatkoksi

Väliäkö tuolla, ellei ole keskellä mutkaa, veren peseminen koneesta on taas vähän tylsää puuhaa.
Jänö makailee loivassa mutkassa juuri jarru paikalla ennen valoja, vedin myös tänään samaisesta raadosta yli ku ei muistanu että se on siinä, ei oo jänö litistyny vielä
biggrin.gif
Aika paha lähtee tota raatoa siirtelemän varsinkin ruuhka aikaan.

Se taitaa olla jo kohta niin litteä, että ei haittaa menoa.
Viime vuodelta muistan kehä 1:ltä Hämeenlinnan liittymän kohdalta millin paksuisen ketun, joka oli tiessä ainakin pari kuukautta
biggrin.gif

Ei huolta, pomppu mikä pomppu, ja matka tasan varmasti jatkuu. Toisaalta taas: hirven tai pohojoosessa myös poron raatoa kyllä kannattaa väistää voimakkaalla vasta(tai työntö-)ohjauksella. Tämä edittinä varmuuden vuoksi:
wink.gif

Back