• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kunnon ketjuja edullisesti, mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Olen tässä katellu 98/143 heppaisiin Jammuihin ketju- ja rataspakettia. Edullisin löytämäni (DID) on kutakuinkin 182/227 egee.

Toki tarkoitus on laittaa laatukamaa, mutta josko noita jostain sais pariin pyörään edullisemmin. Ken tietää?

... ja sit. Kaivelin jo FZ6S:n eturattaan näkyville ja hämmästyksekseni huomasin, että mutterin alla oleva iso prikka on melko ruttaantunut n. kolmanneksen osalla pinta-alastaan. Koneistamon poikien luistonesto? Pyörään ei ole ikinä vaihdettu vielä ketjuja/rattaita, joten ruttaus on suoraan tehtaalta (?!)

Mutteri on ymmärrettävistä syistä melko muhkea –siis eturattaan. Millä ootte avannut? Kaivannee melkoista momenttia...
lookaround_orig.gif

Eiks tossa ole lukkolevyä mutterin alla?
nixweiss.gif
siis sellanen josta käännetään siivet...

Niin ja lähtee hyvin ku laittaa jäykänvarren hylsyyn ja antaa pajavasaraa jos ei ole pulttikonetta. Tosin kannattaa katsoa että ei ole vaihde päällä. Muuten kohdistuu voima laatikkoon, eli pidä ketjut paikoillaan niin lähtee helpoiten...

Itsekin katsellut laadukasta ketjurataspakettia tonttu cebariin.
Samaan hintaan (200e) sais joko Reginan tai DID:n paketin tämän maan kamaralta.

Olen koittanu kaivella juttuja kyseisten merkkien paremmuudesta, mutta ilmeisesti ovat kumpainenkin laatultaan samanvertaisia(?).

Jollain on varmaan heittää tähän kokemuksia yms. linkkiä aiheesta..

Eiks tossa ole lukkolevyä mutterin alla?  
nixweiss.gif
siis sellanen josta käännetään siivet...
Ei oo sen näkönen viritys; on siis rutussa vain n. kolmasosalta -siis sektorissa. Parempi ku otan kuvan, ni saa lähetettyä Yamahalle. Josko ne kertoo, onko toi "normaalia". Se prikka, joka mutteri alta näkyy, on merkittävästi isompi, ku mutteri. Jos on lukkoprikka, se on jemmassa mutterin alla, mutta just tohon kohtaanhan välittyy koko koneteho, joten olisko jätetty normaalin lukkoprikan varaan?

Kokemuksia ja mielipiteitähän on monenlaisia. Reginan ketjuja olen kuullut joidenkin haukkuvan. DID:it ovat saanet pelkästään kehuja. Tuosta johtuen olen antanut Reginan olla lehtihyllyssä ja käyttänyt DID:n ketjuja mopossa.

DID on mielestäni parempi. Subjektiivinen DID kauppiaan mielipide, mutta omissani ovat kestäneet täsmälleen niin kuin oletan laatuketjujen kestävän.
Ps... kannattanee kysellä liikkeiltä hintaa vaihdettuna. Saatat saada talvella hyvänkin tarjouksen. Jos itse teet niin ellei sopivia työkaluja ole hollilla tulee vaihdosta kalliimpi. Ja se niittaus on mukavampi tehdä siihen valmistetulla työkalulla kuin pallopäävasaralla ja tunkin varrella
wink.gif
(joilla sen toki voi tehdä).

Jep. Kun kaivelee niin enemmän tuntuu löytyvän tyytyväisiä DIDin kannattajia, joten sellaset sitten.

Mitenhän mahtaa olla tuon vahvuuden suhteen, molemmat ovat x-rengasketjuja..

Vahvin DIDin ketjupaketti (zvm) 200e.
'Toiseksi vahvin' paketti (vm) 149e.

Eräs kauppias väitti joskus, että VM olisi ollu 90-luvulla 9R:ssä ensiasennuksena. 530VM on ollut itsellä jo monta vuotta zx-10 -88(~137hp), tehojakin on käytetty, ei ongelmia.

