• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnon vermeet tai sitten patikoiden

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosehead
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Haluatteko kuulla inhottavan tarinan...? No kerron sen silti. Olin juuri pakittanut töpöjaloillani konepyöräni pois parkkiruudusta - koko ajan varmistaen että takana on tyhjää - ja kytkenyt ykkösen lähteäkseni, kun yhtäkkiä CRASHHH!!!, ja makasin poskellani asfaltilla. Kaikki kävi niin äkkiä, etten ehtinyt edes irrottaa käsiä tangosta. Mielessä pyöri vain että mitä h-vettiä, iskikö salama. Ei se ollut salama, vaan yhden puusilmän Tojota. Oli lähtenyt vauhdilla pakittamaan vastapäisestä ruudusta ja kilkkas suoraan mun takapyörään. Kun pääsin pyörän alta pystyyn ja jotenkin saanut hansikkaan kädestä, ei näky ollut mukava: vasemman käden keskisormi ja nimetön - jotka yleensä ovat ryhdissään - olivat nyt lerppuina noin 90 asteen kulmassa. No eikun tiukka ote sormesta, päättäväinen veto samalla suoristaen, ja A vot, sinne lonksahti sormi takaisin nivelkuoppaansa. Toiselle sormelle sama operaatio. Arvatkaa tekikö gutaa. Röntgenissä todettiin toisessa sormessa murtuma. Jos päällä olisi ollut vain t-paita ja shortsit, olisi hoitajatädillä ollut varmasti paljon enemmän askartelua mun vammojen kanssa, oli se niin kova tärsky. Jokaisen oma asia tietenkin miten pukeutuu, mutta minä en nahkoista luovu vaikka kuinka olisi hiki. Onneksi mopo säily ajokuntoisena, vaikka vastapuolelle napsahtaakin kohtuullinen lasku. Kysyinkin gubbelta heti, että toivottavasti hänellä on vakuutukset kunnossa. Minä kun en oikein tykkää siitä että minun kanssani ruvetaan keilailemaan. Varsinkin jos minä olen keilana, saa ratamaksun kyllä maksaa joku muu. Ei muuta kuin silmät selkään kaikille ja turvallista kesää.

crazy.gif
olen parikin kertaa huomannut että ihmiset ei katso taakseen peruutettaessa, kun soitat tööttiä että"hei guppe, älä tule tänne" niin saa keskisormesta että vituuko meluat...

Hyvä että mies pääsi näinkin pienillä ja mopo on "kunnossa", muuta kuin hyvät kauden jatkot paremmalla tuurilla
cool.gif

Aika moni näkyy peruuttelevan kännykkä korvalla, niin ei siinä pää ehdi kääntyillä eikä peilejä ole olemassa.

Kotilon sijoittaminen parkkiruutuun nokka lähtösuuntaa kohti ei olisi huono idea suurimmalle osalle ihmisiä... Mutta onneksi ei käynyt pahemmin. Ainekset oli kyllä kasassa. Turvallisia kilometrejä loppu kesälle!  
sport05.gif

- Arttu

Mun yli on peruutettu liikennevaloissa. Kuski puhui kännykkään ja päätti vielä poiketa omalla työpaikallaan.. Ei muuten auttanut kevätjuhlaliikkeet ja töötit pakettiautoa vastaan. Vielä kun oli keulan suuntaan alamäki, niin pyörää ei juuri pakitella yläviistoon.

Hyvä ettei pahemmin käyny
crazy.gif

Näillä helteillä on tullu kyllä ajeltua ihan ilman mitään kamoja kuin kypärä, vaikka muuten melkos ehdoton noitten kans olenkin.

Ollaan varovaisia ja toivotaan että meidät huomataan
062802moto_prv.gif

Paskaa tsäkää, mut tolla mallilla jos mennään, ni sit on myös kävellessä ja pyörällä ajaessa kaikki suojat ja prätkäkypärä päässä..
Koska tää onnettomuushan nyt ei varsinaisesti liittyny mopolla ajamiseen (muuten kuin et satuis olemaan tyyliin paikallaan mopon selässä).