Mitenhän mahtaa olla tuon vahvuuden suhteen, molemmat ovat x-rengasketjuja..

Vahvin DIDin ketjupaketti (zvm) 200e.
'Toiseksi vahvin' paketti (vm) 149e.
Itse ostin vuosi sitten paikallisesta mopokaupasta nuo pakettina DID:n 525 ZVM ketjut ja JT:n rattaat. Maksoi silloin muistaakseni jotain 160e. Joten kipinkapin paikalliseen kauppaan pyytämään tarjouksia.

... ja sit. Kaivelin jo FZ6S:n eturattaan näkyville ja hämmästyksekseni huomasin, että mutterin alla oleva iso prikka on melko ruttaantunut n. kolmanneksen osalla pinta-alastaan. Koneistamon poikien luistonesto? Pyörään ei ole ikinä vaihdettu vielä ketjuja/rattaita, joten ruttaus on suoraan tehtaalta (?!)
Tostahan on Jenkeissä takaisinkutsu päällä (recall). Pitäis varmaan laittaa FZ6-ketjuun infoa, takaisinkutsu tuli jo kesällä.

Täällähän tämä alunperin tuli otettua esiin.

Onko toi "kurantti" asennus. Ratas on ensiasennus, eli kotoisin Yamahalta.
normal_prikka3.jpg

Minusta tuo näyttää ihan kelvolliselta tavalta lukita mutteri. Allaoleva aluslevy on käännetty mutteria vasten ja näin estetään mutterin aukeaminen. Jos käytät samaa aluslevyä useamman kerran, niin kannattaa katsoa ettei taita samasta kohdasta.

Minusta tuo näyttää ihan kelvolliselta tavalta lukita mutteri. Allaoleva aluslevy on käännetty mutteria vasten
Niinhän mä epäilin: "Koneistamon poikien luistonesto?"

Täytyy nyt tutkiskella kilosuklaan vastaava versio, niin tulee tsekattua, onko toi yamahakäytäntö.

Millä toi prikan (aluslevy) muotoilu muuten tehdään? Sehän pitää nakutella takaisin, jotta mutterin saa auki...

Minä olen tullut siihen johtopäätökseen, että mielummin kannattaa satsata laadukkaisiin hammasrattaisiin ennemmin kuin ketjuihin. Halvoillakin X-ketjuilla ajaa sen 40-50000 km, kun taas esim. JT:n rattailla ajaa vain sen 20-30 kilometriä. Eli sijoittamalla 10-15 € enemmän laadukkaaseen hammasrattaisiin, ajaa tuplasti pidemmälle.

Jos haluat parasta niin ehdottomasti AFAMIN kova anodisoitu taka-alumiiniratas ja AFAMIN teräs-eturatas sekä DID ERV3 ketjut.

Ketjut ovat samat millä Valentino Rossi ajaa motoGP:tä siis aivan normaalit sarjavalmisteketjut jollaiset jokainen meistä voi ostaa pyöräänsä. Minimaalinen tehonhäviö ja kestää tuossa sun pyörässä takuulla pitkään. Ovat myös kevyimmät markkinoilla olevista ketjuista.Linkki D.I.D sivuille

Kneedraggersilta saisit erv3-ketjut+AFAM rattaat 166e + postit + alvi. Ketjuratas-paketti

Jos ei kiinnosta ulkomailta tilailla niin suosittelisin powercontrollia: Powercontrol.fi. Sieltä muutamat tuotteet tilanneena ei voi muuta kuin kehua tuota shoppia. Erinomaista palvelua olen saanut. Sieltä ketjut Ketjut ja voit samalla tilata Wieresin rattaat: Rattaat . Ovat hyvälaatuiset eivätkä häpeä AFAMeille yhtään.

Jos pakosta haluat ne AFAM rattaat niin Mp-Racing tuo niitä suomeen ja sieltä niitä löytyy: Mp-Racing

Ehdottomasti suosittelen noita ketjuja ja rattaita.

Back