Ite en haluu asfaltti-ihottumaa, joten jopa näil keleil ollu normi suojat päällä, saatanan kuuma ku keskustassa valois nököttää, mut silti en lähde arvostelemaan niitä jotka ottaa tietoisen riskin ja vetää crocsit ja shortsit jalassa + potta päässä.

Kotilon sijoittaminen parkkiruutuun nokka lähtösuuntaa kohti ei olisi huono idea suurimmalle osalle ihmisiä... Mutta onneksi ei käynyt pahemmin. Ainekset oli kyllä kasassa. Turvallisia kilometrejä loppu kesälle!  
sport05.gif

- Arttu

Tiedän/tunnen muutaman henkilön, jotka evät osaa peruttaa autoa parkkiruutuun  
crazy.gif

OT. Kunnon veneilijänkin erottaa siitä, että osaa pakittaa laituriin. Siis perse bryggalle. Jospa joskus autoilijatkin osaisivat hieman katsella. Tämä ei tietenkään ole sukupuolikysymys ja tuleehan sitä
itsekin oltua huolimaton varsinkin talvisin. Onneksi pelit kestää. Mahdollisuuksien mukaan myös mopo tulisi sijoittaa keula lähtösuuntaan. Joku vanhempi kauppias joskus totesikin nokka edellä parkista, että kaurojakos menasit hepalle syöttää

sport05.gif

- Arttu
Ääni tälle!

Markettien parkkipaikat ovat semmoisia paikkoja kotilolla ja mopolla liikkuen, että rauhassa perä edelle parkkiin. Sitä viuhuu sellaista sompaajaa ja kekeroosbergia siltikin keulan editse, että pakittaminen lähtiessä ei ole hyvä vaihtoehto.
Näitä asiaanliittyviä tojotakuskeja kannattaa varoa muuallakin...
wink.gif

Mistä niitä oikein sikiää?

-jami

Huomaa kyllä hyvin että helle on pehmentänyt ihmisten päitä jo pidempään. Turku ihan ok paikka mielestäni ajella kaupungissa, aika harvoin näkee mitään perseilyä ainakaan niillä väylillä millä ite ajan mutta nyt reilun viikon aikana on esim Kaskentien Nesteen risteyksessä kolahtanut parikin kertaa ja punasia päin ajavia näkyy lähes päivittäin, ei mitään vanhoilla vihreillä meneviä vaan ihan reilusti keltasenkin valon jälkeen risteykseen tunkevia. Täytyy koittaa ite pitää pää kylmänä.

Parkkipaikoista et ne tosiaan on välillä hieman ärsyttäviä, pyörä on hieman hankala peruuttaa ruudusta jos haluaa olla kokoajan varma että mistään ei tule autoa, peileistäkään kun ei kunnolla näe taakse kun on pyörä linkussa. Pitäs opetella tapa laittaa se pyörä peruuttamalla ruutuun niin pääsee ongelmasta.

Ja pliis älkää rohkasko kotilokuskeja pakittamaan niihin parkkiruutuihin, enemmän tuhoja siinä kuitenkin tulee. Jossei pääse ruutujen läpi ajamaan niin et on nokka lähtösuuntaan niin antaa mennä ihan perinteisesti vaan. Vielä vähempi siinä on mahiksia väistää/varotella törttöjä jos oma auto/pyörä on ruudussa ja ite kaupassa ku toinen peruuttaa päälle
smile_org.gif

sport05.gif

- Arttu
Ääni tälle!

Markettien parkkipaikat ovat semmoisia paikkoja kotilolla ja mopolla liikkuen, että rauhassa perä edelle parkkiin. Sitä viuhuu sellaista sompaajaa ja kekeroosbergia siltikin keulan editse, että pakittaminen lähtiessä ei ole hyvä vaihtoehto.
Näitä asiaanliittyviä tojotakuskeja kannattaa varoa muuallakin...
wink.gif

Mistä niitä oikein sikiää?

-jami
Vaaditaan jokaisen isomman marketin pihaan oma moottoripyöräparkki, niin vältytään tällaisilta vahingoilta!
buttrock.gif

Back